Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

For 5 år siden fødte jeg en flott jente men det var en utrolig tøff fødsel.

Lå i 4 døgn før jeg fikk drypp!

Men spørsmålet her er : når jordmoren undersøker åpningen på livmorhalsen ,er det normalt da at det ender med store blødninger?

I dette tilfellet var hansken ren da hun undersøkte meg,men da hun tok ut fingrene var hansken dryppende av blod.

Er dette normalt?

Har prøvd flere ganger og snakke med de rette personene i helsevesenet ,men får aldri noe svar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28535-bl%C3%B8dninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Livmoderhalsen är mycket lättblödande under graviditeten och detta kan många märka av med små blödningar efter feks samlag och gynekologiska undersökningar. När livmoderhalsen håller på att mogan och öppna sig under och strax innan förlossningen, är det därför vanligt med blödningar. Dessa kallar vi för teckningsblödning och behöver inte bero på någon undersökning, utan kan komma av sig självt. När man då hör detta är detta, är det inte svårt att förstå att en undersökning under förlossningen ofta ger blödningar . Dessa blir dock sällan så rikliga, men detta förekommer också. Så svaret är alltså ; ja, blödningar är inte ovanliga vid en gynekologisk undersökning, speciellt under förlossningen. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28535-bl%C3%B8dninger/#findComment-115544
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...