Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 http://e24.no/eksklusiv/livsstil/article1985095.ece Oi, sier jeg... jeg har nemlig kjøpt en ting selv, som jeg i ettertid ser, at ikke er ekte. Når man ønsker seg en dyr merkevare (et plagg eller en veske), så er det veldig vanskelig å vite hva som kjennetegner en original vare, kontra en falsk vare..!? Jeg har hørt at handel med kopier av merkevarer straffes i Tyskland. Nå føres det rettssaker her i landet også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Tja - om man får tilbud om en "merkevare" til en latterlig lav pris så skal det ikke så veldig høy iq til for å forstå at det er noe muffens her? Og den frisøren i artikkelen høres ikke helt smart ut. Dt er lite intelligent å sutre når man blir tatt i ulovligheter og skylde på at "andre gjør større lovbrudd enn meg assa..." 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Tja - om man får tilbud om en "merkevare" til en latterlig lav pris så skal det ikke så veldig høy iq til for å forstå at det er noe muffens her? Og den frisøren i artikkelen høres ikke helt smart ut. Dt er lite intelligent å sutre når man blir tatt i ulovligheter og skylde på at "andre gjør større lovbrudd enn meg assa..." Hmmm, har du noen gang handlet såkalte merkevarer via f.eks eBay? Jeg har gjort det flere ganger. Saken er at de som distribuerer/selger varene kanskje ikke er klar over det selv heller. En vare jeg kjøpte, var veldig billig i forhold til norsk veiledendepris. Den var original. En annen vare var ikke rasende billig, men jeg skulle uansett ha den - den viste seg å være falsk. Det kan være veldig vanskelig å vite, pga at vi i Norge er vant til kunstig høye priser, bl.a. 0 Siter
Gjest RickyFC Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Prisen er alltid en lett måte å forstå om noe er uorginalt. En annen ting å huske på mens man sprader rundt i sine uorginale merkeklær er skjebnen bak den som laget det, ofte av arbeidere som blir utnyttet på det groveste, ofte barn. 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189418977' post='3671679] Hmmm, har du noen gang handlet såkalte merkevarer via f.eks eBay? Jeg har gjort det flere ganger. Saken er at de som distribuerer/selger varene kanskje ikke er klar over det selv heller. En vare jeg kjøpte, var veldig billig i forhold til norsk veiledendepris. Den var original. En annen vare var ikke rasende billig, men jeg skulle uansett ha den - den viste seg å være falsk. Det kan være veldig vanskelig å vite, pga at vi i Norge er vant til kunstig høye priser, bl.a. ''Hmmm, har du noen gang handlet såkalte merkevarer via f.eks eBay?'' *Flirer* Jeg? Jeg bryr meg filla om merker og handler svært sjeldent på nettet, da er det i så fall fra norske nettsteder (= butikker på nett). ) 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Tja - om man får tilbud om en "merkevare" til en latterlig lav pris så skal det ikke så veldig høy iq til for å forstå at det er noe muffens her? Og den frisøren i artikkelen høres ikke helt smart ut. Dt er lite intelligent å sutre når man blir tatt i ulovligheter og skylde på at "andre gjør større lovbrudd enn meg assa..." Enig med deg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189418977' post='3671679] Hmmm, har du noen gang handlet såkalte merkevarer via f.eks eBay? Jeg har gjort det flere ganger. Saken er at de som distribuerer/selger varene kanskje ikke er klar over det selv heller. En vare jeg kjøpte, var veldig billig i forhold til norsk veiledendepris. Den var original. En annen vare var ikke rasende billig, men jeg skulle uansett ha den - den viste seg å være falsk. Det kan være veldig vanskelig å vite, pga at vi i Norge er vant til kunstig høye priser, bl.a. ''En vare jeg kjøpte, var veldig billig i forhold til norsk veiledendepris. Den var original.'' Med mindre du har fått den originale kvitteringen kan du aldri vite om varen er ekte. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Dette er noe jeg virkelig kunne gått på, ikke fordi jeg er spesielt naiv og dum, men fordi jeg faktisk ikke VET hva som er merkevarer og ikke. I alle fall ikke det som har kommet etter Levis og Poco Loco... Motehus og slikt har jeg ikke snøring på, det interesserer meg midt i ... Jeg ser på et plagg om jeg a) liker det og har en pris som er akseptabel. Er begge deler innenfor mine rammer, så kjøper jeg hvis jeg trenger. Hjelp... Får man DOLe i fengsel???? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 ''En vare jeg kjøpte, var veldig billig i forhold til norsk veiledendepris. Den var original.'' Med mindre du har fått den originale kvitteringen kan du aldri vite om varen er ekte. Jeg har kvittering som er original. Tror du jeg er dum? ;o) Jeg ville ikke påstått det, om det ikke hadde vært tilfellet. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Enig med deg. Man ser ofte fake til en høy pris også, bare for at det skal gies inntrykk av at det er en original vare. Det er nettopp her problemet ligger, for den som liker merkevarer. *best å holde seg unna* Jeg snakker nå om netthandel. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Dette er noe jeg virkelig kunne gått på, ikke fordi jeg er spesielt naiv og dum, men fordi jeg faktisk ikke VET hva som er merkevarer og ikke. I alle fall ikke det som har kommet etter Levis og Poco Loco... Motehus og slikt har jeg ikke snøring på, det interesserer meg midt i ... Jeg ser på et plagg om jeg a) liker det og har en pris som er akseptabel. Er begge deler innenfor mine rammer, så kjøper jeg hvis jeg trenger. Hjelp... Får man DOLe i fengsel???? Ja, man får DOLe i fake-merkevare-fengselet..! ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189427012' post='3671795] Man ser ofte fake til en høy pris også, bare for at det skal gies inntrykk av at det er en original vare. Det er nettopp her problemet ligger, for den som liker merkevarer. *best å holde seg unna* Jeg snakker nå om netthandel. Jeg er ikke så opptatt av merkevarer. Og når det gjelder Luis Vuitton, som saken i linken gjaldt, så er det meg komplett umulig å forstå hvorfor folk kjøper disse veskene - hva enten de er ekte eller falske! Veskene er utrolig stygge, og sprader du rundt med en, vil sikkert minst 99% tenke enten at det er en 'fake' veske, eller de gir blaffen i hele veska. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Jeg er ikke så opptatt av merkevarer. Og når det gjelder Luis Vuitton, som saken i linken gjaldt, så er det meg komplett umulig å forstå hvorfor folk kjøper disse veskene - hva enten de er ekte eller falske! Veskene er utrolig stygge, og sprader du rundt med en, vil sikkert minst 99% tenke enten at det er en 'fake' veske, eller de gir blaffen i hele veska. Jeg ville heller aldri kjøpt disse veskene. Men f.eks. dyre sportsklær, det er litt mer interessant. Det er jo også merkevarer. 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Dette er noe jeg virkelig kunne gått på, ikke fordi jeg er spesielt naiv og dum, men fordi jeg faktisk ikke VET hva som er merkevarer og ikke. I alle fall ikke det som har kommet etter Levis og Poco Loco... Motehus og slikt har jeg ikke snøring på, det interesserer meg midt i ... Jeg ser på et plagg om jeg a) liker det og har en pris som er akseptabel. Er begge deler innenfor mine rammer, så kjøper jeg hvis jeg trenger. Hjelp... Får man DOLe i fengsel???? Samme tenkte jeg, jeg vet knapt hva som er hva. Ei venninne av meg hadde ei veske det stod gucci på. " Å, jasså så du har gukki-veske du ja" sa jeg. Hun flatet ut i latterkrampe. Jeg hadde hørt om merket faktisk, men uttalen var det verre med. Men når man gjør lovbrudd uten å vite det, da må man _minst_ få data i fengslet ja!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Hvor kjøper man kopier da?? Får holde meg borte derfra! Aner ikke hva som er hva jeg...... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Hvor kjøper man kopier da?? Får holde meg borte derfra! Aner ikke hva som er hva jeg...... Hele verdens netthandel er et sammensurium av ekte og falske varer. 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189427491' post='3671804] Jeg ville heller aldri kjøpt disse veskene. Men f.eks. dyre sportsklær, det er litt mer interessant. Det er jo også merkevarer. Ja absolutt. Jeg kjente en gang en som var veldig anti alt som hadde med merker å gjøre, så hadde han samtidig komplett sett fjellklær, sekk etc fra Fjällräven....;-) Men jeg er litt sånn ikke-merkebevisst uansett, jeg. 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189427677' post='3671812] Hele verdens netthandel er et sammensurium av ekte og falske varer. Husker vi var i Bulgaria for ørten år siden. Da kunne du på markedet plukke ut f eks en shorts du likte, og så varierte det om det sto "addidas" eller "boss" på den...;-) Du kunne også kjøpe hele ruller med emblemer av kjente merker, så kunne du eventuelt starte din egen kolleksjon...;-) 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Samme tenkte jeg, jeg vet knapt hva som er hva. Ei venninne av meg hadde ei veske det stod gucci på. " Å, jasså så du har gukki-veske du ja" sa jeg. Hun flatet ut i latterkrampe. Jeg hadde hørt om merket faktisk, men uttalen var det verre med. Men når man gjør lovbrudd uten å vite det, da må man _minst_ få data i fengslet ja!! He-he, det der kunne jeg også gjort! Har en særdeles merkebevisst søster, hun følger trender og moter og gud vet hva. Når hun er på besøk så kan hun hvine henrykt over at jeg har kjøpt ett eller annet merke, mens jeg står med tomt uttrykk i ansiktet og er heller forvirret... Sukk... 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1189427087' post='3671796] Ja, man får DOLe i fake-merkevare-fengselet..! ;o) Suvverent! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.