Gå til innhold

Hva var din middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde meg salat og dynga på det jeg kunne finne: Rester av en pakke ruccolamix, cherrytomater, rista pinjekjerner, litt bacon (sånn med 6% fett!), stekte champignon, 1/2 avocado, sukkererter og litt manchego-ost.

Veit ikke hvor sunn den var akkurat, men det smakte nydelig. :)

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

38

• Lillemus

7

• annegunn

7

• frosken

4

Gjest suppegjøken
Skrevet

Her ble det suppe av alle restene i kjøleskapet. Poteter,gullrøtter, kål, salat, mais, løk, pølser, røkt kjøtt. Og så kjøpte jeg to pakker ertesuppe og blandet oppi. Ikke så verst, har ikke fått noen klager så langt :-)

Skrevet

Det høres deilig ut.

Her steker 11-åringen pannekaker. Jeg har bare én god ting å si om den middagen, og det er at jeg slipper å lage den selv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hørtes snadder ut!

Jeg spiste rester fra kinamaten vi bestilte i går. I går hadde jeg fritert kylling og chop sueysaus, i dag spiste jeg resten av guttungens stekte spaghetti med biffkjøtt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189441051' post='3671941]

Hørtes snadder ut!

Jeg spiste rester fra kinamaten vi bestilte i går. I går hadde jeg fritert kylling og chop sueysaus, i dag spiste jeg resten av guttungens stekte spaghetti med biffkjøtt.

Vi bestilte også kinamat i går. :) Ungene hadde ikke smakt det før, men de heiv innpå med både vårruller og stekte nudler med kylling og grønnsaker. Nam! :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi bestilte også kinamat i går. :) Ungene hadde ikke smakt det før, men de heiv innpå med både vårruller og stekte nudler med kylling og grønnsaker. Nam! :)

Det er god mat. Vårruller er bare snadder. Å, nå kom jeg på at jeg har vårruller som ei dame fra Thailand laget til meg, i fryseren. Da vet jeg hva middagen i morgen blir :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi hadde kjedelig middag, men eldstemann hadde bare så lyst på det. Vi hadde stekte kylling-kjøttpølser, kokt fullkornspasta og tomatbønner i tomatsaus.

Middagen din hørtes jo digg ut den da. Men har jo skjønt ut fra mange tråder at du er en god kokk, lager mye godt og spennende.

Skrevet

Vi laga spaghetti bolognese (kjøttdeig, hakka tomater, løk og krydder) og brukte fullkornspasta (jeg liker den mye bedre enn det vanlige typen!). Måtte ha en enkel middag idag siden vi skulle få tid til å gå til valglokalet og hjelpe til med lekser før eldstemann skulle på turn i kveld *puh*

Skrevet

Det høres deilig ut.

Her steker 11-åringen pannekaker. Jeg har bare én god ting å si om den middagen, og det er at jeg slipper å lage den selv.

Hehe, det samme kan jeg si om gubbens pannekaker.. De smaker bare tjukke melkaker....

Skrevet

Hehe, det samme kan jeg si om gubbens pannekaker.. De smaker bare tjukke melkaker....

Pannekakene hans er helt supre de. Tynne og fine. Det er bare det at jeg synes ikke pannekaker er middag.

Skrevet

Vi hadde kjedelig middag, men eldstemann hadde bare så lyst på det. Vi hadde stekte kylling-kjøttpølser, kokt fullkornspasta og tomatbønner i tomatsaus.

Middagen din hørtes jo digg ut den da. Men har jo skjønt ut fra mange tråder at du er en god kokk, lager mye godt og spennende.

Jeg er egentlig ikke så veldig avansert, men har lært meg noen få, litt fancy ting. ;) Naboen min er en av de bedre kokkene i by'n, og han er opptatt av at ting skal være så enkelt at gud & hvermann klarer å lage det. - Og han er veldig grei å spørre om ting og flink til å forklare.

Også er kjæresten min veldig flink til å lage mat, så jeg har blitt flinkere etter at jeg blei sammen med han. :)

Skrevet

Pannekakene hans er helt supre de. Tynne og fine. Det er bare det at jeg synes ikke pannekaker er middag.

Enig med du. Men det er veldig godt likevel. Også er det nydelig å bli laget middag til! ;)

Skrevet

Karbonader med løk, poteter og brokkoli. Det du hadde kunne jeg aldri klart å finne på :) Gøy sikkert :)

Skrevet

Vi laga spaghetti bolognese (kjøttdeig, hakka tomater, løk og krydder) og brukte fullkornspasta (jeg liker den mye bedre enn det vanlige typen!). Måtte ha en enkel middag idag siden vi skulle få tid til å gå til valglokalet og hjelpe til med lekser før eldstemann skulle på turn i kveld *puh*

Pasta er min "dårlig tid-midag" - og vi har det alltid en gang i uka. Jeg jukser og bruker ferdig Dolmiosaus fra glass, så tar det akkurat like lang tid å lage som pastaen trenger å koke, dvs ferdig på ca 10 min. Og ungene elsker det jo. :)

Skrevet

Karbonader med løk, poteter og brokkoli. Det du hadde kunne jeg aldri klart å finne på :) Gøy sikkert :)

Det hørtes godt ut. En typisk ting unger digger og som går fort og greit å lage. :) (vi hadde akkurat det samme forrige torsdag, tror jeg det var). :)

Skrevet

Dampet torsk med poteter og gulrøtter.

Godt! :) Vi spiser egentlig litt for lite fisk her i heimen. Ungene er ikke sånn kjempeglade i det, dvs det er Storebror som har blitt litt selektiv...

Men på fredag lagde jeg hjemmelaga fiskegrateng, og da spiste de et lass begge to. :)

Skrevet

Aha, sånn å forstå:)

Men du, dere har vel stekt bacon og blåbærsylte til pannekakene? Først da blir det middag! *nam*

Skrevet

Wienepølse, potetstappe, wokgrønnsaker.

Ungene mine digger pølser og potetmos. :) Vi liker den best hjemmelaga med et par fedd hvitløk i. Nam! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...