Gå til innhold

Mobeltelefon eller fasttelefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere mobiltelefon eller fasttelefon på jobb? Evt. begge deler?

Vi har alle hatt fasttelefon. Alle sjefer + noen det er viktig å få tak i til enhver tid, har i tillegg mobiltelefon. Noen av de sist ansatte har bare mobiltelefon.

Nå var det en av de nye som sa (forsnakket seg?) at det skulle bli slutt på fasttelefoner, alle skulle ha mobiltelefon. Er det ok?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det burde da være helt greit. Hva skal man med fasttelefon i grunnen?

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være ok? Fasttelefoner gjør at man kun er tilgjengelig når man sitter på plassen sin, mens man har mer bevegelsesfrihet ved bruk av mobiltelefon. På min arbeidsplass har vi ikke hatt fasttelefonen på i hvert fall et par år....

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være ok? Fasttelefoner gjør at man kun er tilgjengelig når man sitter på plassen sin, mens man har mer bevegelsesfrihet ved bruk av mobiltelefon. På min arbeidsplass har vi ikke hatt fasttelefonen på i hvert fall et par år....

Sikkert ok. Litt rart å måtte ha mobiltelefonen med seg på do, men...!

Skrevet

Det burde da være helt greit. Hva skal man med fasttelefon i grunnen?

Nei. fasttelefon er vel gammel vane. De fleste har det jo hjemme enda, selv om vi sjelden bruker den.

Skrevet

Man KAN legge igjen mobilen også - den blir sjelden montert fast på den ansattes kropp...

Vi har mobiltelefon på jobb, det er absolutt mest praktisk siden de fleste av oss fyker rundt i landet stadig vekk.

Bakdelen er at vi blir veldig, veldig tilgjengelig, vi er ikke nødt til å ta telefonen når den ringer etter ordinær arbeidstid, men vi gjør det stort sett.

Dersom dere bare skal ha mobiltelefonen på jobben, på kontoret liksom, så vil dere jo unngå telefonsamtaler på ugunstige tidspunkt.

Skrevet

Du må jo ikke ha med deg telefonen alle steder selv om man bruker mobiltelefon:-) Men man har jo blant annet muligheten til å ta en kaffekopp ute i finværet samtidig som man er tilgjengelig...

Skrevet

Har du med deg fasttelefonen på do da?

Skrevet

Vi har kun mobiltelefon på jobb. Av ulike grunner har vi p.t. ikke fasttelefon hjemme hjemme heller, ergo har jeg bare ett telefonnummer hele døgnet.

Synes fortsatt det er bedre lyd i fasttelefon, så det er en liten ulempe.

Vil nok få oss fasttelefon hjemme etterhvert, særlig på grunn av barna - etterhvert blir de store nok til å ringe og ta telefonen, men de får nok ikke egen mobil på noen år ennå.

Skrevet

Har du med deg fasttelefonen på do da?

Nei, selvsagt kan vi ikke ha fasttelefonen med på do!

Men, grunnet altfor liten plass, skal man nå rive ned kontorveggene, slik at alle sitter i åpent landskap. Da er ringende telefoner veldig forstyrrende på kolleger.

Skrevet

Nei, selvsagt kan vi ikke ha fasttelefonen med på do!

Men, grunnet altfor liten plass, skal man nå rive ned kontorveggene, slik at alle sitter i åpent landskap. Da er ringende telefoner veldig forstyrrende på kolleger.

''Nei, selvsagt kan vi ikke ha fasttelefonen med på do!''

Kan du vel. Det er lenge siden fasttelefon var synonymt med faststående telefon. Trodde de fleste hadde trådløse fasttelefoner nå jeg.

Skrevet

''Nei, selvsagt kan vi ikke ha fasttelefonen med på do!''

Kan du vel. Det er lenge siden fasttelefon var synonymt med faststående telefon. Trodde de fleste hadde trådløse fasttelefoner nå jeg.

Det er faktisk ingen (så vidt jeg vet) som har trådløse fasttelefoner på jobb!

Skrevet

Vi har. :o) Hos oss er det et must.

Skrevet

Ikke? Det hadde vi - inntil i fjor - men nå har vi bare mobiltelefon, selv på jobb.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei. fasttelefon er vel gammel vane. De fleste har det jo hjemme enda, selv om vi sjelden bruker den.

Ja, og ikke har vi vett til å kvitte oss med den heller. I grunnen rart at sånne gamle vaner blir hengende igjen så lenge.

Skrevet

Vi har også den diskusjonen på min jobb. Jeg synes det er ok, men jeg kommer til å legge igjen telefonen på jobb, evt. slå den av når jeg drar. Jeg har en jobb med mye kundekontakt, og jeg er ikke interessert i å være tilgjengelig for kundene mine døgnet rundt. Jeg kommer derfor til å beholde min private mobiltelefon.

Skrevet

Vi har også den diskusjonen på min jobb. Jeg synes det er ok, men jeg kommer til å legge igjen telefonen på jobb, evt. slå den av når jeg drar. Jeg har en jobb med mye kundekontakt, og jeg er ikke interessert i å være tilgjengelig for kundene mine døgnet rundt. Jeg kommer derfor til å beholde min private mobiltelefon.

De som har lønn for fast overtid, bør vel ta mobilen når de er hjemme også, vi andre kan nok la være.

Vet ikke om om kjente vil vite hvilket nummer de skal ringe, for begge mobilnumrene vil nok komme fram når de søker på meg.

Alle med firmamobil hos oss, har postnummer/poststed som bedriften. Men jeg bor på samme postnummer.

Skrevet

Håper jobben min beholder fasttelefonen lenge ennå!!

Vil helst ha fasttelefon så lenge det går, jeg også. Kanskje vi "gamle" får beholde fasttelefonen til vi går av med pensjon...

Skrevet

Vi har kun mobil på jobben. Jeg gidder ikke betale skatt av den og legger den igjen på jobb. Har frifamilie hjemme og det er viktig for at ungene skal kunne ringe meg gratis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...