Gå til innhold

Attføring/barnetillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei til dere som går på attføring og har barn.

Kommer barnetillegget på hver utbetaling, altså hver 14. dag, eller blir det utbetalt én gang i måneden? Jeg har fått "lønnsslippen" min i dag, og der står det ingenting om barnetillegget...(eller er dette "bakt inn" i summen jeg får utbetalt?

Gjest godt svar
Skrevet

Jeg mener jeg fikk det en gang i måneden, og det var ikke bakt inn i attføringen tror jeg.

Skrevet

Jeg mener jeg fikk det en gang i måneden, og det var ikke bakt inn i attføringen tror jeg.

Takk for svar. Dette er første utbetaling jeg får skjønner du, så jeg er litt usikker:-) Får vente til neste utbetaling og se om det er noe med da, ellers får jeg kontakte NAV.

Gjest godt nok:o)
Skrevet

Takk for svar. Dette er første utbetaling jeg får skjønner du, så jeg er litt usikker:-) Får vente til neste utbetaling og se om det er noe med da, ellers får jeg kontakte NAV.

Lurt å følge med i hvert fall. Det er ikke alltid slikt kommer i gang slik det skal med det samme. Men det blir jo i tilfelle etterbetalt. Så lenge du følger med er det ikke så farlig.

Skrevet

Hos meg er det bakt inn i dagssummen. Da jeg fikk vedtaksbrevet så jeg at barnetilleggene var lagt sammen med dagsatsen,og da fikk jeg den riktige summen.

Derimot fikk jeg brev fra NAV i dag om at reisepengene kunne bli utbetalt en gang pr mnd.

Du kan jo sjekke selv. Satsen er jo 66% av inntektegrunnlaget ditt. Så ganger du opp med antall dager du har sendt meldekort for. Da vil du finne ut om barnetillegget er med. Du skal ha fått vedtaksbrev hvor alle disse opplysningene står forklart.

Skrevet

Hos meg er det bakt inn i dagssummen. Da jeg fikk vedtaksbrevet så jeg at barnetilleggene var lagt sammen med dagsatsen,og da fikk jeg den riktige summen.

Derimot fikk jeg brev fra NAV i dag om at reisepengene kunne bli utbetalt en gang pr mnd.

Du kan jo sjekke selv. Satsen er jo 66% av inntektegrunnlaget ditt. Så ganger du opp med antall dager du har sendt meldekort for. Da vil du finne ut om barnetillegget er med. Du skal ha fått vedtaksbrev hvor alle disse opplysningene står forklart.

Takk for svar:-)

Ja jeg har fått et vedtaksbrev, der var dagsatsen skrevet opp, og barnetillegg sto for seg på egen linje. Nettopp derfor jeg lurte på om dette var bakt sammen, eller om tillegget kom som egen post.

Men jeg skal finne frem kalkulatoren, og finne ut hvordan det egentlig ligger an:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...