Gå til innhold

Har jeg krav på å vite...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uten telefon om dagen, og derfor kommuniserer jeg med kjæresten over mail.

Vi har vært sammen et år og jeg trodde jeg kjente han passelig godt med tida. Men det gjorde jeg tydeligvis ikke.

Jeg har hele tida klaga over at han jobber så sinnsykt mye og at vi aldri har tid sammen i det hele tatt. Derfor gjorde jeg det nesten slutt sist uke. Da fortalte han plutselig "Ikke gå av staftet nå, men jeg blir borte tre uker fra neste mandag for da skal jeg til (...) å snekre paller..".

Hele verden datt sammen, jeg kunne nesten ikke tro det han skreiv...

Nå har jeg imidlertid fått telefonen i gang igjen og har fått prata en gang med han etter dette. Men han vil ikke fortelle meg hvorfor han skal i fengsel...! Ikke er jeg heller menneske til å finne ut hva slags straff dette kan være...

Har jeg krav på å vite hvorfor han faktisk skal noe så alvorlig som i fengsel..? Jeg kan enda nesten ikke tro hva han skreiv... Jeg vet han har en litt brokete bakgrunn, men jeg trodde han var over dette nå og at han ikke hadde noe å hverken sone eller få straff for...

Jeg har hele veien merka at han er litt ustabil iblandt og kan være litt hissig noen ganger, men jeg hadde aldri trodd dette... Flere ganger har jeg prøvd å spørre han hva som er galt(hvis han blir fort sint eller noe), men har bare blitt avvist og skufla bort.

Såklart er jeg villig til å støtte han og hjelpe han det jeg makter, og jeg har ikke tenkt å dra fra han på bakgrunn av akkurat dette.

Men om han fortsatt nekter å fortelle meg hva dette er, så kommer jeg til å gjøre det slutt av den grunn...

Er jeg dum? Har han rett til å skjule dette for meg?

Skrevet

De jeg vet om som har snekret paller tre uker har blitt tatt for promillekjøring.

Det er utrolig hvem som havner der. Bror min, som nesten aldri drikker og langt mindre kjører i fylla, ble tatt for promillekjøring en gang. Han traff kjenninger blant fangene, også de man ikke skulle tro var der. De som kjører i fylla nesten hver helg, unggår dessverre ofte å bli tatt.

Skrevet

Jeg hadde ikke kunne hatt en kjæreste som ikke var villig til å være åpen om hva som var bakgrunnen for dette.

Skrevet

De jeg vet om som har snekret paller tre uker har blitt tatt for promillekjøring.

Det er utrolig hvem som havner der. Bror min, som nesten aldri drikker og langt mindre kjører i fylla, ble tatt for promillekjøring en gang. Han traff kjenninger blant fangene, også de man ikke skulle tro var der. De som kjører i fylla nesten hver helg, unggår dessverre ofte å bli tatt.

Jeg greier jo heller ikke å ha kjæreste som ikke kan være åpen mot meg, det er jo her hele knuta ligger..

Greit nok, han er tatt for fyllekjøring eller for å ha sloss eller noe sånt(hva det enn måtte være). Men det blir jo på en måte hans problem. Så jeg orker ikke henge meg oppi akkurat det... For som du sier, det er utrolig hvem som havner der...

Problemet mitt er jo at han har skjult det for meg...

Skrevet

''Har han rett til å skjule dette for meg?''

Hva slags rett snakker du om? Selvfølgelig har han juridisk rett til å skjule hva som helst for deg. Men er man i et forhold synes jeg man har moralsk plikt til å fortelle hverandre slike ting.

Høres ikke ut som et særlig åpent og hjertelig forhold dere har.

Skrevet

Jeg greier jo heller ikke å ha kjæreste som ikke kan være åpen mot meg, det er jo her hele knuta ligger..

Greit nok, han er tatt for fyllekjøring eller for å ha sloss eller noe sånt(hva det enn måtte være). Men det blir jo på en måte hans problem. Så jeg orker ikke henge meg oppi akkurat det... For som du sier, det er utrolig hvem som havner der...

Problemet mitt er jo at han har skjult det for meg...

Hvorfor kom det et anna navn på første innlegg??

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å ha en kjæreste som skjulte noe slikt for meg.

Skrevet

''Har han rett til å skjule dette for meg?''

Hva slags rett snakker du om? Selvfølgelig har han juridisk rett til å skjule hva som helst for deg. Men er man i et forhold synes jeg man har moralsk plikt til å fortelle hverandre slike ting.

Høres ikke ut som et særlig åpent og hjertelig forhold dere har.

Ok, kanskje ville det vært bedre å spørre da om jeg bare må godta at han skjuler det... For jeg syns det er dårlig gjort, men er det bare jeg som er ekkel da...?

Skrevet

Uff, jeg hadde blitt fryktelig lei meg om min kjæreste holdt skjult noe så alvorlig for meg. Men 3 uker.....da er det nok sikkert mulig han har kjørt bil i påvirket tilstand eller noe annet i samme gate.

Å være åpen i et forhold er viktig, og samtidig ha tillit til hverandre.Elsker man hverandre bør tilgivelsens kunst stå høyt.En kan jo begge komme til å trenge tilgivelse gjennom et liv.

Min kjæreste jobber sjelden mindre enn til 19 om kvelden, og jeg har også følt mye på det samme. At dette orker jeg ikke i det lange løp.Men det skyldes at de er underbemannet i firmaet.

Ofte tenker jeg på om jeg vil kunne orke å ha det slik utover i livet. Men jeg kan ikke avslutte forholdet heller, fordi jeg elsker han så høyt. Og han er snill og god, en god mann på alle måter.Jeg får bare håpe det blir annerledes med tiden, og kortere arbeidsdager.

Kanskje dere skulle tatt dere en lang og god samtale, og fått klarhet i tingene?

Skrevet

Hadde ikke vært meg som ville vært i et forhold der slike ting blir holdt skjult. Enten er man sammen og stoler på hverandre, eller så avslutter man forholdet. Ikke at en skal dele hver minste ting, men dette synes jeg er en for stor ting. Synes det er et alvorlig brudd på den tilliten jeg mener han skulle hatt til meg.

Skrevet

Han het ikke Kjell-Inge og snakka moldedialekt? ;o)

Nei, alvorlig - jeg hadde blitt meget, meget skeptisk her! Hvis han i tillegg ustabil og hissig og ikke vil snakke med deg om saken så... Jeg tror ikke jeg hadde gått inn i et slikt forhold, men har generellt liten forståelser ustabile og hissige, jeg klarer det bare ikke. Det må da gå an å ta seg sammen!?

tzatziki1365380058
Skrevet

Du har jo ikke noe krav på å få vite, men han kan ikke kreve av deg at du skal bli i dette forholdet heller, når han har så alvorlige hemmeligheter.

Jeg hadde stukket ganske fort....

Skrevet

Hvis han nekter å si hvorfor han skal i fengsel ville jeg kommet meg bort så fort som mulig, hadde blitt gal av å tenke på alt annet han skjulte for meg.

Skrevet

Kom deg vekk så fort som mulig! Selvsagt har du krav på å vite hvorfor han skal snekre paller.

Gjest alle burde blitt tatt for promillekjøring!
Skrevet

En gang med promillekjøring er også en gang for mye! Det kunne vært din bror som hadde drept et annet menneske om et uhell hadde vært ute.

Skrevet

Du har nok ikke rett på å vite, men det er jo ganske naurlig da å si hva dette er så lenge dere er i et forhold. Jeg hadde ikke giddet å ha en kjæreste som hadde skjult noe sånt for meg.

Dette forholdet her hørtes ikke bra ut og da tenker jeg ikke bare på at han holder dette skjult.

Jeg vet da hvor han skal:-) ...sannsynligheten er stor for at han er tatt for promillekjøring, enten alkohol eller andre stoffer.

Har han en jobb hvor han kjører bil i en eller annen form så ryker den jobben også.

Skrevet

JA!

Dump han som en varm potet!!! Dette er bare trøbbel, det er temmelig sikkert.

Sorry, men sant.

Skrevet

Hvis han ønsker et varig og seriøst forhold så MÅ han fortelle som slike ting.

Det er jo ikke akkurat noen filleting at man skal i fengsel, da. Hadde mannen min fortalt det på en slik måte hadde jeg blitt vanvittig sint. Og hadde vi ikke vært gift, så hadde det absolutt blitt kroken på døra. Ikke nødvendigvis fordi han skulle i fengsel, men fordi han skjuler det for meg så lenge, ikke forteller hvorfor, og så forteller det på den måte.

Stikk av så fort du kan!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...