Gjest Figus Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg er 45 år. Fikk mens ved 13 års alder. Rikelige blødninger siden da. Fikk p-piller pga dette. Etter 10 år fikk jeg høyt blodtrykk og har ikke brukt piller siden. Født 2 barn,siste for 7 år siden,keisersnitt pga vanskelig fødsel nr 1.Steriliserte meg samtidlig.Etter siste fødsel har mens vært enda mer rikelig, og jeg må konstant gå på jernpreparat, pga lav jernlager.Siste 1/2 året har det også vært mye og sterke menssmerter,opptil 1 uke ad gangen. Mens varer i ca 10-12 dager. Siste mnd hadde jeg en mellomblødning. Jeg er ufør pga ryggen, men det hadde vært umulig for meg å vært på en jobb i 100% pga mensproblemene.Jeg blir også svært svimmel, slapp, deperimert i mensperioden. Jeg har vært til Gyn undersøkelse hver andre år, alt ok. Har en muskelknute bak på livmoren. 3cm. Har fått tilbud om fjerning av livmor, men er veldig redd narkose,mer en vanlig engstelse. Så har ikke mottatt tilbudet...så langt. Nå er det imidlertidig så vanskelig å ha et tilnerma normalt liv at jeg ikke ser annen utvei. Hva råder du meg til? mange takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285093-menstruasjonproblemerovergangsalder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.