Gå til innhold

dna spor 99% sikkert fra bilen!

Anbefalte innlegg

Gjest Multippel
Skrevet

Politisjefen i Portugal har tilbakevist påstanden. De har ingen full match og kan ikke være sikkre på hverken det ene eller det andre.

Jeg lurer på hvem som leide bilen før McCanns.

Pressen trykker både den ene og andre påstanden i denne saken.

Om de er skyldige blir jeg meget forundret over hva mennesker er kapable til. Ikke det at man er kapabel til å drepe, det vet vi jo at mennesker er....men at man virkelig i en sånn situasjon kan reise verden rundt og få all denne oppmerksomheten på seg og likevel være skyldige.

Dette er en så stor tragedie uansett hva som har skjedd. Jeg tror jeg selv ville knukket totalt sammen.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

7

• pekkaline

5

• morsan

3

• Nikki

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest best wishes
Skrevet

Ja, det er rart. Synes det er rart at de ikke tenker at venner eller familie også kunne ha stått bak. Det er visst mange som har brukt den bilen.

Synes også det er rart at de ikke har funnet blodspor fra leiligheten, men kun fra bilen. Det er funnet blodspor i leiligheten, men ikke fra Madeleine.

De mener at hun ble fraktet i en bag. Da skulle det ha vært forsvunnet en bag fra leiligheten. Eventuelt må noen ha husket at de har kjøpt ny bag.

Det må jo være litt av en bag de har også, hvis den skal romme en fireåring mener jeg.

Gjest best wishes
Skrevet

familien deres, tror det var tanten, sa jo på TV etter at foreldrene ble formelt "mistenkt" at de var redd portugisiske politiet trengte syndebukk og kunne plante bevis i bilen...

Jeg husker en tilsvarende sak fra USA for en del år siden. Da ble en tiåring bortført fra soverommet sitt om natten, og foreldrene ble mistenkt og etterhvert siktet for drapet. Jenta ble senere funnet voldtatt og drept på en søppelfylling. Da hadde politiet plantet bevis for å få foreldrene til å tilstå. Hele saken, med at hun skulle ha blitt kidnappet fra soverommet sitt og lempet ut gjennom et vindu var for utrolig til at folk ville tro at at en ukjent gjerningsmann sto bak.

Gjest best wishes
Skrevet

DNA kan overføres - avhengig både av hvor DNA-et befinner seg først og overflaten på det det evt skal overføres til. Sakkyndige vil nok si at det ikke er veldig sannsynlig, men de kan ikke utelukke at det skjer.

Kan de ut fra DNA'et se om personen er død eller levende?

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg.

Skrevet

Jeg husker en tilsvarende sak fra USA for en del år siden. Da ble en tiåring bortført fra soverommet sitt om natten, og foreldrene ble mistenkt og etterhvert siktet for drapet. Jenta ble senere funnet voldtatt og drept på en søppelfylling. Da hadde politiet plantet bevis for å få foreldrene til å tilstå. Hele saken, med at hun skulle ha blitt kidnappet fra soverommet sitt og lempet ut gjennom et vindu var for utrolig til at folk ville tro at at en ukjent gjerningsmann sto bak.

Ja, nettopp det at en vet at det har skjedd før at foreldre blir feilaktig dømt og beskylt...

Skrevet

Ja, det er rart. Synes det er rart at de ikke tenker at venner eller familie også kunne ha stått bak. Det er visst mange som har brukt den bilen.

Synes også det er rart at de ikke har funnet blodspor fra leiligheten, men kun fra bilen. Det er funnet blodspor i leiligheten, men ikke fra Madeleine.

De mener at hun ble fraktet i en bag. Da skulle det ha vært forsvunnet en bag fra leiligheten. Eventuelt må noen ha husket at de har kjøpt ny bag.

De kan jo også ha vært veldig, veldig uheldige og ha leid en bil som tidligere var blitt leid av noen andre som har drept henne. Uansett leste jeg på tekst-tv i dag at portugisisk politi sier de absolutt ikke har noen sikre DNA-spor fra bilen.

Skrevet

Ganske typisk tabloid-aviser, spør du meg. Slår opp usannheter bare for å få opp salget på avisene sine og spre usannheter. Økonomi i alt dette!

Mener du dette oppslaget eller det fra hovedinnlegget er tull?

Skrevet

Politisjefen i Portugal har tilbakevist påstanden. De har ingen full match og kan ikke være sikkre på hverken det ene eller det andre.

Om de er skyldige blir jeg meget forundret over hva mennesker er kapable til. Ikke det at man er kapabel til å drepe, det vet vi jo at mennesker er....men at man virkelig i en sånn situasjon kan reise verden rundt og få all denne oppmerksomheten på seg og likevel være skyldige.

Dette er en så stor tragedie uansett hva som har skjedd. Jeg tror jeg selv ville knukket totalt sammen.

''Jeg lurer på hvem som leide bilen før McCanns.''

Det samme har jeg tenkt på.

Skrevet

Jeg så en lignende sak om tenåring fra USA hvor foreldrene også så vidt jeg husker ble mistenkt. Hun ble kidnappet på soverommet sitt. De fant henne senere i live.

Skrevet

Mener du dette oppslaget eller det fra hovedinnlegget er tull?

Jeg har ingen tro på alt jeg leser fra slike aviser. De slår opp ting for å skape sensasjoner. Idag kom det vel en "korreksjon" på dette dna-beviset. Ikke sikkert det er Maddies blodspor likevel. Tror man skal være forsiktig med å dømme foreldrene ut ifra det som skrives i slike aviser. Det viser seg ofte å ikke stemme! Leser all sånn "nyheter" med en viss skepsis.

Stakkars foreldre hvis det viser seg at de er uskyldige, først miste ungen sin og så bli beskyldt for å drepe henne i tillegg. Synes alle skal være forsiktige med å dømme før de vet, og før foreldrene er blitt dømt for dette!

Skrevet

Jeg har ingen tro på alt jeg leser fra slike aviser. De slår opp ting for å skape sensasjoner. Idag kom det vel en "korreksjon" på dette dna-beviset. Ikke sikkert det er Maddies blodspor likevel. Tror man skal være forsiktig med å dømme foreldrene ut ifra det som skrives i slike aviser. Det viser seg ofte å ikke stemme! Leser all sånn "nyheter" med en viss skepsis.

Stakkars foreldre hvis det viser seg at de er uskyldige, først miste ungen sin og så bli beskyldt for å drepe henne i tillegg. Synes alle skal være forsiktige med å dømme før de vet, og før foreldrene er blitt dømt for dette!

Selvsagt er de uskyldige til det motsatte er bevist.

Skrevet

http://www.nettavisen.no/verden/article1328135.ece

"...og DNA-et skal være funnet i blodspor i bilen."

Skal vel godt gjøres for en annen person eller remedie å "miste" blod fra en person bare sånn i forbifarten under rydding elns.

Tja - størknet blod på en gjenstand kan smitte over på annet, evt fuktket opp igjen og så smitte over. Det er ikke dumt å ha en sunn skepsis til DNA som bevis - det er en tendens til å legge vekt på DNA-funn som "hellig."

Skrevet

Nei det tror jeg ikke.

Gjest Multippel
Skrevet

Nei det kan de ikke. Leste nettopp en redegjørelse fra en rettsmedisiner og han tok opp nettopp det.

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Min første tanke var også: Det er en leiebil, hvem kan ha leid den den dagen Madeleine var forsvunnet?

At Madeleine regnes som død, er ikke overraskende, det tror jeg mange har tenkt lenge - men ikke at foreldrene har gjort det.

Jeg regner dem fortsatt som uskyldige inntil det motsatte er bevist.

Men mest av alt syns jeg synd på de to småsøsknene, som lever midt oppi dette traumet. Tap av storesøster, foreldrenes oppslukthet av å finne storesøster, bombardering av massemedia, og nå mistanken mot foreldrene midt oppi flyttingen hjem. Stakkars, stakkars barn.

Skrevet

... melder Dagbladet, og siterer Portugals øverste politisjef.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/11/511678.html

At politiet sier så bestemt at de har funnet dna den ene dagen og er noe usikre neste dag, gjør meg faktisk irritert. Saken er grusom nok, vi trenger ikke annet enn fakta.

Blir matt jeg. Jeg håper selvfølgelig at de er uskyldige i denne forsvinningen, og det tror jeg på.

Skrevet

Det skal være godt gjort om foreldrene tilfeldigvis kom til å leie nøyaktig den samme bilen som en evt gjerningsmann har brukt, mtp DNA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...