Gå til innhold

Gaver til barn i USA

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er litt anonym for øyeblikket da jeg er litt redd for å bli gjenkjent når jeg skriver om noe litt "spesielt" ;-)

Jeg skal besøke slekta mi som bor i USA og har lyst til å ta med noen små gaver til barna. Kommer til å møte 7-8 barn i alderen 1-12 år (fordelt på 3 familier). Fordi det er såpass mange av dem og fordi jeg ikke kjenner dem så veldig godt så har jeg lyst til å kjøpe noe som ikke koster så mye og som ikke tar så mye plass i bagasjen. Barna snakker ikke norsk.

Jeg kunne tenke meg å kjøpe noe som er litt annerledes enn hva de har i USA, noe litt "typisk norsk", men samtidig ikke bare en kjedelig souvenir som blir stående å støve ned...

Noen som har forslag til hva jeg kan kjøpe til barna? Antageligvis må jeg velge noe forskjellig i forhold til alder, men har lyst til at det skal være ganske like ting sånn at det ikke blir misunnelse...

Har bare null fantasi nå så håper noen har noen forslag! :o)

Skrevet

Puslespill med motiv fra Norge? Dere selv som motiv for den saks skyld. Det får man laget mange steder. Tar kanskje litt plass, men er ikke så tungt.

Bok om norske troll, på engelsk? Typisk turistgreie...

Gjest Ut på tur
Skrevet

Melkesjokolade og salt lakris. De har de ikke der...

Men det er vel ikke lov til å ta med mat inn i landet?

Skrevet

Til USA? Det har jeg ikke hørt om. Men jeg vet at New Zealand har de reglene.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Til USA? Det har jeg ikke hørt om. Men jeg vet at New Zealand har de reglene.

Ok :) Jeg skal skrive det på forslagslista mi :)

Skrevet

Men regnes godteri som 'mat' da?

Skrevet

Godteri er alltid populært - ikke bare melkesjokolade, men all sjokolade fra freia og nidar. Husk at freia nå eies av amerikanere og de har derfor fått flere "lignende" sjokolader. Før hadde de kitkat (kvikklunch) bare men nå får du mange som smaker likt. Seigmenn og slikt fra nidar er en ting de ennå ikke har:) Ang leker og slikt så har jo amerikanerne alt. Har selv bodd der borte to ganger, ene gangen var jeg aupair og jeg slet virkelig for å finne ting som kunne passe.. det meste jeg kjøpte fantes der allerede.. hva med norske filmer med eng tekst? Det finnes kanskje på dvd.. kanskje best for de eldre barna.. Ellers er jo souvenirer som tskjorter og troll en koselig ting å gi til barn. Det kan både brukes og lekes med...

Skrevet

Hvis barna har norsktalende foreldre (forelder) så kan kanskje noen gode barnebøker på norsk være tingen? Eller kanskje CD'er med norske artister?

T-skjorter med motiver fra Norge kan være kjekt, eller kanskje bare med en litt kuul norsk tekst.

Skrevet

Joda, du kan ta med mat som er skikkelig innpakket fra fabrikk. Sjokolade, brunost, jarlsberg går helt greit. Bare pakk det i kofferten og ikke i håndbagasjen.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hvis barna har norsktalende foreldre (forelder) så kan kanskje noen gode barnebøker på norsk være tingen? Eller kanskje CD'er med norske artister?

T-skjorter med motiver fra Norge kan være kjekt, eller kanskje bare med en litt kuul norsk tekst.

Takk for innspill :) Både barna og foreldrene er amerikanske og født og oppvokst i USA, men noen norske barnesanger hadde jo vært litt morsomt likevel kanskje.

Men som både du og noen andre her nevner så er jo godteri veldig enkelt og greit ;) Kanskje melkesjokolade, en liten bit av Norge! Hehe :)

Skrevet

Godteri er alltid populært - ikke bare melkesjokolade, men all sjokolade fra freia og nidar. Husk at freia nå eies av amerikanere og de har derfor fått flere "lignende" sjokolader. Før hadde de kitkat (kvikklunch) bare men nå får du mange som smaker likt. Seigmenn og slikt fra nidar er en ting de ennå ikke har:) Ang leker og slikt så har jo amerikanerne alt. Har selv bodd der borte to ganger, ene gangen var jeg aupair og jeg slet virkelig for å finne ting som kunne passe.. det meste jeg kjøpte fantes der allerede.. hva med norske filmer med eng tekst? Det finnes kanskje på dvd.. kanskje best for de eldre barna.. Ellers er jo souvenirer som tskjorter og troll en koselig ting å gi til barn. Det kan både brukes og lekes med...

Kitkat ligner da slett ikke på KvikkLunsj, annet enn at begge deler er kjeks og sjokolade. KvikkLunsj smaker godt, men Kitkat er en grusom sjokolade.

Skrevet

Men regnes godteri som 'mat' da?

Nei, ikke ifølge flyvertinnen da jeg skulle fylle ut hva jeg hadde med på tollskriveriet da jeg skulle til Sør-Amerika i hvert fall.

Skrevet

Takk for innspill :) Både barna og foreldrene er amerikanske og født og oppvokst i USA, men noen norske barnesanger hadde jo vært litt morsomt likevel kanskje.

Men som både du og noen andre her nevner så er jo godteri veldig enkelt og greit ;) Kanskje melkesjokolade, en liten bit av Norge! Hehe :)

Kan jeg forresten bli med i kofferten din??? ;)

Skrevet

Var ikke du i USA selv for litt siden..? Hvordan gikk det? (mulig du har lagt ut info før, men følger ikke helt med)

Gjest eliasbåt
Skrevet

Elias-effekter. DVD-en har engelske subtiles. Båter til å ha i badekaret / bassenget (m/batteri) til de minste?

Fås i leketøysbutikker, eller på sidene til eliasklubben.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Ok! :o)

Skrevet

Var ikke du i USA selv for litt siden..? Hvordan gikk det? (mulig du har lagt ut info før, men følger ikke helt med)

Vi var der sommeren 06. Hadde det helt fantastisk. Minstemann var 8 mnd, men hadde ikke begynt å krabbe enda. Perfekt. Kunne bare sette ham fra meg, og der satt han :)

Vi drar nok over igjen så snart minsten har mistet noen av maurene han har i rumpa :)

Skrevet

Vi var der sommeren 06. Hadde det helt fantastisk. Minstemann var 8 mnd, men hadde ikke begynt å krabbe enda. Perfekt. Kunne bare sette ham fra meg, og der satt han :)

Vi drar nok over igjen så snart minsten har mistet noen av maurene han har i rumpa :)

:) Høres ut til å ha vært en fin tur. Ville nok grudd meg fælt til flyturen om jeg skulle reise med flere små.

Skrevet

:) Høres ut til å ha vært en fin tur. Ville nok grudd meg fælt til flyturen om jeg skulle reise med flere små.

Når vi dro nå sist, så fløy vi fra Gardermoen via Island, og så til Minneapolis. Da var det ca 2 timer til Island, og så 5 timer over til USA. Det gikk kjempegreit.

På tur hjem hadde vi 3 dager lay-over på Island. Veldig kjekt å dele opp jet-lagen littegrann, selv om den første dagen på Island var rimelig slitsom :)

Og jentene, de elsker å kjøre fly. De oppførte seg eksemplarisk. Minstemann var også fornøyd. Vi hadde bestilt eget sete til ham, og hadde bilstolen med. Han sov for det meste, puppet, småspiste flymat og var i det store og hele veldig fornøyd :)

Vi kjørte også på natt både til og fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...