Gå til innhold

6 uker siden forrige mens.. hva skjer??

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrigper22

Det er idag akkurat 6 uker siden forrige menstruasjon. Gikk på mitt siste p-pillebrett før det, så har hørt at det kan ta litt tid før menstruasjonen er regelmessig igjen. Men dette har ikke vært tilfelle da jeg har tatt en pause fra p-pillene før, så synes det er rart at kroppen min plutselig skal begynne å tulle nå. 16/17 dager etter forrige mens første dag blødde jeg i kun to dager, så dette var overhodet ingen vanlig mentruasjon. Leste i en bok istad at man kunne oppleve en liten blødning når man hadde eggeløsning, er det noen som har opplevd dette før?

Spørsmålet mitt er vel egentlig om jeg skal regne at mensen har vært borte i 6 uker, eller 4 uker fordi jeg hadde den miniblødningen?

Tok en test forrige uke, men den var negativ. Har vært gravid en gang før, og da måtte jeg ta maaange tester med helsesøster før den viste det minste tegn til graviditet... Selve om jeg hadde gått flere uker over tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285347-6-uker-siden-forrige-mens-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest litt rundt og hengt meg litt opp i festeblødning.. Har aldri hørt om det før.. Kan det være det jeg opplevde?

Ja, det kan ha vært en festeblødning. Hvis du har hatt problemer med å få positiv graviditetstest før selv om du var gravid, ville jeg gått til legen og tatt en blodprøve, som vil gi deg et mer sikkert svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...