Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sol og måne

Hei,

Jeg lurer på om det er vanlig å være fryktelig øm i underlivet når man er gravid?

Fikk det rundt uke 17 og er nå i uke 21.

Det er verst når jeg snur meg om natten, og når jeg står opp om natten rundt 5 ganger for å gå på toalettet. Det er så vidt jeg klarer å gå.

Smertene er omtrent som om jeg er støl, eller rettere sagt har vært i krig...

Jeg har de samme smertene når jeg har satt stille en stund i sofaen, og skal reise meg. Har alltid samlede ben når jeg reiser meg, det hjelper litt.

Er ellers i flott form og har ikke problem med noe, eller vondt andre steder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28525-veldig-%C3%B8m-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe svar å gi deg, men "henger" meg på samme spørsmål da jeg sliter med det samme. Hos meg er smertene konsentrert om venstre side av magen, akkurat som om jeg har hold i siden.

Men smertene er som hos deg tilstede når jeg skal snu meg i senga eller når jeg har sittet lenge og skal opp å gå. Håper bare ikke det er bekkenløsning vi har fått :-(

Jeg synes iallfall at det hjelper litt når samboeren min masserer meg i korsryggen

Åsa Prebensen, Jordmor

Det kan vara fogarna alldelse över blygdbenet som du har ont i. Detta kommer sig i så fall av en bäckenuppluckring som inte är ovanligt att få. Det är detta som vi kallar för foglossning. Detta kan gjöra mycket ont och som du själv säger, så kan det vra svårt att vända sig i sängen om natten. Sov alltid med en kudde/pute mellan benen och undvik att kryssa benen. Gå med korta skritt och gå inga långa promenader. Cykling är ofta bättre än att gå. Detta är alltså min teori, men det är svårt att vara riktigt säker utan en undersökning. Ta därför upp detta med din jordmor/doktor vid nästa kontroll. Lycka till vidare!

Gjest Nosferatu

Det hun egentlig prøver å si er:

Det kan være leddene over hoftebenet som du har vondt i. Dette kommer da i såfall av bekkenløsning som ikke er så uvanlig. Det er dette som vi kaller leddforskyvning (tror jeg). Dette kan gjøre svært vondt, som du selv sier, så kan det være vanskelig å snu seg i senga om natten. Sov med en pute mellom bena og unngå å krysse bena. Gå med korte steg, og ingen lange turer. Sykling er ofte bedre enn å gå. Dette er min teori, men det er vanskelig å vite sikkert uten en undersøkelse. Ta det derfor opp med din jordmor/lege ved neste besøk.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...