Gå til innhold

Jeg har begynt et nytt og bedre liv (trur eg..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste kveld har jeg i meg en stratossjokolade. Siden vekta er som den skal være, så har jeg ikke brydd meg om denne lasten. I det siste har jeg fått endel kviser på haka og de irriterer meg grenseløst. Jeg lurer nå virkelig på om det er den daglige sjokoladen som har skylda? :-(

Jeg har også lett for stiv nakke og vondt i ryggen. Det eneste som funker da, er å trimme. I det siste har jeg vært utrolig dårlig til å trimme :-(

Vel..i en alder av 37 år har jeg bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv (tror jeg iallefall). Her har det pissregna i mange dager og været var pyton også igår. Jeg stod opp klokka 9 og tok på meg joggeskoa. Jogga en halvtime i pissregnet! I skoa sa det slurp, slurp på slutten, men jammen var det en deilig start på dagen allikevel:)

Så var det sjokoladen da.. Den lå i kjøleskapet og man kaster som kjent ikke ...eh..mat, så jeg tok min siste sjokoladebit på en stund (trur eg). Igår kveld skulle vi på fest, så når ungene var levert til barnevakten, tok jeg ei økt med pilates på stuegulvet. Idag er alle muskler stive og støle!

Og hør nå her folkens! Jeg har ikke spist sjokolade idag *jihaaaa*

*stolt*

Og dette må bare vare altså!!!

Takk for oppmerksomheten! Lettere å holde sin sti ren når hele DOL vet om lovnadene mine ;)

Skrevet

Så flott! :o) Selv om ekspertene sier at sjokolade og annet godis ikke gir kviser, så er min erfaring motsatt gitt.

Selv om du er slank og ikke legger så lett på deg så har du godt av å trimme alikevel vet du. :o) Sjokoladen kan du kose deg med på lørdag, innfør lørdagsgodt for deg selv på samme måte som for ungene (om dere har lørdagsgodt for dem da). Jeg unner meg en liten pose med litt smågodt på lørdager og prøver å holde meg unne godis og sukker til daglig, ikke alt med sukker selvfølgelig, så fanatisk er jeg ikke, men jeg har kuttet ned på søtt pålegg og slike ting. Jeg føler at jeg har fått mer overskudd i det siste og tror nok det kommer av kostholdsomleggingen + at jeg prøver å trimme noen dager i uka. :o)

Men det hender jeg unner meg en liten sjokoladebit til en tekopp om kvelden av og til da. ;o) En liten stripe av en kokesjokolade som jeg da nyter som bare det. :o) Den har ligget i skuffen på kjøkkenet lenge nå og jeg har faktisk klart å la være å stappe den i meg, utrolig nok.

Skrevet

Så flott! :o) Selv om ekspertene sier at sjokolade og annet godis ikke gir kviser, så er min erfaring motsatt gitt.

Selv om du er slank og ikke legger så lett på deg så har du godt av å trimme alikevel vet du. :o) Sjokoladen kan du kose deg med på lørdag, innfør lørdagsgodt for deg selv på samme måte som for ungene (om dere har lørdagsgodt for dem da). Jeg unner meg en liten pose med litt smågodt på lørdager og prøver å holde meg unne godis og sukker til daglig, ikke alt med sukker selvfølgelig, så fanatisk er jeg ikke, men jeg har kuttet ned på søtt pålegg og slike ting. Jeg føler at jeg har fått mer overskudd i det siste og tror nok det kommer av kostholdsomleggingen + at jeg prøver å trimme noen dager i uka. :o)

Men det hender jeg unner meg en liten sjokoladebit til en tekopp om kvelden av og til da. ;o) En liten stripe av en kokesjokolade som jeg da nyter som bare det. :o) Den har ligget i skuffen på kjøkkenet lenge nå og jeg har faktisk klart å la være å stappe den i meg, utrolig nok.

Enig i at jeg helt sikkert har godt av å droppe sjokoladen! Det som ikke synes utenpå kroppen kan godt gjøre skade allikevel :-/

Skal prøve å begrense meg til lørdag kveld og det bare må jeg klare! Du er utrolig flink som kan ha sjokoladen liggende i huset. Det hadde jeg aldri klart (iallefall ikke foreløpig;))

Skrevet

Enig i at jeg helt sikkert har godt av å droppe sjokoladen! Det som ikke synes utenpå kroppen kan godt gjøre skade allikevel :-/

Skal prøve å begrense meg til lørdag kveld og det bare må jeg klare! Du er utrolig flink som kan ha sjokoladen liggende i huset. Det hadde jeg aldri klart (iallefall ikke foreløpig;))

For min del kjennes det ut som den siste halvannen mnds sukkernedtrapping har ført til et mindre behov for og sug etter søtt. Det hender jeg får søtsug på kvelden, men da holder det med en liten stripe kokesjokolade eller f.eks. en foxkaramell (som lå igjen etter en bursdag snuppa var i forleden). Når jeg kjøper meg litt lørdagsgodt så er det ikke så godt lenger som det var før, da kunne jeg hive innpå, men sånn er det ikke lenger.

Og jeg tror selv det er fordi jeg spiser ganske lite søtt nå, sånn ellers i matveien mener jeg.

Skrevet

For min del kjennes det ut som den siste halvannen mnds sukkernedtrapping har ført til et mindre behov for og sug etter søtt. Det hender jeg får søtsug på kvelden, men da holder det med en liten stripe kokesjokolade eller f.eks. en foxkaramell (som lå igjen etter en bursdag snuppa var i forleden). Når jeg kjøper meg litt lørdagsgodt så er det ikke så godt lenger som det var før, da kunne jeg hive innpå, men sånn er det ikke lenger.

Og jeg tror selv det er fordi jeg spiser ganske lite søtt nå, sånn ellers i matveien mener jeg.

Det er nok riktig som du sier. Kroppen blir jo avhengig av søtt når den blir vant til å få det. Jeg tror jeg kommer til å unne meg et glass Pepsi Max på kvelden. Da blir nok sjokoladesuget mindre håper jeg...

Skrevet

''Og hør nå her folkens! Jeg har ikke spist sjokolade idag *jihaaaa*''

Lykke til med stratosen da! Håper du legger deg med god samvittighet. Skal si du er sprek som løper i regnet!!

Jeg skal begynne å gå turer hver onsdag, tror æ, det er i allefall avtalt med venner :)

Skrevet

sjokoladen kan være skyld i kvisene dine, men det kan også ha med underlivet å gjøre. Rett før mens kanskje, eller eggløsning....

Skrevet

Beundrer deg. Jeg klarer ikke å holde meg unna sjokoladen. Et par biter hver dag....

Skrevet

''Og hør nå her folkens! Jeg har ikke spist sjokolade idag *jihaaaa*''

Lykke til med stratosen da! Håper du legger deg med god samvittighet. Skal si du er sprek som løper i regnet!!

Jeg skal begynne å gå turer hver onsdag, tror æ, det er i allefall avtalt med venner :)

Det skal gå bra i dag også, det skal gå bra idag også!!!!

*mantra*

Skrevet

sjokoladen kan være skyld i kvisene dine, men det kan også ha med underlivet å gjøre. Rett før mens kanskje, eller eggløsning....

Det stemmer nok. Får alltid kviser i forbindelse med mensen, men så varer de gjerne til eggløsningen er ferdig. Da har jeg ca en-to uker til med flott hud *sukk*

Hjelper det ikke å kutte ut sjokoladen, så starter jeg på'an igjen! Gubban, bensinstasjonen på stedet kommer til å gå konk når jeg slutter med stratos...

Skrevet

Beundrer deg. Jeg klarer ikke å holde meg unna sjokoladen. Et par biter hver dag....

Et par biter er for lite. Det er enten alt eller ingenting for meg altså;)

Dessuten har jeg bare holdt meg siden lørdag, så ikke beundre meg nesegrust riktig ennå ;)

Jeg skal, jeg skal!!!

Skrevet

Et par biter er for lite. Det er enten alt eller ingenting for meg altså;)

Dessuten har jeg bare holdt meg siden lørdag, så ikke beundre meg nesegrust riktig ennå ;)

Jeg skal, jeg skal!!!

Du klarer det sikkert:-)

Må innrømme at når jeg er skikkelig sliten så holder ikke mine to biter.....

Skrevet

Du klarer det sikkert:-)

Må innrømme at når jeg er skikkelig sliten så holder ikke mine to biter.....

Krysser fingre og tær!!

Vi bor heldigvis ikke i gangavstand til nærmeste butikk;)

Skrevet

Krysser fingre og tær!!

Vi bor heldigvis ikke i gangavstand til nærmeste butikk;)

DET hjelper. Men jeg er en hamstrere, og har alltid mye rart liggende.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...