Tralla Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Jr skal samle nesten hele klassen her på torsdag og har bestillt minipizza. Tenkte å spare litt tid og forsteke bunnene i morgen når jeg har fri. Også slenge på tomatsaus, ost og pepperonipølser når de kommer. Hvor lenge skal jeg steke de? Og hvor varmt? Og noen som har forslag til en god oppskrift? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Jeg forstekte pizzabunnene mine for første gang i forrige uke, med suksess. Husk å prikke dem litt med gaffel før steiking. Tror jeg ga dem ett minutt eller to på så varm ovn som mulig. Pizzabunn: 1 pakke tørrgjær røres ut i 4 dl lunka vann, tilsett bittelitt sukker, en del salt og 4 ss olivenolje. Tilsett mel til passe konsistens (gjerne litt klissete). La heve minst to timer i kjøleskap, lag gjerne deigen kvelden før og la heve over natta. Bruk masse mel til utkjevling, deigen lar seg kjevle kjempetynn. Dette er nok til 8 pizzaer. 0 Siter
Tralla Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Jeg forstekte pizzabunnene mine for første gang i forrige uke, med suksess. Husk å prikke dem litt med gaffel før steiking. Tror jeg ga dem ett minutt eller to på så varm ovn som mulig. Pizzabunn: 1 pakke tørrgjær røres ut i 4 dl lunka vann, tilsett bittelitt sukker, en del salt og 4 ss olivenolje. Tilsett mel til passe konsistens (gjerne litt klissete). La heve minst to timer i kjøleskap, lag gjerne deigen kvelden før og la heve over natta. Bruk masse mel til utkjevling, deigen lar seg kjevle kjempetynn. Dette er nok til 8 pizzaer. Takk, da skal den prøves:) 0 Siter
Tralla Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Jeg forstekte pizzabunnene mine for første gang i forrige uke, med suksess. Husk å prikke dem litt med gaffel før steiking. Tror jeg ga dem ett minutt eller to på så varm ovn som mulig. Pizzabunn: 1 pakke tørrgjær røres ut i 4 dl lunka vann, tilsett bittelitt sukker, en del salt og 4 ss olivenolje. Tilsett mel til passe konsistens (gjerne litt klissete). La heve minst to timer i kjøleskap, lag gjerne deigen kvelden før og la heve over natta. Bruk masse mel til utkjevling, deigen lar seg kjevle kjempetynn. Dette er nok til 8 pizzaer. Bare et spørsmål til, hvor lange stekte du dem etterpå? Hvor mange grader da? Bunnene ble iallefall bra, selv om et par blåste seg opp tross prikkingen 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Bare et spørsmål til, hvor lange stekte du dem etterpå? Hvor mange grader da? Bunnene ble iallefall bra, selv om et par blåste seg opp tross prikkingen Aner ikke. Du må se når de begynner å blir gylne og osten er ferdig. Ikke mange minuttene med ovn på full guffe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.