Gå til innhold

Tror du på spøkelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge stilt meg åpen til dette spørsmålet. Jeg har tenkt, mest sannsynlig finnes det ikke, men man vet jo ikke helt sikkert. Dessuten har jeg både venner og familie som har sier de har sett og opplevd såkalt uforklarlige ting.

Så slo det meg mens jeg så Ghost Whisperer her forleden. De fleste har sett "hvite" eller "gråkledde" skikkelser... Jeg har i alle fall aldri hørt historie om et nakent spøkelse! Og da begynte jeg å lure. Går klærne også igjen? Har de på seg det de døde i? Det de ble begravet i, eller noe annet? Hvor får spøkelser i så fall klærne sine fra? Velger de dem selv?

Noen som har en "forklaring" eller teori? :-)

Gjest anonymnow
Skrevet

Jeg har sett bestefaren min etter at han var død. Han hadde på seg klær som var typiske for ham. Faktisk en type grilldress som han var veldig glad i og en skyggelue. Plutselig sto han bare der, smilte til meg og forsvant.

Jeg har også sett en dame i et hus vi bodde i før. Hun hadde svart lang kjole og oppsatt hår. Vi sjekket litt ut om hvem som hadde bodd der før og fikk vite at hun som bodde der hadde dødd av kreft noen år tidligere. Noen dager senere gikk vi tur på kirkegården like ved huset vårt og der var graven hennes.

Disse opplevelsene var ikke ekle i det hele tatt.

Skrevet

"Går klærne også igjen? Har de på seg det de døde i? Det de ble begravet i, eller noe annet? Hvor får spøkelser i så fall klærne sine fra? Velger de dem selv?"

Jeg tror på spøkelser. Eller noe liknende, men la oss kalle det "spøkelser". Jeg tror det er energi, dvs de vises som "seg" der klærne i bunn og grunn ikke har noe å si. Altså det eksisterer ikke noe mer enn energi, ergo klærne er ikke reelle. Så bruker de ikke energi på å vise klærne ("blurry) eller så viser de seg i klær som "kjennetegner" dem. Tror jeg.

Skrevet

"Går klærne også igjen? Har de på seg det de døde i? Det de ble begravet i, eller noe annet? Hvor får spøkelser i så fall klærne sine fra? Velger de dem selv?"

Jeg tror på spøkelser. Eller noe liknende, men la oss kalle det "spøkelser". Jeg tror det er energi, dvs de vises som "seg" der klærne i bunn og grunn ikke har noe å si. Altså det eksisterer ikke noe mer enn energi, ergo klærne er ikke reelle. Så bruker de ikke energi på å vise klærne ("blurry) eller så viser de seg i klær som "kjennetegner" dem. Tror jeg.

Hmm... Så du mener at de velger "klær" selv? Jeg må innrømme at synes det høres fryktelig rart ut.

Skrevet

Jeg har sett bestefaren min etter at han var død. Han hadde på seg klær som var typiske for ham. Faktisk en type grilldress som han var veldig glad i og en skyggelue. Plutselig sto han bare der, smilte til meg og forsvant.

Jeg har også sett en dame i et hus vi bodde i før. Hun hadde svart lang kjole og oppsatt hår. Vi sjekket litt ut om hvem som hadde bodd der før og fikk vite at hun som bodde der hadde dødd av kreft noen år tidligere. Noen dager senere gikk vi tur på kirkegården like ved huset vårt og der var graven hennes.

Disse opplevelsene var ikke ekle i det hele tatt.

Mystisk... Det er noe lignende de jeg kjenner også har opplevd. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt dette med antrekket altså. Det henger liksom ikke helt sammen.

Gjest De har nok klær
Skrevet

Healeren min fjernet et spøkelse, som var en gammel mann med en slitt, gammel skjorte...

Skrevet

Healeren min fjernet et spøkelse, som var en gammel mann med en slitt, gammel skjorte...

hmm... tror jeg heller mot å mene at det å se spøkelser er et "kulturelt" fenomen. Hvis det hadde vært et "naturlig" fenomen er det da mest logisk at vi går igjen slik vi kom til verden, altså nakne.

Altså, før noen kommer til meg og sier de har sett et nakent spøkelse tror jeg ikke på at de finnes. :-)

Gjest uøhssssss
Skrevet

Klart de finnes, men de fleste er snille. Syns det er litt ekkelt at spøkelser står og spionerer på meg til alle døgnets tider.

Skrevet

Hmm... Så du mener at de velger "klær" selv? Jeg må innrømme at synes det høres fryktelig rart ut.

Nei, jeg mener det er bare noe du ser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...