mbf Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ble operert for brystreduksjon i formiddag, ja endelig var dagen her. Føler meg så herlig lett frampå. Er bandasjert over hele overkroppen og vel så det. Sitter her og er engstelig. Tenk om jeg får blødninger? Legen sa at om jeg fikk blødninger inni brystet (-ene) måtte alt åpnes opp og reopereres. Huff, jeg orker ikke tenke tanken engang. Så lett det er for at sånne engstelige tanker melder seg, ja de aller verste sådan. Tenk om- og tenk om-. Og så svir det ordentlig i sårene, men de smertene varer nok bare noen dager. Føler meg øm og "banket opp". Akk ja, det vil vel helst gå bra (som en gammel klok dame sa til meg mang en gang). :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Gratulerer med nye bryster Det er nok sikkert vondt i starten ja, men hold deg i ro som de har sagt, så ordner det seg nok og ingen blødninger . Det lå ei dame på samme rom som min øreopererte sønn ei gang, hun hadde gjort som deg. Hun gråt av glede over at det endelig var over og hun så frem til en lettere hverdag, til stramme topper osv. Gled deg over at det er gjort. Be om smertestillende om det blir for vondt, intet nederlag det. God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2290060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Gratulerer med nye bryster Det er nok sikkert vondt i starten ja, men hold deg i ro som de har sagt, så ordner det seg nok og ingen blødninger . Det lå ei dame på samme rom som min øreopererte sønn ei gang, hun hadde gjort som deg. Hun gråt av glede over at det endelig var over og hun så frem til en lettere hverdag, til stramme topper osv. Gled deg over at det er gjort. Be om smertestillende om det blir for vondt, intet nederlag det. God bedring! Tusen takk for det Ja, jeg har jo liggende Panodil Forte og 2 pakker Paracetamol 500 mg, som jeg fikk resept på av kirurgen. Har tatt en sterk + en vanlig, 2 ganger i dag, og det hjelper. Ja, jeg føler meg lettere, og når jeg ser meg selv i speilet.....du verden så pent det ser ut, til tross for svære bandasjer. Jeg som alltid har vært diger frampå, nå ser jeg ut som en kvinne, og føler meg mer som en kvinne (- og ikke som Dagros....). Litt uvandt å måtte sove kun på ryggen, men det går bra. Må ta det helt med ro ja, slik at det ikke går blødninger noe sted. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2290081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Skriver under mitt eget innlegg,får sikkert ikke svar likevel. Off,har så mange tanker. Nå væsker det fra arrene på brystet,bare pittelitt.Sikkert helt normalt,men nok til å få en aleneboende eremitt til å falle i bekymring.... Dusjet i går,fikk beskjed fra kirurgen å dusje og skifte tape.Gjorde det.Nå er sikkert sårene bløtet litt opp av varmt vann og såpe. Og væskingen er sikkert helt normalt.Ikke mye.Litt blod også.Ingen smerter og i veldig god form. Og jeg lurer på når jeg kan dusje neste gang.Er mest fristet til å bare la sårene få være tørre.Skiftet tape i kveld også,tenkte det var lurt å få på ren,og bort med den skitne tapen. Så lett jeg lager meg bekymring.Vet at nå kommer jeg til å gruble i flere nattetimer,for ikke å snakke om i morgen,og etter det,og etter det...... Og jeg har røykt,og jeg har løyet for kirurgen og sagt at jeg IKKE har røykt - skyldfølelse. Nei å nei..... Alt er bare min feil,og jeg kan bare tenke at så dum har jeg vært. Husker da jeg tok bukplastikk i 2005.Da væsket det også,gult og blod.Legen sa det var helt normalt,lymfevæske.....også da var jeg overbekymret.Men det ble jo så bra etter et par måneder. Uff nei,jeg får finne dyna og puten..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2294343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -- Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Skriver under mitt eget innlegg,får sikkert ikke svar likevel. Off,har så mange tanker. Nå væsker det fra arrene på brystet,bare pittelitt.Sikkert helt normalt,men nok til å få en aleneboende eremitt til å falle i bekymring.... Dusjet i går,fikk beskjed fra kirurgen å dusje og skifte tape.Gjorde det.Nå er sikkert sårene bløtet litt opp av varmt vann og såpe. Og væskingen er sikkert helt normalt.Ikke mye.Litt blod også.Ingen smerter og i veldig god form. Og jeg lurer på når jeg kan dusje neste gang.Er mest fristet til å bare la sårene få være tørre.Skiftet tape i kveld også,tenkte det var lurt å få på ren,og bort med den skitne tapen. Så lett jeg lager meg bekymring.Vet at nå kommer jeg til å gruble i flere nattetimer,for ikke å snakke om i morgen,og etter det,og etter det...... Og jeg har røykt,og jeg har løyet for kirurgen og sagt at jeg IKKE har røykt - skyldfølelse. Nei å nei..... Alt er bare min feil,og jeg kan bare tenke at så dum har jeg vært. Husker da jeg tok bukplastikk i 2005.Da væsket det også,gult og blod.Legen sa det var helt normalt,lymfevæske.....også da var jeg overbekymret.Men det ble jo så bra etter et par måneder. Uff nei,jeg får finne dyna og puten..... Du vet selv at å røyke ikke er særlig lurt. Men legg deg nå ned og sov godt. Blir det problemer fines det legevakt. Ha nummeret klart så slapper du litt bedre av fra det. Der er hjelp og få, men det er ikke for sent å være ærlig da! Også tenker du ikke mer på det nå og får deg en god natts søvn. Kanskje går det helt bra. Og selv om du har røyket en gang, blir det værre om du gjør det igjen. Det er ikke slik at da spiller det liksom ingen rolle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2294346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Skriver under mitt eget innlegg,får sikkert ikke svar likevel. Off,har så mange tanker. Nå væsker det fra arrene på brystet,bare pittelitt.Sikkert helt normalt,men nok til å få en aleneboende eremitt til å falle i bekymring.... Dusjet i går,fikk beskjed fra kirurgen å dusje og skifte tape.Gjorde det.Nå er sikkert sårene bløtet litt opp av varmt vann og såpe. Og væskingen er sikkert helt normalt.Ikke mye.Litt blod også.Ingen smerter og i veldig god form. Og jeg lurer på når jeg kan dusje neste gang.Er mest fristet til å bare la sårene få være tørre.Skiftet tape i kveld også,tenkte det var lurt å få på ren,og bort med den skitne tapen. Så lett jeg lager meg bekymring.Vet at nå kommer jeg til å gruble i flere nattetimer,for ikke å snakke om i morgen,og etter det,og etter det...... Og jeg har røykt,og jeg har løyet for kirurgen og sagt at jeg IKKE har røykt - skyldfølelse. Nei å nei..... Alt er bare min feil,og jeg kan bare tenke at så dum har jeg vært. Husker da jeg tok bukplastikk i 2005.Da væsket det også,gult og blod.Legen sa det var helt normalt,lymfevæske.....også da var jeg overbekymret.Men det ble jo så bra etter et par måneder. Uff nei,jeg får finne dyna og puten..... Hei. Kan du ringe avdelingen du lå på? Og spørre om det du lurer på. Jeg gjør noen ganger det, når jeg har tatt operasjoner, kommet hjem, og har spørsmål. God bedring, håper det gror fint. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2294391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjuskeline Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Hei.Gratulerer så mye.Jeg har gjort det samme som deg.Sårene mine væsket også.Kom sånn gul guffe som lukta pyton, men dette fikk jeg beskjed om var noramlt så lenge det ikke ble grønnaktig(da er det tegn på betennelse) og rødt og varmt rundt. Du vil føle deg mørbanket en stund.Vær forsiktig med løft og tape arrene i minst 3 mnd.Jeg fikk ikke gjort dette da jeg reagerte på all slags tape så arrene mine har nok sklidd ut litt. Husk og unngå sol direkte på arrene i ett år.Mye sol på arrene kan føre til at de ikke blekner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285207-nyoperert-i-dag/#findComment-2342322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.