Gå til innhold

Hva var din middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aha, sånn å forstå:)

Men du, dere har vel stekt bacon og blåbærsylte til pannekakene? Først da blir det middag! *nam*

Bacon til pannekaker??

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

38

• Lillemus

7

• annegunn

7

• frosken

4

Skrevet

Her ble det suppe av alle restene i kjøleskapet. Poteter,gullrøtter, kål, salat, mais, løk, pølser, røkt kjøtt. Og så kjøpte jeg to pakker ertesuppe og blandet oppi. Ikke så verst, har ikke fått noen klager så langt :-)

Det var veldig kreativt! :) Jeg er ikke så flink til å utnytte rester på den måten.. Noterer tipset, takk skal du ha!

Skrevet

Pasta er min "dårlig tid-midag" - og vi har det alltid en gang i uka. Jeg jukser og bruker ferdig Dolmiosaus fra glass, så tar det akkurat like lang tid å lage som pastaen trenger å koke, dvs ferdig på ca 10 min. Og ungene elsker det jo. :)

Dolmiosaus er forbudt når jeg skal spise middag!! Gubben pleier å ha det klart til dager jeg ikke er hjemme ;)

Jeg fikk spysjuka etter at jeg hadde spist middag med dolmiosaus - for omtrent 15 år siden. Orker ikke den sausen den dag i dag :-/

Skrevet

Bacon til pannekaker??

Ja!! Her i Møre og Romsdal bruker "alle" bacon til pannekaker. Mannen min er fra Oslo og jeg skal love deg at han har blitt skikkelig omvendt. Han skjønner ikke hva folk tenker på når de dropper baconet til pannekakene;)

Bare prøv! Det er digg:)

Skrevet

Dolmiosaus er forbudt når jeg skal spise middag!! Gubben pleier å ha det klart til dager jeg ikke er hjemme ;)

Jeg fikk spysjuka etter at jeg hadde spist middag med dolmiosaus - for omtrent 15 år siden. Orker ikke den sausen den dag i dag :-/

Åh nei, så kjipt! :( Sånt sitter i lenge. Ekkelt. Jeg fikser ikke så bra sånn sprøstekt løk den dag i dag etter mitt siste svangerskap. Bare lukta gjør meg kvalm.

(Spør annegunn en gang om jordbærmilkshaken fra McDonald's! *ond*)

Skrevet

Ja!! Her i Møre og Romsdal bruker "alle" bacon til pannekaker. Mannen min er fra Oslo og jeg skal love deg at han har blitt skikkelig omvendt. Han skjønner ikke hva folk tenker på når de dropper baconet til pannekakene;)

Hmmm... Får vel teste det ut, selv om det høres litt merkelig ut. :)

Skrevet

Åh nei, så kjipt! :( Sånt sitter i lenge. Ekkelt. Jeg fikser ikke så bra sånn sprøstekt løk den dag i dag etter mitt siste svangerskap. Bare lukta gjør meg kvalm.

(Spør annegunn en gang om jordbærmilkshaken fra McDonald's! *ond*)

Hehe, sånn har jeg det tildels fortsatt med kjøpepizza etter siste svangerskap...

Jordbærmilkshake har jeg aldri orka, så annegunn skal slippe å bli påmint dette ;)

Gjest annlovinda
Skrevet

Enig i at det er godt med stekt bacon til pannekaker, vi har det av og til vi også. Har også hatt stekt kjøttdeig og litt revet oss på pannekaker også vi, men som oftest blir det blåbærsyltetøy eller sukker på pannekaka.

Skrevet

Hehe, sånn har jeg det tildels fortsatt med kjøpepizza etter siste svangerskap...

Jordbærmilkshake har jeg aldri orka, så annegunn skal slippe å bli påmint dette ;)

Vedr milkshakehistorien til annegunn - den var visst fortsatt kald... *muahaha*

Skrevet

Hmmm... Får vel teste det ut, selv om det høres litt merkelig ut. :)

Mannen min står bak meg her og sier at han godt kan skjønne at folk synes det høres merkelig ut, men han garanterer at du blir frelst ;)

Skrevet

Enig i at det er godt med stekt bacon til pannekaker, vi har det av og til vi også. Har også hatt stekt kjøttdeig og litt revet oss på pannekaker også vi, men som oftest blir det blåbærsyltetøy eller sukker på pannekaka.

Stekt kjøttdeig og revet ost har vi ikke prøvd før.. Sirup har jeg forsøkt, men det ble litt for søtt synes jeg..

Skrevet

Vedr milkshakehistorien til annegunn - den var visst fortsatt kald... *muahaha*

*æææææ*

Skrevet

Pommesfrittes og kyllingfilet med gourmetkrydder og null saus..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Bacon til pannekaker??

Jeg kommer fra Hordaland, også der er det obligatorisk med bacon til middagspannekaker.

Skrevet

Du har altfor god tid om dagen siden du har begynt å poste slike "husmortråder"!

Jeg spiste forøvrig hjemmelaget ertesuppe, og til dessert noen halvmodne plommer...

Skrevet

Stroganoff gryterett med salat og ris her. Og forresten: skal man ha pannekaker, må det være bacon til + sukker, blåbær og ertesuppe :) Tror det blir middagen i morgen ;)

Skrevet

Aha, sånn å forstå:)

Men du, dere har vel stekt bacon og blåbærsylte til pannekakene? Først da blir det middag! *nam*

Blander du syltetøyet og bacon?

Jeg er vant til at moren min stekte noen "fleskepannekaer" og noen nøytrale til å ha syltetøy på.

Skrevet

Blander du syltetøyet og bacon?

Jeg er vant til at moren min stekte noen "fleskepannekaer" og noen nøytrale til å ha syltetøy på.

Ja, smører først blåbærsylte over hele pannekaka og strør baconbiter langs hele midten, før jeg ruller den sammen som ei pølse. Passer best å ha sylte sammen med baconet synes jeg. Jeg liker den kombinasjonen av salt og søtt.

Skrevet

Du har altfor god tid om dagen siden du har begynt å poste slike "husmortråder"!

Jeg spiste forøvrig hjemmelaget ertesuppe, og til dessert noen halvmodne plommer...

Har fortsatt et lass plommer her også, og de var veldig gode. :)

Skrevet

Stroganoff gryterett med salat og ris her. Og forresten: skal man ha pannekaker, må det være bacon til + sukker, blåbær og ertesuppe :) Tror det blir middagen i morgen ;)

Stroganoff er godt! År og dag siden jeg har spist det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...