Gå til innhold

Hvilke prevansjon bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på!

Særlig om noen av dere bruker p-stav, hormonspiral eller ladycomp/babycomp?

Bivirkninger? De av dere som bruker ladycomp/babycomp fungerer denne? Er det mange usikre dager?

Jeg må bytte p-pillemerke (har trionetta nå) og jeg aner ikke hva jeg skal velge. Ønsker noe med lite/ingen hormoner.

Nå har jeg gått på p-pille i mange år (sikkert 12) kun avbrutt av 3 barnefødler og amming. Hvor lenge går det før kroppen er i "normalen" igjen når jeg slutter på p-piller?

Håper noen kan opplyse meg litt!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg er sterilisert! :o) Og om du er 100% sikker på at du ikke skal ha flere barn så anbefaler jeg det på det varmeste, men det er jo dyrt da om du ikke får det dekket.

Ladycomp kunne jeg aldri brukt. Da må man jo bruke kondom eller være avholdende under eggløsning og det er jo da jeg i alle fall er som aller kåtest. :o)

Skrevet

Vi bruker kondom, og er fornøyd med det. Vi har også sex uten kondom rett før mensen og rett etter. Har funket bra for oss det.

Gjest Megan bruker spiral
Skrevet

Jeg er sterilisert! :o) Og om du er 100% sikker på at du ikke skal ha flere barn så anbefaler jeg det på det varmeste, men det er jo dyrt da om du ikke får det dekket.

Ladycomp kunne jeg aldri brukt. Da må man jo bruke kondom eller være avholdende under eggløsning og det er jo da jeg i alle fall er som aller kåtest. :o)

Jeg bruker vanlig spiral. Synes det fungerer helt greit. Merker ingenting og tenker ingenting på den. Brukte hormonspiral før. Ga ganske mye mageknip i førsten til man venner seg til den.

Gjest lei!!!!!!!
Skrevet

Hvorfor må du _alltid_ blottlegge sexlivet ditt på nett? Begynner å bli drittlei.."da er jeg kåtest" "jeg pleier å svelge sperm" blablabla... har du _ikke noe_ privatliv du eller? æsj.. hopper fint over innleggene dine neste gang..

Skrevet

Bruker Trionetta og har halvannet års forbruk igjen på lager... Innen den tid får jeg bestemme meg om jeg skal ha flere unger eller om jeg skal sterilisere meg. Hormonspiral orker jeg ikke tanken på å få trøkt opp.

Skrevet

Bruker Trionetta og har halvannet års forbruk igjen på lager... Innen den tid får jeg bestemme meg om jeg skal ha flere unger eller om jeg skal sterilisere meg. Hormonspiral orker jeg ikke tanken på å få trøkt opp.

Da er vi to.. owch!

Heldig du som har fortsatt har noen trionetta pakninger igjen!

Skrevet

Jeg er på mitt siste brett med trionetta (Dessverre!). Ikke helt sikker på hva jeg skal bytte til, men tror det blir p-ring.

Skrevet

Da er vi to.. owch!

Heldig du som har fortsatt har noen trionetta pakninger igjen!

Har trionetta gått ut av produksjon, ettersom 3 damer i denne tråden snakker om at de er i ferd med å gå tom??

Skrevet

Har trionetta gått ut av produksjon, ettersom 3 damer i denne tråden snakker om at de er i ferd med å gå tom??

Jepp, gikk ut i begynnelsen av året. Eller det er vel ikke det at de har gått ut av produksjon, men det er visst ikke lov å selge dem i Norge lenger.

Skrevet

Sterilisert mann...

Seriøst: Dersom dere ikke skal ha flere barn, er det veldig snedig for mannen å sterilisere seg. Lite inngrep, ingen smerter og svært kort rekonvalens.

Og viktigst - ingen bivirkninger.

Skrevet

Jepp, gikk ut i begynnelsen av året. Eller det er vel ikke det at de har gått ut av produksjon, men det er visst ikke lov å selge dem i Norge lenger.

OK. Brukte trionetta i forrige årtusen, serru;-)

Skrevet

OK. Brukte trionetta i forrige årtusen, serru;-)

Du begynner å bli gammel, morsan!

(Jeg gjorde også det...)

jancka1365381087
Skrevet

Hormonspiral. Ingen bivirkninger og fungerer helt greit for oss.

Det sies jo at de fleste mister mer eller mindre menstruasjon av denne, jeg er da en av de som har det hver mnd. til fast dato. Plager meg ikke, syns det er greit at kroppen er inne i fast syklus jeg.

Den er dyr, men kan sitte i 5 år og anbefales på det sterkeste om du vet at du ikke skal ha barn de neste 5 årene!

Skrevet

Du begynner å bli gammel, morsan!

(Jeg gjorde også det...)

Ja, sånn kan det gå! ;-)

Hvis jeg ikke husker helt feil, sluttet jeg i 1995....

Skrevet

Ja, sånn kan det gå! ;-)

Hvis jeg ikke husker helt feil, sluttet jeg i 1995....

Jeg sluttet vinteren 93/94, men jeg likte aldri p-piller. Så brukte vi kalenderen et par år helt til jeg telte feil, og Jentungen var et faktum...

Skrevet

Jeg sluttet vinteren 93/94, men jeg likte aldri p-piller. Så brukte vi kalenderen et par år helt til jeg telte feil, og Jentungen var et faktum...

*he he* Mange barn har blitt til på det viset! :-)

Jeg sluttet fordi jeg ikke lenger ville ha ansvaret for å huske på prevensjon. Jeg sa klart fra at nå var det hans ansvar;-) Jeg ville tross alt begynne å reprodusere da, mens han kunne vente "litt til".

Jeg har hørt andre damer benytte samme teknikken, og de har blitt gravide på null komma svisj, men MIN mann har tydeligvis veldig god kontroll på saker&ting, så det ble ikke barn før han var ferdig med denne ventinga si....;-)

Skrevet

*he he* Mange barn har blitt til på det viset! :-)

Jeg sluttet fordi jeg ikke lenger ville ha ansvaret for å huske på prevensjon. Jeg sa klart fra at nå var det hans ansvar;-) Jeg ville tross alt begynne å reprodusere da, mens han kunne vente "litt til".

Jeg har hørt andre damer benytte samme teknikken, og de har blitt gravide på null komma svisj, men MIN mann har tydeligvis veldig god kontroll på saker&ting, så det ble ikke barn før han var ferdig med denne ventinga si....;-)

Men det kan ikke ha tatt så veeldig lang tid, da, om jeg kan regne riktig. Du må da ha blitt gravid i 96 du også?

Skrevet

Men det kan ikke ha tatt så veeldig lang tid, da, om jeg kan regne riktig. Du må da ha blitt gravid i 96 du også?

Jepp, men sent på året. Sluttet med pillene tidlig i '95, tror jeg, ihvertfall før sommeren. Så bortimot 1,5 år....;-)

Skrevet

''Hormonspiral orker jeg ikke tanken på å få trøkt opp.''

Legen min fikk det ikke til, men det skyltes skjedeveggfremfall hos meg. Gynekologen på sykehuset smatt den inn på noen sekunder uten at jeg kjente noe som helst. Anbefales på det absolutt varmeste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...