Gå til innhold

Spiral som har sittet for lenge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du ikke har smerter eller noe, så er vel det eneste at den ikke virker som prevensjon lengre.

Jeg tror at den virker som prevensjon fortsatt. Legen min sier at hvis jeg beholder hormonspiralen lenger enn fem år, vil det gradvis gå tomt for hormoner i den. Da vil jeg likevel være beskyttet mot graviditet, men spiralen vil i stedet fungere som en vanlig kopperspiral.

Det er kanskje mulig at infeksjonsfaren er litt høyere hvis man beholder en spiral altfor lenge?

Jeg tror at den virker som prevensjon fortsatt. Legen min sier at hvis jeg beholder hormonspiralen lenger enn fem år, vil det gradvis gå tomt for hormoner i den. Da vil jeg likevel være beskyttet mot graviditet, men spiralen vil i stedet fungere som en vanlig kopperspiral.

Det er kanskje mulig at infeksjonsfaren er litt høyere hvis man beholder en spiral altfor lenge?

Jeg vet ikke hvordan det er med hormonspiralen, bare vanlig. Jeg gikk over tida en gang med spiralen, legen sa at eneste problemet var avtagende virkning når man går over 5år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...