Gå til innhold

Fikk du ikke stemt?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg vet om flere som sier at de skulle stemme, og så rakk de det ikke. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de da ikke forhåndstemte?

Jeg stemte på selve valgdagen, det var av praktiske årsaker. Var ute i god tid, men det var ikke kø hos oss (ikke så veldig stor kommune)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189494417' post='3672415]

Jeg vet om flere som sier at de skulle stemme, og så rakk de det ikke. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de da ikke forhåndstemte?

Jeg stemte på selve valgdagen, det var av praktiske årsaker. Var ute i god tid, men det var ikke kø hos oss (ikke så veldig stor kommune)

''Jeg vet om flere som sier at de skulle stemme, og så rakk de det ikke. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de da ikke forhåndstemte?''

Her i kommunen har forhåndsvalget vært veldig lite annonsert, men det har jo vært forhåndsvalg i mange år og det er tredje gangen på rad vi arrangerer det så det skulle ikke være så ukjent lenger?

Latskap vil jeg kalle det for en god del.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Jeg vet om flere som sier at de skulle stemme, og så rakk de det ikke. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de da ikke forhåndstemte?''

Her i kommunen har forhåndsvalget vært veldig lite annonsert, men det har jo vært forhåndsvalg i mange år og det er tredje gangen på rad vi arrangerer det så det skulle ikke være så ukjent lenger?

Latskap vil jeg kalle det for en god del.

Her har det vært mye fokus på at man kan forhåndstemme, så her er det nok litt latskap ute og går.

Jeg har gitt beskjed om at de ikke får komme og syte og klage til meg, over at de er misfornøyde med alt mulig her i kommunen og fylket. Da får man gjøre noe med at man er misfornøyd, det gjorde jeg.

Skrevet

hahha, ja tenkte akkurat det DER igår da jeg leste det. Ikke kom å fortell meg at det er synd i de...

Skrevet

Under bildet står det jo at køa er i "19-tiden". Ikke så rart at folk tror det må gå greit å rekke å stemme hvis de dukker opp en times tid før lokalene stenger.

At de ikke gidder å stå i kø er en annen sak.

Skrevet

Ja, vi stemte i 12-tida. Tilsammen 10 mennesker i lokalet. Ble sikkert kø på kvelden der også.

Skrevet

Er det ikke prikk likt når folk skal levere inn selvangivelsen også? Noen mennekser bare MÅ utsette ting til siste innspurt :0)

Skrevet

Ja, det bør man skjønne. De kunne jo bare ventet i køen...

Skrevet

Under bildet står det jo at køa er i "19-tiden". Ikke så rart at folk tror det må gå greit å rekke å stemme hvis de dukker opp en times tid før lokalene stenger.

At de ikke gidder å stå i kø er en annen sak.

De hadde også fått stemt om de ventet i køen og kom til den før kl. 20 ifølge artikkelen.

Skrevet

De hadde også fått stemt om de ventet i køen og kom til den før kl. 20 ifølge artikkelen.

Ja, så problemet er at folk ikke gidder å stå 'lenge nok' i kø, og det er dumt.

Skrevet

Ja, så problemet er at folk ikke gidder å stå 'lenge nok' i kø, og det er dumt.

Så er det noe som tyder på at det ikke spiller en så stor rolle for dem å få stemt eller ikke.

Skrevet

Så er det noe som tyder på at det ikke spiller en så stor rolle for dem å få stemt eller ikke.

Ja.

Jeg er faktisk delvis, og nokså uforvarende, skyldig i at en veninne ikke stemte som førstegangsvelger! ;-)

Pga studier borte fra hjemplassen måtte vi forhåndsstemme på lensmannskontoret om sommeren. I et ubetenksomt øyeblikk nevnte jeg for henne at han som assisterte meg, var eks-kjæresten hennes....;-) Hun kom seg aldri avgårde på forhåndsstemminga av frykt for å treffe på han....

Skrevet

Ja.

Jeg er faktisk delvis, og nokså uforvarende, skyldig i at en veninne ikke stemte som førstegangsvelger! ;-)

Pga studier borte fra hjemplassen måtte vi forhåndsstemme på lensmannskontoret om sommeren. I et ubetenksomt øyeblikk nevnte jeg for henne at han som assisterte meg, var eks-kjæresten hennes....;-) Hun kom seg aldri avgårde på forhåndsstemminga av frykt for å treffe på han....

Huff da....

Skrevet

Huff da....

Ja, jeg ergret meg ganske mye over det etterpå, men nå har åra gått og nå ser jeg det komiske i det...;-)

De hadde vært kjærester bare veldig kort tid, men han gjorde det slutt mens hun fortsatt ønsket han tilbake.... ;-) Jeg hadde ihvertfall ikke unnlatt å forhpndsstemme i en slik situasjon - tvert imot tror jeg at jeg ville ha 'spionert' litt for å øke sjansen for å treffe på han!! ;-)

Skrevet

Ja, jeg ergret meg ganske mye over det etterpå, men nå har åra gått og nå ser jeg det komiske i det...;-)

De hadde vært kjærester bare veldig kort tid, men han gjorde det slutt mens hun fortsatt ønsket han tilbake.... ;-) Jeg hadde ihvertfall ikke unnlatt å forhpndsstemme i en slik situasjon - tvert imot tror jeg at jeg ville ha 'spionert' litt for å øke sjansen for å treffe på han!! ;-)

Det hadde jeg nok også gjort. :-)

Skrevet

Stemte i 5-tiden, og så bare noen få andre velgere utenfor og i nne i lokalet.

Matbutikkene stenger senere og senere om kveldene. Uansett når de stenger, er det kø i kassene det siste kvarteret!

Skrevet

Akkurat som vinmonopoet som er åpent hver dag...

Stappa fullt på lørdager og rett før helligdager.

Rart, det der...

Skrevet

Jeg håper på økt valgdeltakelse neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...