Gå til innhold

Hva var din middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pommesfrittes og kyllingfilet med gourmetkrydder og null saus..

Hørtes litt tørt ut..? ;)

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

38

• Lillemus

7

• annegunn

7

• frosken

4

Skrevet

Ja, smører først blåbærsylte over hele pannekaka og strør baconbiter langs hele midten, før jeg ruller den sammen som ei pølse. Passer best å ha sylte sammen med baconet synes jeg. Jeg liker den kombinasjonen av salt og søtt.

Jeg strør sukker på pannekaka, ruller den sammen, og har bacon og blåbær ved siden av.

Skrevet

Stroganoff er godt! År og dag siden jeg har spist det. :)

Lenge siden her også... Det er en av de beste gryterettene synes jeg.

Skrevet

Jeg strør sukker på pannekaka, ruller den sammen, og har bacon og blåbær ved siden av.

Det går også an, men jeg ser for meg at sukker og blåbær _sammen_ blir litt for søtt?

Vi pleier å sette fram både blåbær og sukker på bordet, så tar hver det en liker best, men altså _enten-eller_.

Skrevet

Rester av svinesteiken fra i går. Resten av familien spiste blomkålsuppe ;)

Skrevet

Hørtes litt tørt ut..? ;)

Ja, det virket litt tørt.. mente at jeg ikke laget noen saus. Steker i olivenolje og litt av denne oljen brukes på kyllingen :)

Skrevet

Har fortsatt et lass plommer her også, og de var veldig gode. :)

Du burde komme med plommer til meg i lunchen i morgen. Du vet sånn som på film, når de kommer med matkurv til de stakkars hardslitende arbeiderne....

Gjest muskatnot
Skrevet

jeg spiste stekt seifilet med rømme og aspargesbønner

og kokte poteter. Enkelt og godt :)

Skrevet

Fiskepudding, blomkål, bacondryss og hvit saus i ildfast form, gratinert i ovnen.

Skrevet

Hørtes både sunt og godt ut. :o)

Jeg spite 2 kjøttkaker, resten av gårsdagens linsestuing (som så nesten jævlig ut, men som smakte kjempegodt!) + gulrot, blomkål og broccoli. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hørtes både sunt og godt ut. :o)

Jeg spite 2 kjøttkaker, resten av gårsdagens linsestuing (som så nesten jævlig ut, men som smakte kjempegodt!) + gulrot, blomkål og broccoli. :o)

Linsestuing, hvordan lager du den? BAre koker linser og moser den sammen med f.eks hvitløk og krydder. Tenkte jeg skulle prøve å bytte ut noe potet og slikt med linser.

Skrevet

Linsestuing, hvordan lager du den? BAre koker linser og moser den sammen med f.eks hvitløk og krydder. Tenkte jeg skulle prøve å bytte ut noe potet og slikt med linser.

jeg brukte hvite linser, en stor gulrot, en shalottløk (eller annen løk) og kokte det til linsene var møre. Hadde så i salt og pepper (ganske mye pepper) og moste det med stavmikser. Så ut som en guffen gugge skal jeg være ærlig, men det var overraskende godt!

Man kan godt ha i et hvitløksfedd og det kryddere man vil ha, noe som passer til fisken / kjøttet eller hva du nå skal spise det ved siden av f.eks.

Gjest annlovinda
Skrevet

jeg brukte hvite linser, en stor gulrot, en shalottløk (eller annen løk) og kokte det til linsene var møre. Hadde så i salt og pepper (ganske mye pepper) og moste det med stavmikser. Så ut som en guffen gugge skal jeg være ærlig, men det var overraskende godt!

Man kan godt ha i et hvitløksfedd og det kryddere man vil ha, noe som passer til fisken / kjøttet eller hva du nå skal spise det ved siden av f.eks.

Ok, takk skal du ha.

Det hørtes nå godt ut iallefall.

Skal prøve å lage en form for linsestuing til middagen imorgen tenker jeg. Bare jeg får kommet meg innom ikea og kjøpt er par kjeler til. Byttet til induksjonsovn forrige helg, og har foreløpig bare to kjeler og en stekepanne som kan brukes på den.

Skrevet

Ok, takk skal du ha.

Det hørtes nå godt ut iallefall.

Skal prøve å lage en form for linsestuing til middagen imorgen tenker jeg. Bare jeg får kommet meg innom ikea og kjøpt er par kjeler til. Byttet til induksjonsovn forrige helg, og har foreløpig bare to kjeler og en stekepanne som kan brukes på den.

Det smaker ikke så mye av selve linsene så du må krydre noe. Leste i går at belgfrukter ikke skal kokes med salt for da blir de harde og seige, men om det gjelder bare bønner er jeg ikke sikker på.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det smaker ikke så mye av selve linsene så du må krydre noe. Leste i går at belgfrukter ikke skal kokes med salt for da blir de harde og seige, men om det gjelder bare bønner er jeg ikke sikker på.

Takk for råd, da skal jeg iallefall prøve dette i morgen.

Skrevet

Stekte kjøttpølser, potetstappe og kålrabistappe. De to potet-haterne fikk pastaskruer. Det er det eneste unntaket jeg har, når vi har poteter har vi også pasta eller ris. Når gubben ikke har klart å lære seg å like poteter på 44 år gir jeg opp.....

I morgen skal vi ha pasta med norzola og spinatsaus, onsdag kyllingburgere med hjemmelagde spelthamburgerbrød, torsdag laksewok, fredag kylling og pommes frites.

Gjest Dr Grey:o)
Skrevet

Det høres deilig ut.

Her steker 11-åringen pannekaker. Jeg har bare én god ting å si om den middagen, og det er at jeg slipper å lage den selv.

... spises med moste kokte poteter, smør, løk og bacon, med litt sält på toppen, det er sååå digg:o)

Sambon holdt på å brekke seg når jeg serverte dette første gangen (før han hadde smakt da), men nå diggern det...

Skrevet

Havregrøt med eple, kanel og sukker. Ikke det beste jeg vet akkurat, men skulle spille kamp ikveld.

Skrevet

Stekte kjøttpølser, potetstappe og kålrabistappe. De to potet-haterne fikk pastaskruer. Det er det eneste unntaket jeg har, når vi har poteter har vi også pasta eller ris. Når gubben ikke har klart å lære seg å like poteter på 44 år gir jeg opp.....

I morgen skal vi ha pasta med norzola og spinatsaus, onsdag kyllingburgere med hjemmelagde spelthamburgerbrød, torsdag laksewok, fredag kylling og pommes frites.

Åhhh, kålrabistappe er det beste jeg veit! :)

Skrevet

Den kunne jeg gjerne blitt med på! :-)

Her i huset ble det minstemor som bestemte i dag, siden hun for første gang skulle ha med venninne hjem fra barnehagen. Bare sin venninne, altså. (Viktig det.)

Så - det ble spaghetti og kjøttsaus. Ikke min og pappans favoritt akkurat, men vi ble da mette.

I morgen skal vi ha fiskegrateng, og for første gang på leeeenge skal jeg lage den selv. Mmmmm!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...