nedtelling Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Det må ha skjedd noe med kameraet mitt.. alle bilder får en stor sort flekk på bilden.. jeg har prøvd å rense speilet,, men det går ikke vekk,, kan dette gå på forsikringen jeg har på kamera,, eller må jeg dekke kostnadene selv.. og noen som ander hvor mye dette kan koste??? 0 Siter
willow Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 det spørs veldig. høres ut som det går på garantien din. når og hvor kjøpte du kameraet? ring forhandler og sjekk! de store merkene, f.eks. canon, har egne verksted, 0 Siter
nedtelling Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 det spørs veldig. høres ut som det går på garantien din. når og hvor kjøpte du kameraet? ring forhandler og sjekk! de store merkene, f.eks. canon, har egne verksted, Har kjøpt det på Elkjøp.. skal ta det med til Norge når vi kommer dit i November (eller sende det med svigermor når hun er på besøk her) Jeg var innom en fotobutikk her i England og spurte hva det kunne være.. og de sa at det trolig var noe med sensoren.. Håper det går på den 4 års forsikringen som jeg har.. For kameraet er bare 1 år gml--- takk for svar 0 Siter
The Phantom Blot Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Dette er støv på bildebrikken (Ikke på speilet) Det er noe som rammer alle med speilreflekskamera, det er ikke noen big deal. http://www.luminous-landscape.com/essays/sensor-cleaning.shtml Gå i en fotobutikk og kjøp et rensesett for bildebrikke, eller en sånn greie på apoteket som man kan blåse luft med når man klemmer på den. Kanskje går det an å blåse bort støvet, uansett er det ikke vanskelig å fjerne. (Ikke prøv å vaske det bort!) Skal du få butikken til å fjerne det må du sannsynligvis betale for det. 0 Siter
nedtelling Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Dette er støv på bildebrikken (Ikke på speilet) Det er noe som rammer alle med speilreflekskamera, det er ikke noen big deal. http://www.luminous-landscape.com/essays/sensor-cleaning.shtml Gå i en fotobutikk og kjøp et rensesett for bildebrikke, eller en sånn greie på apoteket som man kan blåse luft med når man klemmer på den. Kanskje går det an å blåse bort støvet, uansett er det ikke vanskelig å fjerne. (Ikke prøv å vaske det bort!) Skal du få butikken til å fjerne det må du sannsynligvis betale for det. Jeg har gjort det du sier, men det fungerer ikke.. Det ser ut som det er et brent lite hull på alle bildene.. synes utrolig godt mot f.eks himmel han i butikken mente at det mulig var noe med sensoren. Under speilet 0 Siter
Gjest gudi Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Vi kom hjem fra ferie i vinter med flekker på alle bildene. Vi leverte kameraet i en fotobutikk og de sendte det til "rensing". Vi ville ikke prøve på det selv siden vi aldri hadde gjort det før. Det kostet 6-700kr. 0 Siter
The Phantom Blot Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Jeg har gjort det du sier, men det fungerer ikke.. Det ser ut som det er et brent lite hull på alle bildene.. synes utrolig godt mot f.eks himmel han i butikken mente at det mulig var noe med sensoren. Under speilet Det hørtes ikke bra ut. Hvis dette er oppstått av seg selv, er det en kjøpsrettslig mangel, og du vil kunne få det rettet etter forbrukerkjøpsloven uavhengig av garanti. (Siden det bare er ett år gammelt). Kanskje du kan prøve å kontakte produsenten i Norge, feks Nikon Norge hvis det er et Nikon kamera osv? De vet nok mer om hva det kan være. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.