Gå til innhold

Han gneller og kjefter hele tiden

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har bodd sammen i 22 år. Vi har lenge hatt de samme problenen, men så går ting seg til en liten stund, og så er vi tilbake igjen. Jeg er så lei meg at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Alt jeg gjør og sier er feil. Og han kjefter og smeller for den minste sak. Nytter ikke å sette seg rolig ned å diskutere ting. Han har en jobb hvor han er borte en mnd. og da har jeg det mye bedre. Når han kommer heim, har vi det fint ei uke, og så er det på samme viset. Slik er det hver gang. Og han vil aldri hjelpe meg med økonomien hvis jeg har det vanskelig, selv om jeg mange ganger har hjulpet han. Men det har han glemt. Jeg har mest lyst til å gå fra han, men innerst inne er jeg jo glad i han. Men føler ikke at han er det i meg. Kanskje hadde det vært best å avslutte forholdet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285201-han-gneller-og-kjefter-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at av 8 uker sammen så har dere det bra i en uke. Er det noe som er verdt å bygge videre på? Joda, jeg skjønner jo godt at du er glad i ham, men det har tydeligvis vært sånn lenge og det er vel omtrent ikke mulig å forandre noen etter 22 år?

Kan han være interessert i å gå til samlivsterapi eller noe tror du?

Du sier at innerst inne er du glad i han og. Men det vil man bestandig være i mennesker man en gang har vært glad i!

Man har gjerne også gode minner fra alle sine ekskjærester. Når det går mot slutten av forholdet tenker man gjerne i mellom på at man _egentlig_ kan ha det så fint...

Det er så feil å tenke sånn! Man skal ha det fint med sin kjære det aller meste av tiden, ikke bare unntaksvis.

Har du snakket med han om dette.... Har du sagt at du ikke liker at han gneller og kjefter hele tiden....

Har dere barn i sammen?

Det er jo viktig å trives i sammen.... skal liksom være oasen i hverdagen...

Har selv nettopp brutt ut av et forhold som ikke fungerte.... Men vi har "bare" vært kjærester i 3,5 år så den kan jo ikke sammenlignes.... men så langt føles det godt og rett...

Lykke til - og gi han beskjed...

Prøv å kjenne etter hvorfor du er glad i han.... Om det er avhengighet til et annet menneske, eller om det er ekte følelser..

Jeg synes dette er noe du bør ta på alvor, slik at du ikke blir helt knekt til slutt. For som du sier, har du det bra når han er borte... Det sier en god del, mener jeg..

Forferdelig vanskelig situasjon - jeg vil råde deg til å ta en prat med noen utenforstående om dette.

Familieterapi kan være en god løsning, hvis du ønsker å fortsette samlivet sammen med han, og finne løsninger på deres/hans problemer. Men jeg tror, og mener, at han må være villig til dette han også, hvis dere skal klare å finne løsninger.

I mitt samliv var det i tillegg til kjefting vold, så jeg søkte støtte hos helsesøster og lege for å komme meg ut av det.

Hva du ønsker å gjøre, er opp til deg selv. Avgjørelsen er det kun du som kan ta.

Håper du finner ut av det. Lykke til

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...