Gå til innhold

Rare og ikke rare ord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en titt på de ordene som jeg selv har føyd til i "min ordliste" på mobiltelefonen min. Noen av ordene er det litt rart ikke allerede var med som standard ord - andre er mer spesielle.

Har du noen eksempler fra din liste? ;-)

EKSEMPLER PÅ ORD SOM BURDE VÆRT...:

beskjed bikini ananas anrop (!) faen dongeri hamburger grille gubben laptop sannsynlig pære spekemat stativ

EKSEMPLER PÅ MER SPESIELLE "MORSAN-ORD" (?):

baluba dæven forefallende hallois hersens kjømda kvissleis lugubre lukrativt madammen næmmen molefunken overkikkador rævva skjeggfusen snippesken wazzup

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Sofline

6

• Mrs. Wallace

3

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''wazzup''

Et typisk mamma ord....

Jeg ser for meg en gangster fra verste strøk, godt bakoverlent med buksa på knærne og fingrene i gangstermønster ;)

Skrevet

Oi, morsomt!

Her er noen av mine mer eller mindre nyttige sms-ord:

accessorize, bæsj, capri, bonanza, faen, disputt, djises, folie, forfyllede, dreis, Dubai, duper, futt, gruelig, kidsa, limo, kokos, momo, orangina, mutt, ræv, seffern, Simpsons, piss, skabbete, promp, pumps, yatzy.

:oD

Skrevet

''wazzup''

Et typisk mamma ord....

Jeg ser for meg en gangster fra verste strøk, godt bakoverlent med buksa på knærne og fingrene i gangstermønster ;)

Trenger ikke true med Chicago-tøfler for å bruke Wazzup!! ;-) Meget nyttig ord når man skal fatte seg i korthet og ikke vil bruke ungdommens sms-språk;-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189537073' post='3672966]

Har aldri brukt ordlista, æ.

Da har du gått glipp av noe!! :-) Jeg synes jeg var en "ræser" på sms før, men så fikk jeg en telefon som var slik at jeg måtte skru av T9-ordlista for hver sms. Det gadd jeg selvsagt ikke, og etter å ha irritert meg over alle manglende ord i starten, gikk det veldig fort etterhvert som jeg fikk oppdatert min ordliste! ;-)

Det er altså bare SÅ mye kjappere å bruke ordliste. "Ulempen" er at sms-språk vanskeliggjøres, men det er kjo bare fint! :-)

Jeg ser forresten at poden, som bruker T9, må bruke riktig staving, mens fetter'n som ikke bruker T9 kan finne på å skrive sms'er med "vorfår" osv.

Skrevet

Trenger ikke true med Chicago-tøfler for å bruke Wazzup!! ;-) Meget nyttig ord når man skal fatte seg i korthet og ikke vil bruke ungdommens sms-språk;-)

*ler*

Er ikke akkurat det ungdommens språk da??

Skrevet

Oi, morsomt!

Her er noen av mine mer eller mindre nyttige sms-ord:

accessorize, bæsj, capri, bonanza, faen, disputt, djises, folie, forfyllede, dreis, Dubai, duper, futt, gruelig, kidsa, limo, kokos, momo, orangina, mutt, ræv, seffern, Simpsons, piss, skabbete, promp, pumps, yatzy.

:oD

He he, artig!!

La du forresten merke til at jeg satte "faen" opp på lista over de orda som burde vært standard? ;-)

Skrevet

Wazzup har nok jeg også brukt.

Men hva i huleste betyr "skjeggfusen"??

Skrevet

*ler*

Er ikke akkurat det ungdommens språk da??

Mulig at 'wazzup' brukes av 'kidsa', men det er vel ikke sånn "typisk sms-forkortelse" slik som Qlt og 4U osv. (Og der kom det je itte kainn.... *fritt etter Prøysen*)

Skrevet

Da har du gått glipp av noe!! :-) Jeg synes jeg var en "ræser" på sms før, men så fikk jeg en telefon som var slik at jeg måtte skru av T9-ordlista for hver sms. Det gadd jeg selvsagt ikke, og etter å ha irritert meg over alle manglende ord i starten, gikk det veldig fort etterhvert som jeg fikk oppdatert min ordliste! ;-)

Det er altså bare SÅ mye kjappere å bruke ordliste. "Ulempen" er at sms-språk vanskeliggjøres, men det er kjo bare fint! :-)

Jeg ser forresten at poden, som bruker T9, må bruke riktig staving, mens fetter'n som ikke bruker T9 kan finne på å skrive sms'er med "vorfår" osv.

Forekommer meg at dette blir litt utenfor mine ork ang telefonen. Vi får se... :)

Skrevet

Mulig at 'wazzup' brukes av 'kidsa', men det er vel ikke sånn "typisk sms-forkortelse" slik som Qlt og 4U osv. (Og der kom det je itte kainn.... *fritt etter Prøysen*)

Nei, det har du rett i :)

Det er mer for gangstere! Men kanskje du er litt gangsa-mom?!

Skrevet

Har aldri hørt skjeggfus heller jeg, men bildene gir jo en idé. Er det trøndersk elns?

Lurer kanskje vel så mye på hvordan du finner de passende illustrasjonene...

Ordet er sikkert et dialektord, ja. Vet ikke hvor jeg har det fra.

Bildene finner jeg ved å google på bilder:-) Gå inn på google.no. Over søkefeltet står det Nett - Bilder - Grupper - Nyheter. Klikk på 'bilder' og skriv ord i søkefeltet.

I dette tilfellet søkte jeg på "skjegg", og bildet kom opp som treff nr 6:-)

Skrevet

Ordet er sikkert et dialektord, ja. Vet ikke hvor jeg har det fra.

Bildene finner jeg ved å google på bilder:-) Gå inn på google.no. Over søkefeltet står det Nett - Bilder - Grupper - Nyheter. Klikk på 'bilder' og skriv ord i søkefeltet.

I dette tilfellet søkte jeg på "skjegg", og bildet kom opp som treff nr 6:-)

Ok, så det var ikke mer magisk enn som så - slike søk gjør jeg jo stadig vekk. Men takk likevel :)

Skrevet

Nei, det har du rett i :)

Det er mer for gangstere! Men kanskje du er litt gangsa-mom?!

Trodde uttrykket var vel så mye brukt av rappere, men så bor vel de også i en Gangsta's Paradise, så det kommer vel ut på ett! ;-)

Ikke det at jeg er det minste nærmere rappere enn gangstere, da;-)

Skrevet

Ok, så det var ikke mer magisk enn som så - slike søk gjør jeg jo stadig vekk. Men takk likevel :)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...