Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to icsi forsøk. Ble gravid ved det første men aborterte i 4.uke. Er nå gravid igjen i 4.uke, men har fått plettblødning (mest brunt og veldig lite)og magesmerter som minner om menssmerter, bortsett fra at det nå hjelper med hvile og ro. Dette startet igår etter at jeg hadde hatt murringer i flere dager. Hverken blødninger eller smerter er blitt værre. Skal jeg innstille meg på at dette kommer til å gå galt igjen, eller er det håp?? Kan jeg selv gjøre noe for at dette skal gå bra? Kan man utsette en abort ved å ligge i ro?

Jeg vil jo helst få det overstått hvis det først er meningen. Hva kan det bety at dette skjer på omtrent samme tidspunkt to ganger?

Supertakknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28511-smerter-og-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Vist finns det fortfarande hopp om att detta kan gå bra. Du har ju ännu inte fått några"riktiga" blödningar, utan endast lite brunfärgad utflod. Det är ju inte ovanligt att få det i tidig graviditet. Skulle det övergå till mensblödning, så är chansen störst att det slutar med en spontanabort. Varför det iså fall skulle bli så igen, är omöjligt att svara på. Jag tror personligen inte att man kan förebygga en evt spontanabort vid att ligga stilla. Detta tror jag endast att man skall gjöra av psykologisk orsaker, dvs att du själv kjänner att det skulle vara det bästa för dig. Är det så att det blir till en spontanabort, så beror det oftast på att det har blivit någon skada på fostret eller att det inte har utvecklats som det ska. Då tror jag att det skjer en spontanabort, oavsett fysisk aktivitet. Jag hoppas att det går bra denna gången och önskar dig lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...