Gå til innhold

Advare ny kjæreste mot psykopat?

Gjest hypotetisk eller kanskje ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har levd med en voldelig manipulerende person og denne personen får seg en ny kjæreste (som du ikke kjenner).

Ville du gjort en god gjerning og advart denne nye?

(Forutsatt at du vet navnet da såklart..)

Skrevet

Hvis vedkommende er veldig forelsket så når du sannsynligvis ikke gjennom alikevel, for psykopaten venter jo en stund med å vise sin sanne side.

Skrevet

Hvis vedkommende er veldig forelsket så når du sannsynligvis ikke gjennom alikevel, for psykopaten venter jo en stund med å vise sin sanne side.

Men vedkommende vil kanskje høre alarmklokkene litt tidligere enn hvis man ikke hadde sagt fra? Og bli spart for endel smerte?

Skrevet

Men vedkommende vil kanskje høre alarmklokkene litt tidligere enn hvis man ikke hadde sagt fra? Og bli spart for endel smerte?

Forhåpentligvis. Evt. trukket skylappene enda lengre ned foran øynene.

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en psykopat, hvor jeg ble både psykisk og fysisk skadet.

Jeg har ofte tenkt på om jeg burde advare hans nye kjæreste, men har valgt å ikke gjøre det, rett og slett fordi det vekker så stor vemmelse i meg å skulle bry meg med noe som har med ham å gjøre...samt at jeg må innrømme jeg er livredd for hva han kan finne på hvis han får høre hvem som har advart denne nye...

Men jeg har en gang sendt en anonym mail, til en annen av hans kjærester. Jeg fikk aldri svar, men fikk vite bare tre dager etter at jeg sendte min mail, at hun hadde gått fra ham.

Så hvis du er denne som lurer på om du skal advare, så ja...kanskje du bør det..på den annen side, ta vare på deg selv oppi det hele. Ikke utsett deg for fare.

OG Lillemus her har et poeng, men det er kanskje verdt å prøve...

Gjest håper min x finner seg en snart
Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært egoistisk nok til å tenke at så lenge han har en annen, lar han meg være i fred.

Men ser ikke bort fra at jeg hadde tenkt annerledes hvis det hadde vært mishandling med i bildet.

Skrevet

Slik tenkte jeg også da eksen min (som er av fullblods-typen!) fikk seg ny dame. Hun la meg grundig for hat og mente jeg prøvde å ødelegge for dem.

Nå har de vært sammen i fire år, og hun er blitt ihvertfall ti år eldre. Men fremdeles avskyr hun meg som pesten.

Gjest Sandra Salamander
Skrevet

Venninnen min gjorde det, og hørte ingen ting før den nye mange år senere tok kontakt for å få hjelp til å forlate han. Da hadde hun ingen andre å gå til stakkars, og visste jo at hun ihvert fall ville bli trodd. Min venninne hjalp henne selvfølgelig.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært egoistisk nok til å tenke at så lenge han har en annen, lar han meg være i fred.

Men ser ikke bort fra at jeg hadde tenkt annerledes hvis det hadde vært mishandling med i bildet.

Interessant, hmm...

Skrevet

Ja, selv om den nye kjæresten neppe vil tro på det. Men ser h*n signaler vil h*n kanskje være kjappere med å foreta seg noe eller gå sin vei hvis h*n vet at det er flere som synes det er noe rart med kjæresten.

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med en psykopat, hvor jeg ble både psykisk og fysisk skadet.

Jeg har ofte tenkt på om jeg burde advare hans nye kjæreste, men har valgt å ikke gjøre det, rett og slett fordi det vekker så stor vemmelse i meg å skulle bry meg med noe som har med ham å gjøre...samt at jeg må innrømme jeg er livredd for hva han kan finne på hvis han får høre hvem som har advart denne nye...

Men jeg har en gang sendt en anonym mail, til en annen av hans kjærester. Jeg fikk aldri svar, men fikk vite bare tre dager etter at jeg sendte min mail, at hun hadde gått fra ham.

Så hvis du er denne som lurer på om du skal advare, så ja...kanskje du bør det..på den annen side, ta vare på deg selv oppi det hele. Ikke utsett deg for fare.

OG Lillemus her har et poeng, men det er kanskje verdt å prøve...

Takk for svar. Tankevekkende...

Skrevet

Kan jeg spørre deg hvorfor du lurer på dette? Hvs du selv er en som har vært i et forhold med en psykopat, så håper jeg du får god hjelp...for jommen så knekt man blir av det.

Lykke til, hypotetisk eller kanskje ikke ;)

Skrevet

Kan jeg spørre deg hvorfor du lurer på dette? Hvs du selv er en som har vært i et forhold med en psykopat, så håper jeg du får god hjelp...for jommen så knekt man blir av det.

Lykke til, hypotetisk eller kanskje ikke ;)

Er min storesøster :-(

Skrevet

Takk for svar. Tankevekkende...

Er enig med Hope, om at du må være forsiktig, og ta vare på deg selv.

Noe annet du kan tenke over, er at h*n (den nye) også kan reagere på at du sier fra. Skyve deg vekk. Men da vet du med deg selv at du har prøvd. Hvis det er slik du tenker..

Kansje vil h*n være deg takknemlig senere, når h*n selv finner det ut..

Håper du forstår hva jeg mener :o) Du kan iallefall ikke ta ansvar for den nye.

Skrevet

Er min storesøster :-(

Argh....den der er ikke lett, altså....Jeg håper du, gjennom det du leser her, etterhvert vet hva du/hun kan/bør/skal gjøre...

God klem og lykke til!

Skrevet

Nei, da tror jeg du risikerer å få nye terroriserende handlinger fra din eks. Du bør gi han minst mulig oppmerksomhet. Sier du noe til henne så sier hun det til han, og så har du det gående.....

Skrevet

Er enig med Hope, om at du må være forsiktig, og ta vare på deg selv.

Noe annet du kan tenke over, er at h*n (den nye) også kan reagere på at du sier fra. Skyve deg vekk. Men da vet du med deg selv at du har prøvd. Hvis det er slik du tenker..

Kansje vil h*n være deg takknemlig senere, når h*n selv finner det ut..

Håper du forstår hva jeg mener :o) Du kan iallefall ikke ta ansvar for den nye.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...