Gå til innhold

Hva var din middag i dag?

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

38

• Lillemus

7

• annegunn

7

• frosken

4

Skrevet

Åhhh, kålrabistappe er det beste jeg veit! :)

Du burde prøve sellerirotstappe *nam*

Skrevet

Idag, dvs i går, spiste jeg ikke middag, for jeg var på jobb.

Tror resten av familien spiste spaghetti med kjøttsaus

Skrevet

Det hørtes deilig ut :-)

Hos oss ble det ferdigkjøpt pizza :-) Spiste akkurat det stykket som ble igjen.... jeg elsker pizza!!!!

Laget meg smørbrød her en dag og tenkte på noe du foreslo (ble sikkert ikke helt som du gjorde, men,,,,):

Ristet to skiver, smørte kesam på (det foreslo du sikkert ikke!!!!), la oppå masse tomater, paprika, ruccolasalat og nykvernet pepper + frisk basilikum :-)

Dropp kesamen, har jeg sagt! ;) Neida, din utgave av sandwichen hørtes betraktelig sunnere ut enn min :)

Skrevet

Høres ut som noe unga mine ville likt godt. *noterer tips* (selv om jeg hater fiskepudding!)

Jeg er ikke så innmari glad i fiskepudding selv, men i denne formen blir det veldig godt, for blomkålens konsistens veier opp for fiskepuddingens. Og så krydrer jeg hvitsausen med litt karri og annet.

Skrevet

Næsj, den var ikke kald, men den smakte fremdeles jordbær. *grøss* Og det er altså 11 år siden...

Kjøpepizza har jeg ikke spist siden Lillevill lå i magen, og det klarer jeg heller ikke lenger. Prøvde i fjor sommer engang - hadde faktisk lyst på, til og med, men jeg klarte bare ikke. Ikke at det gjør så mye da - vi mekker ånkli italiensk pizza a la flyfly en gang i uka eller noe...

Ja, den kjøpepizzaen blir aldri helt det samme som før jeg var gravid... Jeg spiser det hvis jeg får det servert, men aldri ellers! Hjemmelaga pizza derimot ;)

Skrevet

Jeg hadde tenkt å skrive noe her, men noen kom meg visst i forkjøpet...

Ja, der ser du hva du går glipp av når du ikke sørger for å sitte på DOL hele dagen!

Skrevet

Ja, der ser du hva du går glipp av når du ikke sørger for å sitte på DOL hele dagen!

*forbanner hele dansketuren*

Skrevet

*forbanner hele dansketuren*

;)

Minner meg litt om da søstra mi var i sin nyinnkjøpte leilighet i Spania for første gang. Hun var seks uker gravid og kvalm hele ferien. Når hun kom hjem hadde hun mest lyst å selge hele leiligheten, for hun kunne ikke forstå at hun noen gang skulle klare å reise dit igjen;)

Jeg har en nydelig kjole i klesskapet mitt. Den kjøpte jeg til en fest jeg var med på når jeg var to mnd på vei med minsten. Bare jeg ser kjolen, blir jeg kvalm :-/

Skrevet

;)

Minner meg litt om da søstra mi var i sin nyinnkjøpte leilighet i Spania for første gang. Hun var seks uker gravid og kvalm hele ferien. Når hun kom hjem hadde hun mest lyst å selge hele leiligheten, for hun kunne ikke forstå at hun noen gang skulle klare å reise dit igjen;)

Jeg har en nydelig kjole i klesskapet mitt. Den kjøpte jeg til en fest jeg var med på når jeg var to mnd på vei med minsten. Bare jeg ser kjolen, blir jeg kvalm :-/

Jeg har samme forhold til Glasgow... Blir uggen bare jeg tenker på byen :-/

Skrevet

Jeg har samme forhold til Glasgow... Blir uggen bare jeg tenker på byen :-/

Hehe;)

Skrevet

Har du en oppskrift på hamburgerbrødene? :o)

Raske hamburgerbrød: (det ble det på oss i dag, for jeg glemte å bake i går og hadde bare ca. 1 time hjemme før vi måtte av gårde igjen)

ca 8 stk:

5 dl siktet speltmel

2.5 dl sammalt fin spelt

1 ts salt (kan droppes)

1 ss sukker (kan droppes)

3 ts bakepulver

150 g margarin

3 dl melk

Bland det tørre først. Del margarinen i biter og smuldre i det tørre med fingertuppene. Ikke vær for grundig, da blir brødene tørre. Ha i melken og bland raskt sammen.

Formes til 8 flate boller på bakeplate.

Stekes på 225 grader i ca. 15 min.

De jeg egentlig skulle bakt:

ca. 12 stk.

50 g gjær

50 g margarin eller 0.5 dl olje

5 dl melk

2 ts sukker

1 ts salt

ca. 1,2 liter siktet speltmel

Denne må forheves og etterheves og tar derfor noe lengre tid, men blir bra. Pensles med melk og drysses med sesamfrø. Stekes på 225 grader i 10-12 minutter.

Gjest annlovinda
Skrevet

Skjærer bare opp halvtint fisk i terninger, jeg. Og lar den trekke litt i sausen. Og jeg bruker hele egget. :)

Du får melde ifra dersom du lager, da? ;)

Ja, i dag ble det fiskegrateng på oss til middag. Alle spiste godt, og syntes det var godt. I tillegg var gratengen din enkel å lage, så takk igjen for oppskrift og forklaring på framgansmåten.

:)

Skrevet

Ja, i dag ble det fiskegrateng på oss til middag. Alle spiste godt, og syntes det var godt. I tillegg var gratengen din enkel å lage, så takk igjen for oppskrift og forklaring på framgansmåten.

:)

Det var hyggelig dere likte den. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...