Gå til innhold

Hysterektomi

Anbefalte innlegg

Gjest cathrine-69

Hei Mette. Jeg er ei jente på 37 år. Gift, to barn i skolealder. Yrkesaktiv. For 2 uker siden ble min livmor fjernet ved vaginal opr. ved SiV-Tønsberg. Det skjedde et "uhell" under inngrepet - og jeg ble lagt på benken igjen for indre blødninger fra hovedaorta til magen. Det pumpet ut 2,5 l blod i buken. Jeg hadde Hb-fall fra 12,6 til 6,1 på kort tid. Dette har naturlig nok gjort sitt til at det tar lengre tid for meg å komme tilbake i jobb og daglige gjøremål. Det jeg virkelig lurer på er hvordan slikt kan skje under et vaginalt inngrep?? Jeg fikk ikke svar på dette spm ved utskrivelsen. Ble informert om hva som hadde skjedd, og at inngrepet hvor blødning fra aorta og brenning av denne, ble videofilmet. Dette har vært en stor belastning for meg og min familie. Jeg sliter ennå med forstoppelse i flere "kammer", svimmelhet/sjøgang, kortpusthet, søvnvansker, katastrofe-tanker og smerter. En beregnet sykmeldingsperiode på 2-4 uker blir forlenget til anslått 6-8 uker. Jeg har selv tatt kontakt for time til kontroll hos fastlege til Hb, BT, urinstix og spirometri. Samt en u-lyd kontroll hos henvisende lege. Jeg er ikke hysterisk, men jeg er opptatt av å ta vare på helsa mi og oppfølging etter en sykehustabbe. Jeg lurer også på om det er lurt av meg å kontakte pasientskadeerstatningskontoret for å registrere denne tabben. Det er jo skremmende at det skjer slike tabber ved et rutineinngrep som vel fjerning av livmor har blitt. Med tanke på andre som kommer etter meg synes jeg det nesten er min plikt å sørge for at dette blir registrert på en måte. Hva tror du? Videre så lurer jeg på hvor lang tid det bør gå før jeg kan begynne å trene opp magemuskler igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285160-hysterektomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...