Gå til innhold

Hva skal dere stemme i morgen, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest helt anonymt
Skrevet

Huff, valg i morgen, og jeg sliter veeldig med hva jeg skal stemme. Det hadde vært artig å høre argumenterene deres? Anonymt selvsagt;)

Skrevet

Jeg skal stemme Høyre fordi dette er det eneste partiet som vil jobbe for bredere vei, samt gang/sykkelvei her vi bor.

Av samme grunn vil jeg stemme en bestemt person inn på Fylkestinget.

Skrevet

Skal stemme Frp - fordi de vil fjerne eiendomsskatten i kommunen og prøve å rydde om i en skakk-kjørt kommune. En skatt som provoserer meg veldig, og er innført pga dårlig økonomistyring.

Skrevet

Frp pga miljøpolitiken.

Ingenting er viktigere for miljøet enn å begrense innvandring fra ikke-vestlige land.

Skrevet

Jeg og, tror jeg! :)

Så bra!!!!!

Her i byen går det mot å doble antallet i bystyret, fra 2 til 4 (hvis vi får 7 %), og det er jo knall!

Skrevet

Så bra!!!!!

Her i byen går det mot å doble antallet i bystyret, fra 2 til 4 (hvis vi får 7 %), og det er jo knall!

Jeg vingler litt mellom Høyre og Venstre, og har faktisk ikke helt bestemt meg ennå.

Nå tok jeg akkurat to sånne valgtester på nettet, og på VG sin fikk jeg Høyre på førsteplass, Venstre på andre og RV(!) på tredje. (Det siste er selvsagt utelukket, man er da for faen ikke komunist!) På Aftenposten sin test fikk jeg Venstre på første, Høyre på andre og AP på tredje.

Skrevet

Burde kanskje ikke si det høyt, men jeg har allerede stemt på RV. Er overhodet ikke kommunist, men de er det eneste partiet som virkelig vil jobbe for at det _ikke_ skal bli OL her.

Et OL her oppe vil bli en miljøbombe og økonomisk ruin.

Men, dessverre, ser det ut til at Frp stikker av med ordførerklubba denne gangen. Dessverre..

Skrevet

Faen, jeg finner ikke valgkortet mitt...

Du trenger ikke ha det med, ta med legitimasjon (med hele personnummeret) og de skriver bare ut et nytt til deg. :o) Nå har jeg ikke stemt på valgdagen på mange år så jeg er sannelig ikke sikker på om du trenger å ha det med da i det hele tatt.

Skrevet

Du trenger ikke ha det med, ta med legitimasjon (med hele personnummeret) og de skriver bare ut et nytt til deg. :o) Nå har jeg ikke stemt på valgdagen på mange år så jeg er sannelig ikke sikker på om du trenger å ha det med da i det hele tatt.

Så bra! For to år siden kom jeg en dag for sent, så det hadde blitt dumt å ikke fått stemt i år heller. Flotte greier. Da skal jeg stemme Hemmelig;-)

Gjest Multippel
Skrevet

Burde kanskje ikke si det høyt, men jeg har allerede stemt på RV. Er overhodet ikke kommunist, men de er det eneste partiet som virkelig vil jobbe for at det _ikke_ skal bli OL her.

Men, dessverre, ser det ut til at Frp stikker av med ordførerklubba denne gangen. Dessverre..

Jeg stemmer også RV og RV er da ikke et kommunistisk parti! Isåfall hadde jeg aldri stemt på de. Jeg ville nok ikke hatt de i førersetet...men syns de er de eneste som kan korrigere litt. Grøten i midten blir for grøtete for meg. De har vi mange nok av.

På valgkalkulatoren ender jeg på litt forskjellig. Venstre og SV og RV.

Skrevet

Jeg stemmer også RV og RV er da ikke et kommunistisk parti! Isåfall hadde jeg aldri stemt på de. Jeg ville nok ikke hatt de i førersetet...men syns de er de eneste som kan korrigere litt. Grøten i midten blir for grøtete for meg. De har vi mange nok av.

På valgkalkulatoren ender jeg på litt forskjellig. Venstre og SV og RV.

Bare refererte til noe en sa lengre ned i tråden.

RV vil heller ikke få så veldig stor innflytelse her, men er som du sier, de kan holde litt igjen på mye, prøve å få bittelitt fornuft i de på den helt andre siden..

Skrevet

Jeg vingler litt mellom Høyre og Venstre, og har faktisk ikke helt bestemt meg ennå.

Nå tok jeg akkurat to sånne valgtester på nettet, og på VG sin fikk jeg Høyre på førsteplass, Venstre på andre og RV(!) på tredje. (Det siste er selvsagt utelukket, man er da for faen ikke komunist!) På Aftenposten sin test fikk jeg Venstre på første, Høyre på andre og AP på tredje.

Da synes jeg du skal stemme Venstre :-)

Nei - kommunist er jeg ikke! Vi må ha individuell valgfrihet, samtidig som noe statlig styring er nødvendig!

Godt valg! Jeg skal stemme etter jobb..

Skrevet

Jeg heller mer og mer mot å stemme Venstre jeg.

Et godt valg :-)

Skrevet

Bare refererte til noe en sa lengre ned i tråden.

RV vil heller ikke få så veldig stor innflytelse her, men er som du sier, de kan holde litt igjen på mye, prøve å få bittelitt fornuft i de på den helt andre siden..

I valgkretsen min var det over 40% RVstemmer for noen år siden ;o)

Skrevet

Stemte AP. Har stemt SV før, men tror det er riktig å gi AP mest mulig stemmer i denne FRP kommunen :-(

Skrevet

Hva er OL?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...