Gå til innhold

Rare og ikke rare ord...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke ordlisten. Ordlisten bruker lang tid på å finne riktig ord. Går mye raskere uten her i gården ;o).

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Sofline

6

• Mrs. Wallace

3

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''EKSEMPLER PÅ ORD SOM BURDE VÆRT...:

beskjed bikini ananas anrop (!) faen dongeri hamburger grille gubben laptop sannsynlig pære spekemat stativ''

Skriver under på bikini, ananas, faen (har faktisk tre versjoner skrevet inn i min..hehe.), grille, laptop. Beskjed lå vel inne?

''EKSEMPLER PÅ MER SPESIELLE "MORSAN-ORD" (?):

baluba dæven forefallende hallois hersens kjømda kvissleis lugubre lukrativt madammen næmmen molefunken overkikkador rævva skjeggfusen snippesken wazzup''

Hva er overkikkador?

Noen av mine ord: beach, bowling, æsj, btw, dæven, fixe, frøkna, dvd, idol, lader (!), jammen, jasså, jævlig, jepp, jiiiz, linse, juice, næmmen, mhm, oh, nja, mjau, mld, optiker, parfyme, pasta, ræva, shit, skosåle (hæ? kan ikke huske å ha lagt inn den..hehe), poker, snop, supert, suss, usj

I tillegg veldig mange dialektord (skriver nesten alle meldinger på dialekt).

Skrevet

Jeg liker ikke ordlisten. Ordlisten bruker lang tid på å finne riktig ord. Går mye raskere uten her i gården ;o).

Bare et overgangsfenomen! ;-) Se svar til Lotte:-)

Skrevet

He he, artig!!

La du forresten merke til at jeg satte "faen" opp på lista over de orda som burde vært standard? ;-)

Men alle disse ordene burde vel vært standard? :o)

Skrevet

Bare et overgangsfenomen! ;-) Se svar til Lotte:-)

Lest svaret til Lotte nå ;o) Hvor lang tid tar den overgangen? Jeg har prøvd 2 dager for lenge siden, men da ga jeg opp, hehe.

Gjest tralalalalala
Skrevet

Har lagt til div. dialektord, navnene på ungene, baluba, håokei, knekkebrød, Fauske, dimling, skinke, kuk, fittetryne, jajamensann og dimling.

Kom ikke på flere i farta.

Skrevet

''EKSEMPLER PÅ ORD SOM BURDE VÆRT...:

beskjed bikini ananas anrop (!) faen dongeri hamburger grille gubben laptop sannsynlig pære spekemat stativ''

Skriver under på bikini, ananas, faen (har faktisk tre versjoner skrevet inn i min..hehe.), grille, laptop. Beskjed lå vel inne?

''EKSEMPLER PÅ MER SPESIELLE "MORSAN-ORD" (?):

baluba dæven forefallende hallois hersens kjømda kvissleis lugubre lukrativt madammen næmmen molefunken overkikkador rævva skjeggfusen snippesken wazzup''

Hva er overkikkador?

Noen av mine ord: beach, bowling, æsj, btw, dæven, fixe, frøkna, dvd, idol, lader (!), jammen, jasså, jævlig, jepp, jiiiz, linse, juice, næmmen, mhm, oh, nja, mjau, mld, optiker, parfyme, pasta, ræva, shit, skosåle (hæ? kan ikke huske å ha lagt inn den..hehe), poker, snop, supert, suss, usj

I tillegg veldig mange dialektord (skriver nesten alle meldinger på dialekt).

Jeg fant faktisk overkikkador i Bokmålsordboka!! (se link) Men da skrevet uten dobbel k.

Hvis jeg ikke husker helt feil, kommer pordet fra KLM...? Om det ikke er de som har funnet opp ordet, så må det være fra dem jeg har lært det. Mener å huske at de hadde en speider-sketsj der speiderlederen var Overkikkador for første granbarkebilletropp;-)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=overkikador&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

Skrevet

Har lagt til div. dialektord, navnene på ungene, baluba, håokei, knekkebrød, Fauske, dimling, skinke, kuk, fittetryne, jajamensann og dimling.

Kom ikke på flere i farta.

*he he* kuk og fittetryne, da gitt! ;-)

Skrevet

Et ord jeg ikke skjønner hvorfor har plass i ordboka er "jødedo"....

Ellers bruker jeg selv omtrent halvparten av morsan-ordene. :-)

Skrevet

Men alle disse ordene burde vel vært standard? :o)

Særlig 'kvissleis'! ;-)

Skrevet

Et ord jeg ikke skjønner hvorfor har plass i ordboka er "jødedo"....

Ellers bruker jeg selv omtrent halvparten av morsan-ordene. :-)

*lol* har de jødedo, altså???!!! *ler ennå litt til*

Skrevet

*lol* har de jødedo, altså???!!! *ler ennå litt til*

Ja, prøv og skriv "loffen". På den første telefonen min var loffen ikke lagt inn, kun jødedo, men nå har jeg begge.

Skrevet

Hvordan sjekker man forresten hvilke ord man har lagt inn?

Kommer vel an på hva slags mobiltelefon du har. Jeg må åpne en tom sms og velge "mer" og så "mine ord" (Sony Ericsson)

Skrevet

Det tar tid å vende seg til det..

Skrevet

Ja, prøv og skriv "loffen". På den første telefonen min var loffen ikke lagt inn, kun jødedo, men nå har jeg begge.

*ha ha* du har rett!!!

Skrevet

Lest svaret til Lotte nå ;o) Hvor lang tid tar den overgangen? Jeg har prøvd 2 dager for lenge siden, men da ga jeg opp, hehe.

Husker ikke, men sikkert mer enn to dager. Men tidsforbruket har jeg spart inn i fullt monn siden:-)

Skrevet

Trodde uttrykket var vel så mye brukt av rappere, men så bor vel de også i en Gangsta's Paradise, så det kommer vel ut på ett! ;-)

Ikke det at jeg er det minste nærmere rappere enn gangstere, da;-)

Rappere = Gangstere ;)

Skrevet

Husker ikke, men sikkert mer enn to dager. Men tidsforbruket har jeg spart inn i fullt monn siden:-)

Kanskje jeg skulle prøve igjen nå ;) Morsom tråd forresten;o)

Skrevet

Det beste synes jeg nesten er at edru og fest består av de samme tallene - og dermed får du dem opp om hverandre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...