Gå til innhold

Forsteke pizzabunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jr skal samle nesten hele klassen her på torsdag og har bestillt minipizza. Tenkte å spare litt tid og forsteke bunnene i morgen når jeg har fri. Også slenge på tomatsaus, ost og pepperonipølser når de kommer.

Hvor lenge skal jeg steke de? Og hvor varmt?

Og noen som har forslag til en god oppskrift?

Skrevet

Jeg forstekte pizzabunnene mine for første gang i forrige uke, med suksess. :) Husk å prikke dem litt med gaffel før steiking. Tror jeg ga dem ett minutt eller to på så varm ovn som mulig.

Pizzabunn:

1 pakke tørrgjær røres ut i 4 dl lunka vann, tilsett bittelitt sukker, en del salt og 4 ss olivenolje. Tilsett mel til passe konsistens (gjerne litt klissete). La heve minst to timer i kjøleskap, lag gjerne deigen kvelden før og la heve over natta. Bruk masse mel til utkjevling, deigen lar seg kjevle kjempetynn. Dette er nok til 8 pizzaer.

Skrevet

Jeg forstekte pizzabunnene mine for første gang i forrige uke, med suksess. :) Husk å prikke dem litt med gaffel før steiking. Tror jeg ga dem ett minutt eller to på så varm ovn som mulig.

Pizzabunn:

1 pakke tørrgjær røres ut i 4 dl lunka vann, tilsett bittelitt sukker, en del salt og 4 ss olivenolje. Tilsett mel til passe konsistens (gjerne litt klissete). La heve minst to timer i kjøleskap, lag gjerne deigen kvelden før og la heve over natta. Bruk masse mel til utkjevling, deigen lar seg kjevle kjempetynn. Dette er nok til 8 pizzaer.

Takk, da skal den prøves:)

Skrevet

Pizzabunn:

Bare et spørsmål til, hvor lange stekte du dem etterpå? Hvor mange grader da?

Bunnene ble iallefall bra, selv om et par blåste seg opp tross prikkingen :)

Skrevet

Bare et spørsmål til, hvor lange stekte du dem etterpå? Hvor mange grader da?

Bunnene ble iallefall bra, selv om et par blåste seg opp tross prikkingen :)

Aner ikke. Du må se når de begynner å blir gylne og osten er ferdig. Ikke mange minuttene med ovn på full guffe. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...