org Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Ja, "da klikket det for meg" - "Det kommer til å klikke for meg..." Hva betyr det begrepet, egentlig? Jeg tror at å klikke er å gå berserkens gang, knuse inventar, være farlig for seg selv og omgivelsene. Men neida, hvis man blir ørlitte grann frustrert eller litt lei seg, har det visst "klikket"... Helt feil, vil jeg si, og uttrykket irriterer meg voldsomt (nei, jeg klikker ikke. :-)) Samme som å "få sjokk" - da blir man lettere overraska. Hva skjer egentlig med språket vårt? 0 Siter
vanilje Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Enig! "klikker" "jeg er så sulten / trøtt av jeg besvimer" "jeg klatrer på veggene" "jeg blir gal!!" (som i uttrykk av å bli lagt inn på rom med myke vegger?) Jeg bruker ofte ordene klikker / tilter / uutholdelig / desperat i samtaler med psykehusfolket, men er kanskje i mangel av andre, sterkere, ord? 0 Siter
org Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Enig! "klikker" "jeg er så sulten / trøtt av jeg besvimer" "jeg klatrer på veggene" "jeg blir gal!!" (som i uttrykk av å bli lagt inn på rom med myke vegger?) Jeg bruker ofte ordene klikker / tilter / uutholdelig / desperat i samtaler med psykehusfolket, men er kanskje i mangel av andre, sterkere, ord? Da bruker du ordene slik de skal brukes. Det er det få som gjør, har jeg inntrykk av! 0 Siter
erin Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 "Klikka i vinkel" Det sier de på sørlandet. hehehehe 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Så du på Robinson i går? *hihi* 0 Siter
org Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Så du på Robinson i går? *hihi* Ja, det gjorde jeg, og det var da jeg ble oppmerksom på det! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Ja, det gjorde jeg, og det var da jeg ble oppmerksom på det! Samme her, jeg reagerte også på at han sa det - virket tross alt som en oppegående gutt, kanskje litt vel bråkjekk - men så dette "jeg kommer til å klikke!!" og han fremstår plutselig som halvgal... 0 Siter
vanilje Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Da bruker du ordene slik de skal brukes. Det er det få som gjør, har jeg inntrykk av! Ja, det er få, men jeg merker jeg blir flinkere og flinkere å bruke ordene til det de betyr, også det å ikke overdrive så mye ("jeg har sagt tusen ganger at...") 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.