Gå til innhold

Trenger hjelp av fargekonsulenter :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer opp trappa til stua og boetasjen fra kjelleren, hele veggen (ned til kjelleren) på høyre side når du går opp trappa er rød teglstein. Denne røde teglsteinen går igjen i peisen (STOR) i selve stua vår. Vet ikke om du klarer å se det for deg :) ? ....

Panelveggene i stua og veggen på venstre side i trappa ned er Cafè Latte, gulvet er valnøtt skipsgulv, taket er lys antikk, rundt vinduer er det eggeskall.

Så kommer det store spørsmålet :), hvilken farge ville du malt den røde teglsteinen i ?????

På forhånd takk for tips :) !

Skrevet

Du har mange muligheter her da.

Jeg er ingen fargekonsulent, men veninnen min er veldig flink med innredning og har bla. kurs i interiør. (Og hun hadde to slike vegger i sitt hus da hun pusset det opp).

Hun mener at det kommer veldig an på hvilken stil du har ellers.

Du kan tillate deg å gjøre noe veldig sprøtt med den veggen, eller du kan tone den fullstendig ned.

Du kan male direkte på den, bygge den inn med plater eller panel og male den i samme farge som resten av gangen. Selv murte min veninne igjen sine teglstein, og fikk en glatt, minimalistisk pipevegg som de har malt i en dus gråtone. På veggene har de en dus kaffe-latte

Farger? Om du ikke vil la den skjære fullstendig (og være sprø), kan du bruke en ton-i-ton med den andre fargeskalaen du har.

--

Selv har jeg veldig forkjærlighet for en spesiell, dyp lillafarge.

Når jeg får eget hus skal jeg ha en kontrastvegg i denne fargen.

Jeg elsker den fargen og kommer til å ha den der jeg ser den mye. Feks midt i mot på soverommet. ;)

mvh

Skrevet

Vi har malt en slik mur og fikk høre at det mest vanlige var å male den helt hvit. Det er uuutrolig hvor mye det gjør for helhetsinntrykket å få en slik mur lys.

Skrevet

Jeg tror jeg ville malt den hvit. Ikke kritthvit, men hvit med et skjær som går mot de andre fargene du har.

Kanskje litt i rosa så den blir litt varmere? Ikke sånn at du ser den er rosa - men at den er varmere enn vanlig hvit...

Jeg tror i hvertfall det ville åpnet rommet mer :)

Gjest hoppsideisann
Skrevet

Enten ville jeg videreført cafe latte fargen så det blir en helhet, eller så ville jeg bryte den veggen med en helt annen farge.

Skrevet

Jeg ville tatt eggeskall fordi den fargen går igjen i vinduer og karmer. Guri så fint det blir!! :)

Skrevet

Jeg ville tatt eggeskall fordi den fargen går igjen i vinduer og karmer. Guri så fint det blir!! :)

Takk for tips :)

Jeg heller nok mer og mer mot eggeskallfargen ja :).

Skrevet

Enten ville jeg videreført cafe latte fargen så det blir en helhet, eller så ville jeg bryte den veggen med en helt annen farge.

Jeg tror det hadde blitt alt for mye Cafè Latte .... veggen er stor og "ruvende", heller nok mot eggeskallfargen.

Skrevet

Jeg tror jeg ville malt den hvit. Ikke kritthvit, men hvit med et skjær som går mot de andre fargene du har.

Kanskje litt i rosa så den blir litt varmere? Ikke sånn at du ser den er rosa - men at den er varmere enn vanlig hvit...

Jeg tror i hvertfall det ville åpnet rommet mer :)

Spørs om det blir eggeskallfargen jeg tar igjen her :), samme som karmer og vinduer.

Den er jo ikke helt kritthvit, en liten anelse brytning.

Skrevet

Vi har malt en slik mur og fikk høre at det mest vanlige var å male den helt hvit. Det er uuutrolig hvor mye det gjør for helhetsinntrykket å få en slik mur lys.

Spørs om jeg tar igjen eggeskallfargen her, som karmer og vinduer.

Skrevet

Du har mange muligheter her da.

Jeg er ingen fargekonsulent, men veninnen min er veldig flink med innredning og har bla. kurs i interiør. (Og hun hadde to slike vegger i sitt hus da hun pusset det opp).

Hun mener at det kommer veldig an på hvilken stil du har ellers.

Du kan tillate deg å gjøre noe veldig sprøtt med den veggen, eller du kan tone den fullstendig ned.

Du kan male direkte på den, bygge den inn med plater eller panel og male den i samme farge som resten av gangen. Selv murte min veninne igjen sine teglstein, og fikk en glatt, minimalistisk pipevegg som de har malt i en dus gråtone. På veggene har de en dus kaffe-latte

Farger? Om du ikke vil la den skjære fullstendig (og være sprø), kan du bruke en ton-i-ton med den andre fargeskalaen du har.

--

Selv har jeg veldig forkjærlighet for en spesiell, dyp lillafarge.

Når jeg får eget hus skal jeg ha en kontrastvegg i denne fargen.

Jeg elsker den fargen og kommer til å ha den der jeg ser den mye. Feks midt i mot på soverommet. ;)

mvh

Kontrastfarger er fine de :), har selv det på soverommet, Cafè Latte på tre vegger og Toast på den fjerde. Men peisopplegget i stua blir alt for mye kontrastvegg hvis vi skulle gjort det der.

Heller nok mest sansynlig mot Eggeskallfargen ... :)

Skrevet

Hvit eller noe i nærheten av hvitt. Kanskje i caffe latte som dere har fra før?

Skrevet

JEg ville valgt en farge som er nesten hvit. Kanskje lys antikk som taket eller noe som passer inn.

Og jeg ser det tydelig for meg - har det slik selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...