Gå til innhold

dna spor 99% sikkert fra bilen!

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• pekkaline

5

• morsan

3

• Nikki

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, la nylig ut linken selv, under andre McCann-tråden.

"Spikeren i kista" som jeg kalte innlegget... begynner virkelig nesten å tro at fru McCann er en utrolig kald fisk.

Skrevet

Ja, la nylig ut linken selv, under andre McCann-tråden.

"Spikeren i kista" som jeg kalte innlegget... begynner virkelig nesten å tro at fru McCann er en utrolig kald fisk.

oppdaget det nå, sorry. Jeg håper saken blir oppklart, for nå mistet jeg håpet om at hun lever.......... grusomt!!

Skrevet

Vel, jeg liker ikke å gjenta meg selv, men jeg har skrevet for en god stund siden at sånn jeg så det var det mest sannsynlig at en eller begge foreldrene var innblandet.

Ikke fordi jeg trodde det eller hadde gjort meg opp en mening om det, men fordi all tilgjengelig informasjon tilsa at det var mest sannsynlig.

Hodet mitt bryr seg ikke om å blande inn følelser, men holder seg kun til logikk. Men på noen områder forstår jeg følelser, som med det spørsmålet politiet stilte ang. bamsen.

Etter forsvinningen har moren vasket kosebamsen til jentungen. Det gir også en logisk brist. Hvis barnet ditt er forsvunnet og du har igjen kosebamsen, som du bærer med deg over alt fordi den betyr så mye for deg og minner deg om barnet.. hvor logisk er det da å vaske den?

Ville det ikke være naturlig å prøve å beholde lukten fra barnet ditt i bamsen? Hvilke grunner kan du tenke deg skulle ligge bak å vaske den?

Skrevet

oppdaget det nå, sorry. Jeg håper saken blir oppklart, for nå mistet jeg håpet om at hun lever.......... grusomt!!

Var ikke sånn men - ikke min link t :)

Skrevet

Det ser ut til at det er foreldrene eller noen andre som har lånt bilen som står bak. Tragisk.

Skrevet

Vel, jeg liker ikke å gjenta meg selv, men jeg har skrevet for en god stund siden at sånn jeg så det var det mest sannsynlig at en eller begge foreldrene var innblandet.

Ikke fordi jeg trodde det eller hadde gjort meg opp en mening om det, men fordi all tilgjengelig informasjon tilsa at det var mest sannsynlig.

Hodet mitt bryr seg ikke om å blande inn følelser, men holder seg kun til logikk. Men på noen områder forstår jeg følelser, som med det spørsmålet politiet stilte ang. bamsen.

Etter forsvinningen har moren vasket kosebamsen til jentungen. Det gir også en logisk brist. Hvis barnet ditt er forsvunnet og du har igjen kosebamsen, som du bærer med deg over alt fordi den betyr så mye for deg og minner deg om barnet.. hvor logisk er det da å vaske den?

Ville det ikke være naturlig å prøve å beholde lukten fra barnet ditt i bamsen? Hvilke grunner kan du tenke deg skulle ligge bak å vaske den?

''Ville det ikke være naturlig å prøve å beholde lukten fra barnet ditt i bamsen? Hvilke grunner kan du tenke deg skulle ligge bak å vaske den?''

Akkurat når det gjelder bamsen tenkte jeg akkurat det samme som deg da jeg leste at moren hadde vasket den...

Skrevet

"Ikke fordi jeg trodde det eller hadde gjort meg opp en mening om det, men fordi all tilgjengelig informasjon tilsa at det var mest sannsynlig"

Den tilgjengelige informasjonen har kommet nå. At du _kanskje_ har tippet riktig er en annen sak og har lite med logikk å gjøre.

Skrevet

DNA kan overføres - avhengig både av hvor DNA-et befinner seg først og overflaten på det det evt skal overføres til. Sakkyndige vil nok si at det ikke er veldig sannsynlig, men de kan ikke utelukke at det skjer.

Skrevet

Bamsen ville jeg aldri vasket nei, sant det.

Skrevet

"Ikke fordi jeg trodde det eller hadde gjort meg opp en mening om det, men fordi all tilgjengelig informasjon tilsa at det var mest sannsynlig"

Den tilgjengelige informasjonen har kommet nå. At du _kanskje_ har tippet riktig er en annen sak og har lite med logikk å gjøre.

''Den tilgjengelige informasjonen har kommet nå. At du _kanskje_ har tippet riktig er en annen sak og har lite med logikk å gjøre.''

Jaha..?

Jeg har ikke "tippet" riktig.. og jeg har aldri spekulert eller gjort meg opp noen mening i denne saken. Jeg har ikke sagt at jeg trodde en eller begge foreldrene var innblandet.. jeg har skrevet/sagt hva som logisk sett var mest sannsynlig.

Hva er vanskelig å forstå med det?

Skrevet

''Den tilgjengelige informasjonen har kommet nå. At du _kanskje_ har tippet riktig er en annen sak og har lite med logikk å gjøre.''

Jaha..?

Jeg har ikke "tippet" riktig.. og jeg har aldri spekulert eller gjort meg opp noen mening i denne saken. Jeg har ikke sagt at jeg trodde en eller begge foreldrene var innblandet.. jeg har skrevet/sagt hva som logisk sett var mest sannsynlig.

Hva er vanskelig å forstå med det?

Men du du må jo bygge denne logikken på noe.

Skrevet

DNA kan overføres - avhengig både av hvor DNA-et befinner seg først og overflaten på det det evt skal overføres til. Sakkyndige vil nok si at det ikke er veldig sannsynlig, men de kan ikke utelukke at det skjer.

http://www.nettavisen.no/verden/article1328135.ece

"...og DNA-et skal være funnet i blodspor i bilen."

Skal vel godt gjøres for en annen person eller remedie å "miste" blod fra en person bare sånn i forbifarten under rydding elns.

Skrevet

familien deres, tror det var tanten, sa jo på TV etter at foreldrene ble formelt "mistenkt" at de var redd portugisiske politiet trengte syndebukk og kunne plante bevis i bilen...

Skrevet

Det har alltid vært og er fortsatt et eller annet rart med den saken der, synes jeg. Jeg spekulerer litt på om politiet påstår dette for å få den/de virkelige gjerningsmannen/mennene til å slappe litt av og røpe seg...

Skrevet

Postet litt for tidlig...

Hvordan kan politiet forresten vite at det er moren, ikke faren som har drept henne? Og hvorfor skulle de flytte henne så lang tid etter?

Skrevet

Postet litt for tidlig...

Hvordan kan politiet forresten vite at det er moren, ikke faren som har drept henne? Og hvorfor skulle de flytte henne så lang tid etter?

Ja, det er rart. Synes det er rart at de ikke tenker at venner eller familie også kunne ha stått bak. Det er visst mange som har brukt den bilen.

Synes også det er rart at de ikke har funnet blodspor fra leiligheten, men kun fra bilen. Det er funnet blodspor i leiligheten, men ikke fra Madeleine.

De mener at hun ble fraktet i en bag. Da skulle det ha vært forsvunnet en bag fra leiligheten. Eventuelt må noen ha husket at de har kjøpt ny bag.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan de kan vite at det er DNA fra Madeleine, de har henne jo ikke. Det kan da være fra en av tvillingene vel!

Skrevet

Jeg lurer på hvordan de kan vite at det er DNA fra Madeleine, de har henne jo ikke. Det kan da være fra en av tvillingene vel!

Det kan være fra søsteren, men jeg vil da virkelig tro de har tatt prøver fra tvillingene også og sammenlignet med dem.

Skrevet

De kan ha funnet f eks hårstrå fra en hårbørste, kombinert med eliminasjonsmetoden, eller de har bare brukt eliminasjonsmetoden.

De har jo foreldrenes DNA, og da kan de jo fastslå om DNA'et de har funnet stemmer overens med at det kommer fra et som er barn av både herr og fru McCann. Deretter kan de bruke eliminasjonsmetoden for å fastslå at det IKKE er DNA'et fra et av de to andre barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...