Gjest tacomix Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg liker ikke ordlisten. Ordlisten bruker lang tid på å finne riktig ord. Går mye raskere uten her i gården ;o). 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 ''EKSEMPLER PÅ ORD SOM BURDE VÆRT...: beskjed bikini ananas anrop (!) faen dongeri hamburger grille gubben laptop sannsynlig pære spekemat stativ'' Skriver under på bikini, ananas, faen (har faktisk tre versjoner skrevet inn i min..hehe.), grille, laptop. Beskjed lå vel inne? ''EKSEMPLER PÅ MER SPESIELLE "MORSAN-ORD" (?): baluba dæven forefallende hallois hersens kjømda kvissleis lugubre lukrativt madammen næmmen molefunken overkikkador rævva skjeggfusen snippesken wazzup'' Hva er overkikkador? Noen av mine ord: beach, bowling, æsj, btw, dæven, fixe, frøkna, dvd, idol, lader (!), jammen, jasså, jævlig, jepp, jiiiz, linse, juice, næmmen, mhm, oh, nja, mjau, mld, optiker, parfyme, pasta, ræva, shit, skosåle (hæ? kan ikke huske å ha lagt inn den..hehe), poker, snop, supert, suss, usj I tillegg veldig mange dialektord (skriver nesten alle meldinger på dialekt). 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Jeg liker ikke ordlisten. Ordlisten bruker lang tid på å finne riktig ord. Går mye raskere uten her i gården ;o). Bare et overgangsfenomen! ;-) Se svar til Lotte:-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 He he, artig!! La du forresten merke til at jeg satte "faen" opp på lista over de orda som burde vært standard? ;-) Men alle disse ordene burde vel vært standard? ) 0 Siter
Gjest tacomix Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Bare et overgangsfenomen! ;-) Se svar til Lotte:-) Lest svaret til Lotte nå ;o) Hvor lang tid tar den overgangen? Jeg har prøvd 2 dager for lenge siden, men da ga jeg opp, hehe. 0 Siter
Gjest tralalalalala Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Har lagt til div. dialektord, navnene på ungene, baluba, håokei, knekkebrød, Fauske, dimling, skinke, kuk, fittetryne, jajamensann og dimling. Kom ikke på flere i farta. 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 ''EKSEMPLER PÅ ORD SOM BURDE VÆRT...: beskjed bikini ananas anrop (!) faen dongeri hamburger grille gubben laptop sannsynlig pære spekemat stativ'' Skriver under på bikini, ananas, faen (har faktisk tre versjoner skrevet inn i min..hehe.), grille, laptop. Beskjed lå vel inne? ''EKSEMPLER PÅ MER SPESIELLE "MORSAN-ORD" (?): baluba dæven forefallende hallois hersens kjømda kvissleis lugubre lukrativt madammen næmmen molefunken overkikkador rævva skjeggfusen snippesken wazzup'' Hva er overkikkador? Noen av mine ord: beach, bowling, æsj, btw, dæven, fixe, frøkna, dvd, idol, lader (!), jammen, jasså, jævlig, jepp, jiiiz, linse, juice, næmmen, mhm, oh, nja, mjau, mld, optiker, parfyme, pasta, ræva, shit, skosåle (hæ? kan ikke huske å ha lagt inn den..hehe), poker, snop, supert, suss, usj I tillegg veldig mange dialektord (skriver nesten alle meldinger på dialekt). Jeg fant faktisk overkikkador i Bokmålsordboka!! (se link) Men da skrevet uten dobbel k. Hvis jeg ikke husker helt feil, kommer pordet fra KLM...? Om det ikke er de som har funnet opp ordet, så må det være fra dem jeg har lært det. Mener å huske at de hadde en speider-sketsj der speiderlederen var Overkikkador for første granbarkebilletropp;-) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=overkikador&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Har lagt til div. dialektord, navnene på ungene, baluba, håokei, knekkebrød, Fauske, dimling, skinke, kuk, fittetryne, jajamensann og dimling. Kom ikke på flere i farta. *he he* kuk og fittetryne, da gitt! ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Et ord jeg ikke skjønner hvorfor har plass i ordboka er "jødedo".... Ellers bruker jeg selv omtrent halvparten av morsan-ordene. :-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Men alle disse ordene burde vel vært standard? ) Særlig 'kvissleis'! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Et ord jeg ikke skjønner hvorfor har plass i ordboka er "jødedo".... Ellers bruker jeg selv omtrent halvparten av morsan-ordene. :-) *lol* har de jødedo, altså???!!! *ler ennå litt til* 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Hvordan sjekker man forresten hvilke ord man har lagt inn? 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 *lol* har de jødedo, altså???!!! *ler ennå litt til* Ja, prøv og skriv "loffen". På den første telefonen min var loffen ikke lagt inn, kun jødedo, men nå har jeg begge. 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Hvordan sjekker man forresten hvilke ord man har lagt inn? Kommer vel an på hva slags mobiltelefon du har. Jeg må åpne en tom sms og velge "mer" og så "mine ord" (Sony Ericsson) 0 Siter
Sofline Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Jeg liker ikke ordlisten. Ordlisten bruker lang tid på å finne riktig ord. Går mye raskere uten her i gården ;o). Det tar tid å vende seg til det.. 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Ja, prøv og skriv "loffen". På den første telefonen min var loffen ikke lagt inn, kun jødedo, men nå har jeg begge. *ha ha* du har rett!!! 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2007 Forfatter Skrevet 11. september 2007 Lest svaret til Lotte nå ;o) Hvor lang tid tar den overgangen? Jeg har prøvd 2 dager for lenge siden, men da ga jeg opp, hehe. Husker ikke, men sikkert mer enn to dager. Men tidsforbruket har jeg spart inn i fullt monn siden:-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Trodde uttrykket var vel så mye brukt av rappere, men så bor vel de også i en Gangsta's Paradise, så det kommer vel ut på ett! ;-) Ikke det at jeg er det minste nærmere rappere enn gangstere, da;-) Rappere = Gangstere 0 Siter
Gjest tacomix Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Husker ikke, men sikkert mer enn to dager. Men tidsforbruket har jeg spart inn i fullt monn siden:-) Kanskje jeg skulle prøve igjen nå Morsom tråd forresten;o) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Det beste synes jeg nesten er at edru og fest består av de samme tallene - og dermed får du dem opp om hverandre 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.