Gå til innhold

Hastetips mot sinne :(

Gjest Jeg er siiiiiiiiiint

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er siiiiiiiiiint
Skrevet

Jeg sliter i et dårlig forhold desverre. Elsker mannen men han er altfor tafatt, fåmælt og med altfor lite spirit, iniativ og tiltakslyst.

Vel, skal ikke komme med noen historie her. Men, jeg bærer på en god posjon irritasjon og sinne. Hvordan får jeg dette ut? Har barn så jeg kan ikke gå løs på noe inne. Jobber fullt så jeg får altfor dårlig samvittighet for å dra ut hver eller annenhver efta på noe. Føler meg innestengt i dette huset og holder på å klikke.

Jeg må lære meg avslappning og finne en måte å få ut sinnet mitt på. Har veldig lyst til å gå på en eller annen form for trening en gang i uke, eller kanskje jeg hadde fått til to. Hva slags "kampsport" kunne passet meg`? Noen som har greie på slikt? Vel, ikke kampsport men noe ala som gir god trening på balanse, kontroll og hvor en får ut skikkelig med trøkk, kanskje noe innblandet yoga av noe slag?

Og sånn krisetips da, hvis jeg er "innestengt" her, hva gjør jeg for å få ut sinnet mitt? Hjelper ikke å sitte ved pc, hjelper ikke å gjøre husarbeid, til og med litt trening hjemme har ikke hjulpet. Hva gjør jeg.

Situasjonen er slik at vi har snakket om alt, gang på gang på gang, men dette løser seg desverre ikke. Og jeg kommer ikke til å kunne flytte herfra før antagelig til våren. Og jeg kvier meg litt for at mannen skal flytte ut før jeg er klar pga. ungene, folkesnakke og slikt.

Skrevet

når jeg er skikkelig forbanna, går jeg ut i skogen og står der å roper og skriker alt jeg føler for der og da... det hjelper litt.. da får man hvertfall ut noe av det som bobler inne i kroppen...

Gjest Jer er siiiiiiiiiint
Skrevet

når jeg er skikkelig forbanna, går jeg ut i skogen og står der å roper og skriker alt jeg føler for der og da... det hjelper litt.. da får man hvertfall ut noe av det som bobler inne i kroppen...

Takk for tips lille fisk. Skulle ønske jeg kunne det men selv om vi riktignok bor landlig til så har vi naboer nære nok til at de ville reagere voldsomt hvis nabokjerringa plutselig sto i skogen og hylte og skrek :)

Skrevet

Takk for tips lille fisk. Skulle ønske jeg kunne det men selv om vi riktignok bor landlig til så har vi naboer nære nok til at de ville reagere voldsomt hvis nabokjerringa plutselig sto i skogen og hylte og skrek :)

*lol*

Skrevet

Hjemme.. bake og slå deigen...en pakke knekkebrød og en hammer (kan bli fin fuglemat)... lage fuglemat av et brød...altså generelt sett er det mye man kan gjøre med mat som ikke trenger å bli veldig destruktivt.

Gjest Jeg er siiiiiiiiint
Skrevet

Hjemme.. bake og slå deigen...en pakke knekkebrød og en hammer (kan bli fin fuglemat)... lage fuglemat av et brød...altså generelt sett er det mye man kan gjøre med mat som ikke trenger å bli veldig destruktivt.

Takk for tips Cathlin. Men jeg prøver å gjøre ting, til og med trene hjemme men får ikke bort sinnet. Tror det må mer til enn noen knekkebrød. Ser for meg at det ville bli mer mel enn smuler foresten :I

Gjest Jeg er siiiiiiiint
Skrevet

*lol*

Du synes du ser det for deg ja :OI

Skrevet

Jeg skrubber kasseroller med stålull!!! Da får jeg ut mye aggresjon!! Særlig når de er svartbrente. Kanskje du skal brenne noe makaroni eller noe, bare for å få en å skrubbe.. hehe

Eller vaske/skrubbe gulv/do, med full musikk på! Deilig å få ut energien slik.. :)

Ellers så har jeg i perioder hatt tilgang på en boksesekk i en kjeller... DET var effektivt det; å denge løs på den og forestille seg "jævelen" i sekken... ;)

Skrevet

Takk for tips Cathlin. Men jeg prøver å gjøre ting, til og med trene hjemme men får ikke bort sinnet. Tror det må mer til enn noen knekkebrød. Ser for meg at det ville bli mer mel enn smuler foresten :I

Kanskje du bare skulle satset på ren virkelighetsflukt.

Gjest Jeg er siiiiiiiint
Skrevet

Jeg skrubber kasseroller med stålull!!! Da får jeg ut mye aggresjon!! Særlig når de er svartbrente. Kanskje du skal brenne noe makaroni eller noe, bare for å få en å skrubbe.. hehe

Eller vaske/skrubbe gulv/do, med full musikk på! Deilig å få ut energien slik.. :)

Ellers så har jeg i perioder hatt tilgang på en boksesekk i en kjeller... DET var effektivt det; å denge løs på den og forestille seg "jævelen" i sekken... ;)

Et rom hvor jeg kan være helt alene, som jeg kan spille musikk i uten at noen kommer og ber meg dempe lyden, og med en boksesekk, det hadde vært det store tenker jeg :)

Gjest Jeg er siiiiiiint
Skrevet

Kanskje du bare skulle satset på ren virkelighetsflukt.

Hva mener du med det Cathlin? Jeg prøver å tenke på positive ting, ting jeg har lyst til, ting jeg kan glede meg til osv. Er det slik flukt du mener`?

Ja, noen ganger, spesiellt på kvelden så fungerer det. Og på en gang i helgen så får jeg ut mye ved å skure bilen utvendig og innvendig med full musikk på. Men slike ting som bilen kan jeg jo ikke gjøre hele tiden. Og det med å "drømme seg bort" fungerer best på kveldstid.

Skrevet

Hva mener du med det Cathlin? Jeg prøver å tenke på positive ting, ting jeg har lyst til, ting jeg kan glede meg til osv. Er det slik flukt du mener`?

Ja, noen ganger, spesiellt på kvelden så fungerer det. Og på en gang i helgen så får jeg ut mye ved å skure bilen utvendig og innvendig med full musikk på. Men slike ting som bilen kan jeg jo ikke gjøre hele tiden. Og det med å "drømme seg bort" fungerer best på kveldstid.

Det var bare ment som en spøk. Glemte smileansiktet. Håper du finner ut av situasjonen!

Skrevet

Spille kjempehøy, "heftig" musikk, anbefaler virkelig filmmusikken til The Rock, helt genial til sinneutbrudd.

Rive i stykker papir, rive opp gamle håndklær (kan bli fine pussefiller etterpå?), gå / løpe til du er så sliten at du stuper.

Skrive! Skriv: din jæ* idiot 3000 ganger i den største skriftstørrelsen, det hjelper faktisk :-)

Er du alene hjemme en dag så er det mest effektive å kaste ting i veggen, gjerne tomme brusflasker, lager en sabla fin lyd når de treffer veggen ;-)) Evnt en ball, funker det også, kast så hardt du bare klarer, rop samtidig.

Vedhugging! Det beste jeg har prøvd ut, se for deg hodet til personen du vil kløyve i 2 (huffda..)

Om du vil trene noe kampsport, så ville jeg ha valgt selvforsvar, mye varierte teknikker og kan jo komme til nytt en dag?

Lykke til !

Gjest Jeg er siiiiiiint
Skrevet

Spille kjempehøy, "heftig" musikk, anbefaler virkelig filmmusikken til The Rock, helt genial til sinneutbrudd.

Rive i stykker papir, rive opp gamle håndklær (kan bli fine pussefiller etterpå?), gå / løpe til du er så sliten at du stuper.

Skrive! Skriv: din jæ* idiot 3000 ganger i den største skriftstørrelsen, det hjelper faktisk :-)

Er du alene hjemme en dag så er det mest effektive å kaste ting i veggen, gjerne tomme brusflasker, lager en sabla fin lyd når de treffer veggen ;-)) Evnt en ball, funker det også, kast så hardt du bare klarer, rop samtidig.

Vedhugging! Det beste jeg har prøvd ut, se for deg hodet til personen du vil kløyve i 2 (huffda..)

Om du vil trene noe kampsport, så ville jeg ha valgt selvforsvar, mye varierte teknikker og kan jo komme til nytt en dag?

Lykke til !

Virkelig mange fine tips her vanilje. Problemet mitt skjønner du er at jeg er en voksen mamma, slik at jeg har mann og barn i hus hver dag.

Så det vil bli "problemer" med høy musikk, dunking i vegger ol. Plus at jeg jo må skåne ungene da for mitt raseri.

Å jobbe som ved å hogge ved, jogge seg en tur etc. er jo egentlig kjempebra. Problemet mitt til nå bare er at jeg har hatt dårlig samvittighet for å dra hjemmenfra på efta når jeg er borte hele dagen, fra ungene altså.

Men jeg skjønner vel at jeg må finne på noe sånt, det er nok ingen hokup pokus resept på å få ut sinne i stillhet skjønner jeg :)

Skrevet

Lykke til !

Hehe, her var det mange bra forslag:-)

Skrevet

Hehe, her var det mange bra forslag:-)

Noen av tipsene som inspirerte til lunsjen på jobb i dag? ;-)

Skrevet

Noen av tipsene som inspirerte til lunsjen på jobb i dag? ;-)

Hehe, jeg er nok for rolig av meg til å utagere slik i lunchen her på jobben. Men er jeg sint så er jeg virkelig sint også.

Men jeg holder på med vinterveden min, er litt sent ute, så du er velkommen til å bli med å hogge ved, da vil det gå unna skjønner jeg:-)

Skrevet

Hehe, jeg er nok for rolig av meg til å utagere slik i lunchen her på jobben. Men er jeg sint så er jeg virkelig sint også.

Men jeg holder på med vinterveden min, er litt sent ute, så du er velkommen til å bli med å hogge ved, da vil det gå unna skjønner jeg:-)

Mm, det er noe jeg kan, men etter 3 mnd på Modum i rett gruppe til rett årstid, så lærer alle det :-)

Lurer forresten på om "min" gruppe fortsatt har rekorden på flest antall opphugd og pakkede vedsekker?

Skrevet

Mm, det er noe jeg kan, men etter 3 mnd på Modum i rett gruppe til rett årstid, så lærer alle det :-)

Lurer forresten på om "min" gruppe fortsatt har rekorden på flest antall opphugd og pakkede vedsekker?

Hogge ved liker jeg faktisk litt, det er godt å bruke kroppen til det. Men nå henger jeg litt etter i forhold til vanlig. Så derfor blir det til at jeg må holde på med dette hver dag fremover. Men det begynner å nærme seg slutten

Men jeg har vurdert å hogge et tilhengerlass til kona til en kamerat av meg som dessverre døde nå ved juletider. Så derfor ha jeg igjen litt jobb, hvis jeg skal gjøre det, må bare undersøke om hun trenger ved eller ikke først.

Så vedhogging er litt terapi også det skjønner jeg:-)

Skrevet

-Musikk

-slå ei pute

-jogging

Ellers om forholdet i praksis er over uansett, så slutt å bry deg! Drit i hele karen! Legg opp dagene "singelt". Skap kjempe distanse fra dere som par! Tar ei lita stund, men når det så når inn kunne du ikke brydd deg mindre om at fyren er en tufs, så lenge DU har det fint.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...