Gjest togli Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Jeg kjenner en dame fra vietnam. Hun er gift med en nordmann (har vært gift i fem år). Det vietnamesiske passet hennes går ut i disse dager og familien drømmer om Spaniaferie til sommeren. Kan hun få nytt pass her i Norge eller må hun vente til hun blir norsk statsborger om to år? Finnes det andre løsninger slik at hun kan få reist til utlandet? 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Tviler på at ikke-norske statsborgere kan få norsk pass, men hun kan vel fornye passet sitt ved den vietnamske ambassaden som 'betjener' Norge. Vet ikke om landet har egen ambassade i Norge, men hvis ikke, er det vel trolig en ambassade i Stockholm eller København som også 'gjelder' for Norge. 0 Siter
Speak Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Kontakt den vietnamesiske ambassaden i Oslo. Det gikk i hvertfall for å få Amerikansk pass. (Men kontaktet da selvsagt den Amerikanske ambassaden:-) 0 Siter
morsan Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 ...ligger tydeligvis i Danmark, se pdf-filer på denne nettsiden: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dep/forbindelser.html?id=447053 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 ...ligger tydeligvis i Danmark, se pdf-filer på denne nettsiden: http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/dep/forbindelser.html?id=447053 Tusen takk skal du ha:)) Har gitt beskjed til venninna mi nå, så får jeg håpe hun får reist på den etterlengtede Sydenturen til sommeren!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Kontakt den vietnamesiske ambassaden i Oslo. Det gikk i hvertfall for å få Amerikansk pass. (Men kontaktet da selvsagt den Amerikanske ambassaden:-) Takk for svar! Ser ut som man må helt til Danmark for å komme til en Vietnamesisk ambassade, men tenkte ikke på at hun kunne få hjelp der! 0 Siter
Sofline Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Hun kan sannsynligvis få pass ved ambassaden. Norsk pass får hun ikke. 0 Siter
Speak Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Takk for svar! Ser ut som man må helt til Danmark for å komme til en Vietnamesisk ambassade, men tenkte ikke på at hun kunne få hjelp der! Du bør kanskje ikke reise dit. Husker ikke helt sikkert, men jeg tror bare vi sendte papirer/bilde osv. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hun kan sannsynligvis få pass ved ambassaden. Norsk pass får hun ikke. Ok, har skjønt hun må til den Vietnamesiske ambassaden, ja.. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Du bør kanskje ikke reise dit. Husker ikke helt sikkert, men jeg tror bare vi sendte papirer/bilde osv. Ok, takk. Skal si det til henne! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.