Gå til innhold

Rare og ikke rare ord...

Anbefalte innlegg

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

29

• Sofline

6

• Mrs. Wallace

3

• Lotte :o)

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En annen ting i samme genre - hver gang jeg skal skrive ok blir jeg minnet på at ordlista nok er laget for folk i en yngre aldersgruppe og med et langt større ølkonsum enn meg.

Gjest tralalalalala
Skrevet

*he he* kuk og fittetryne, da gitt! ;-)

*rødme*

Skrevet

En annen ting i samme genre - hver gang jeg skal skrive ok blir jeg minnet på at ordlista nok er laget for folk i en yngre aldersgruppe og med et langt større ølkonsum enn meg.

Skal si jeg stussa da jeg sendte en beskjed til mora mi for noen år siden og fikk til svar ØL.

-skjønte det ikke før flere dager etterpå, hehe

Skrevet

Kommer vel an på hva slags mobiltelefon du har. Jeg må åpne en tom sms og velge "mer" og så "mine ord" (Sony Ericsson)

Aha... da har jeg blant annet bachelor, båthus, barberhøvel, Cæsar, basolin (?), avlesningen, belemre, bernaise, besvime, åh, bip, bip'e, bisettelsen, akrylsperre, Bonaire, Årdal, bridgeblandingen, arkeologi, aromaterapiolje, dusjvegg, fargeblyanter, deodorant, ferga, desilitermåleu (?), frysninger, gakk-gakk, influensa, Lånekassen, oldisklubben, ostepop, regattaen, pingvin, snorkel, provosert, udetaljert, utenlendingen... osv.

Skrevet

;-) Men min ordliste gir ok som valg før øl, så det varierer tydeligvis. Den gir også "du" før "et", men min forrige mobil gjorde motsatt, så da sendte jeg ut drøssevis med tekstmeldinger med "et" istedenfor "du"...;-)

Kan være litt skummelt - blir nesten som han Buffalo Bill i Nattsvermeren, som omtalte gisselet sitt som "it"...;-)

Skrevet

Hehe... Jeg bruker også OK oftere enn ØL.

Skrevet

;-) Men min ordliste gir ok som valg før øl, så det varierer tydeligvis. Den gir også "du" før "et", men min forrige mobil gjorde motsatt, så da sendte jeg ut drøssevis med tekstmeldinger med "et" istedenfor "du"...;-)

Kan være litt skummelt - blir nesten som han Buffalo Bill i Nattsvermeren, som omtalte gisselet sitt som "it"...;-)

Egentlig burde ordlistene ikke bare inneholde ord, men også antall ganger hvert ord er brukt, slik at du kan få favorittordene først...

Skrevet

Aha... da har jeg blant annet bachelor, båthus, barberhøvel, Cæsar, basolin (?), avlesningen, belemre, bernaise, besvime, åh, bip, bip'e, bisettelsen, akrylsperre, Bonaire, Årdal, bridgeblandingen, arkeologi, aromaterapiolje, dusjvegg, fargeblyanter, deodorant, ferga, desilitermåleu (?), frysninger, gakk-gakk, influensa, Lånekassen, oldisklubben, ostepop, regattaen, pingvin, snorkel, provosert, udetaljert, utenlendingen... osv.

Noe sier meg at ungdommene neppe bruker "aromaterapiolje" så ofte! ;-)

Ellers har jeg funnet flere feilstavinger i min ordliste også, men innimellom har jeg sletta eller redigert dem. Ellers er det i grunnen greit at sønnens navn måtte tilføres, for da skrev jeg det i ordlista med stor forbokstav, og da blir det alltid det når jeg skal sende meldinger;-)

Skrevet

Egentlig burde ordlistene ikke bare inneholde ord, men også antall ganger hvert ord er brukt, slik at du kan få favorittordene først...

Absolutt. Jeg skal ikke si for sikkert, men jeg merker at nåværende telefon gir meg det alternativet jeg helst ønsker oftere enn forrige mobil, så kanskje den har en slik funksjon innebygget? Ikke nødvendigvis at den foreslår det mest brukte alternativet, men det SIST brukte, kanskje. Og ofte stemmer jo det overens.

Skrevet

Absolutt. Jeg skal ikke si for sikkert, men jeg merker at nåværende telefon gir meg det alternativet jeg helst ønsker oftere enn forrige mobil, så kanskje den har en slik funksjon innebygget? Ikke nødvendigvis at den foreslår det mest brukte alternativet, men det SIST brukte, kanskje. Og ofte stemmer jo det overens.

Min gir meg sist brukte alternativ. :o)

Skrevet

Skal si jeg stussa da jeg sendte en beskjed til mora mi for noen år siden og fikk til svar ØL.

-skjønte det ikke før flere dager etterpå, hehe

*HAHA*

Skrevet

Min gir meg sist brukte alternativ. :o)

Jge tror det samme gjelder min. Litt vel avansert hvis den skulle drive å holde oversikt over 'mest brukte', ikke sant? ;-)

Skrevet

Mange mobiler gjør nettopp det, faktisk. De fleste jeg har hatt, har en slags logisk sans, som gjør at de ordene du bruker oftest, kommer først opp i ordlista (ok før øl, og loffen før jødedo, hihi) Hvorfor i all verden har de lagt inn ordet jødedo i ordlista forresten??

Skrevet

Mange mobiler gjør nettopp det, faktisk. De fleste jeg har hatt, har en slags logisk sans, som gjør at de ordene du bruker oftest, kommer først opp i ordlista (ok før øl, og loffen før jødedo, hihi) Hvorfor i all verden har de lagt inn ordet jødedo i ordlista forresten??

''Hvorfor i all verden har de lagt inn ordet jødedo i ordlista forresten''

*Fnis* Må være en Nokia, min Nokia har mange rare ord og den er overhode ikke logisk. Den gamle Siemensen la inn det ordet jeg hadde brukt sist som nr. 2 etter det mest brukte (elns), men Nokiaen stapper ordet mitt bakerst om det ikke står på lista og det er jaggu mye som ikke er ord i den ordlista gitt...

Skal aldri ha Nokia igjen forøvrig. Skal tro om den går i stykker om jeg kyler den i golvet? Eller kjører over den med bilen? Mister den i do?

Skrevet

*Fnis* Må være en Nokia, min Nokia har mange rare ord og den er overhode ikke logisk. Den gamle Siemensen la inn det ordet jeg hadde brukt sist som nr. 2 etter det mest brukte (elns), men Nokiaen stapper ordet mitt bakerst om det ikke står på lista og det er jaggu mye som ikke er ord i den ordlista gitt...

Skal aldri ha Nokia igjen forøvrig. Skal tro om den går i stykker om jeg kyler den i golvet? Eller kjører over den med bilen? Mister den i do?

Min Sony Ericsson har også 'jødedo'....;-)

Forøvrig anbefales et glass melk som middel til å ta kverken på mobiltelefonen! Funket som bare det! ;-)

Men der er i grunnen lurt å kopiere over adresselista til SIM-kortet evt annen mobil først, for det var mye styr med å legge inn alt manuelt......;-)

Skrevet

Jeg ville gått for do-alternativet, for min Nokia har dessverre overlevd de andre alternativene dine...

Screw NOKIA!

Skrevet

Min Sony Ericsson har også 'jødedo'....;-)

Forøvrig anbefales et glass melk som middel til å ta kverken på mobiltelefonen! Funket som bare det! ;-)

Men der er i grunnen lurt å kopiere over adresselista til SIM-kortet evt annen mobil først, for det var mye styr med å legge inn alt manuelt......;-)

Du sier noe der... Tviler på at jeg klarer å overale kjæresten til å kopiere over alt på SIM-kortet for meg, glemme å sette det tilbake og deretter "tilfeldigvis" miste telefonen i do eller et glass melk... Han gjennomskuer nok den. ;o)

Han mener det er bare tull når jeg sier jeg ønsker meg ny tlf, men samtidig klager han hele tiden over at telefonen min ikke er helt god og at den aldri har vært det. Snodig type. Han er vel redd jeg skal kjøpe meg større og bedre telefon enn det han har tenker jeg! *Fnys*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...