Gå til innhold

Urinveisinfeksjon - må man ha behandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min erfaring er at det i noen (få) tilfeller ordner kroppen opp selv, men det kan ta lang tid (kanskje flere uker).

Etter mange år med hyppig UVI, prøvde jeg homeopatmedisin, og det var løsningen for meg. Det stoppet opp, og nå får jeg det maks 1 gang i året, kanskje sjeldnere. Når jeg nå (en sjelden gang) får det, går jeg til lege og får pennicillin.

Min erfaring er at det i noen (få) tilfeller ordner kroppen opp selv, men det kan ta lang tid (kanskje flere uker).

Etter mange år med hyppig UVI, prøvde jeg homeopatmedisin, og det var løsningen for meg. Det stoppet opp, og nå får jeg det maks 1 gang i året, kanskje sjeldnere. Når jeg nå (en sjelden gang) får det, går jeg til lege og får pennicillin.

Da må jeg vel pelle meg til legen da - for det gjør jo faktisk ganske vondt, og jeg orker ikke å ha det slik i flere uker...

Det er heldigvis flere år siden sist, så da kan jeg vel ikke klage.

Jeg ville tatt kontakt med lege når du har så vondt. Bedre det enn å ende opp med nyrebekkenbetennelse...

Uff,ja - det har jeg ikke lyst på.

Men det er så kjedelig å gå til legen. Jeg skulle ønske at jeg bare kunne ringe å få en resept. Jeg vet jo hva jeg feiler...

Men må vel dra dit, sitte i kø, ha med urinprøve osv... Har egentlig ikke tid til slikt....

Gjest Shira :o)

Jeg ville ikke gamblet på at det går over! Det kan kjapt gå i nyrene, og tro meg, da får du vondt da.

Ta med en urinprøve til legen.

Tranebær hjelper, masse drikke. Appelsinjuice er bra, men ikke for store mengder, da det kan bli for mye sukker, og bakeriene yngler mer.

Annonse

Ettersom du har vondt, ville jeg absolutt ha kontaktet lege, ja.

Men hvis du senere 'kjenner igjen lusa på gangen', er det etter min erfaring ganske lett å stanse UVI'en før den utvikler seg. Jeg drikker da masse vann + appelsinjuice/tranebærjuice.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...