Gå til innhold

Rart å være forelsket i en så ung.

Anbefalte innlegg

Gjest marianne_84

Hei jeg er en jente på 23 sommere. For 2 uker siden tok jeg båten fra Nesodden til Oslo. Der satt jeg i nærheten av en gutt så var ufattelig pen. Vi fikk øyekontakt, sente blikk osv. Like før ankost fikk jeg diskret rekket han en lapp med mitt mobilnummer. Vi SMS et og samme dag tok vi fergen tilbake fra Oslo til Nesodden.

Fikk en god snakk og han gjorde et godt inntrykk. Vi har siden snakket sammen hver dag og i kveld skal vi på date. Føler meg allerede så forelsket i han. Er det ikke merkelig å være det i en så mye yngre?

Fortsetter under...

Hann er 16 år

Det høres jo unektelig litt voldsomt ut, ikke pga aldersforskjellen nå, men fordi dere er på så ulike stadier i livet. Og det kan jo være problematisk.

Om 10 år vil det ikke være noen stor forskjell igjen, men nå skal det jo skje utrolig mye i hans liv som du er ferdig med. Du har opplevd mer, og får kanskje fort en moderlig rolle i livet hans? Eller tantestempelet?

Du nevner at han er veldig pen, men det er vel forhåpentligvis noe mer ved han? Å være forelsket i et pent ansikt er vel ikke grunnlag for noe langvarig uansett alder, mener jeg.

:-)

Annonse

Er så følsom, omtenksom, hyggelig og virker voksen for sin alder. Vi har også mange felles innteresser.

7 år er ikke så mye, men når den ene parten er bare 16 år så er det ganske mye alikevel synes jeg.

Husk at det fremdeles er en del kinoforestillinger han egentlig ikke kommer inn på, fester og utesteder også om du er glad i sånt. Han er jo nærmest et barn ennå, mens du har slått ut vingene og er i full fart inn i voksenlivet. Han bor sannsynligvis hjemme på gutterommet (selv om en del har flyttet på hybel i den alderen) ennå mens du sikkert har eget bosted og alt det. Jeg tror jeg hadde stusset litt om min sønn hadde kommet hjem med en som var såpass mye eldre når han er 16...

Han er sannsynligvis kjempesmigret over at du, som for ham nok er å regne som en "moden kvinne", er interessert i ham. :o) Men pass deg så du ikke utnytter ham på noe vis, det er veldig lett når den ene parten er såpass ung! Eller sier jeg bare - nyt det og kos dere. :o) Og bruk for all del prevensjon om dere kommer så langt! ;o) *Formanende pekefinger fra ei gammal røy*

Gjest Marianne_84

7 år er ikke så mye, men når den ene parten er bare 16 år så er det ganske mye alikevel synes jeg.

Husk at det fremdeles er en del kinoforestillinger han egentlig ikke kommer inn på, fester og utesteder også om du er glad i sånt. Han er jo nærmest et barn ennå, mens du har slått ut vingene og er i full fart inn i voksenlivet. Han bor sannsynligvis hjemme på gutterommet (selv om en del har flyttet på hybel i den alderen) ennå mens du sikkert har eget bosted og alt det. Jeg tror jeg hadde stusset litt om min sønn hadde kommet hjem med en som var såpass mye eldre når han er 16...

Han er sannsynligvis kjempesmigret over at du, som for ham nok er å regne som en "moden kvinne", er interessert i ham. :o) Men pass deg så du ikke utnytter ham på noe vis, det er veldig lett når den ene parten er såpass ung! Eller sier jeg bare - nyt det og kos dere. :o) Og bruk for all del prevensjon om dere kommer så langt! ;o) *Formanende pekefinger fra ei gammal røy*

Prevansjon vil bli brukt Ja

Gjest Marianne_84

Du er så oppmuntrende. Bra at noen gir meg litt støtte. Vi hadde en KJEMPEFIN date i går

Så koselig! Bare vær litt forberedt på at foreldrene hans kan synes det er litt rart. :o)

Dagens understatement ;)

Hvor gammel er poden din igjen - hva vil du tenke om han kommer med en syv år eldre kjæreste om noen få år..?

Dagens understatement ;)

Hvor gammel er poden din igjen - hva vil du tenke om han kommer med en syv år eldre kjæreste om noen få år..?

Jeg sa jo det i et annet innlegg i denne tråden. :o) Jeg hadde nok stusset på kvinnens hensikter om poden som 16-åring kom hjem med ei på 23 ja. Evt. lurt på hvor velutstyrt avkommet mitt egentlig var! ;o) (var den på kanten?)

Annonse

Jeg sa jo det i et annet innlegg i denne tråden. :o) Jeg hadde nok stusset på kvinnens hensikter om poden som 16-åring kom hjem med ei på 23 ja. Evt. lurt på hvor velutstyrt avkommet mitt egentlig var! ;o) (var den på kanten?)

Ja den var på kanten..

Er så følsom, omtenksom, hyggelig og virker voksen for sin alder. Vi har også mange felles innteresser.

Jeg synes 7 års aldersforskjell er mye i den alderen dere er.

Den gjennomsnittlige 16 åringen og 23 åringen, befinner seg vanligvis på

helt forskjellig stadium i modenhet. Og med tanke på at gutter ofte modnes senere enn jenter, så blir skjevheten ennå større når aldersforskjellen går "feil vei"

Men selvfølgelig finnes det unntak! Noen 16 åringer er modne for alderen, og noen

23 åringer litt "barnslige" og dette kan jo minske aldersforskjellen med noen år.

Selvom dere har funnet tonen og har mye felles interesser, så må du nok regne med at aldersforskjellen kan vise seg når dere blir bedre kjent. Ikke minst mht. livserfaring og selvstendighet.

Du har antagelig opplevd endel mere enn ham, og du har bestemt over deg selv i flere år allerede, mens han ikke engang er myndig. Slike ting kan nok skape problemer etterhvert hvis dere innleder et forhold.

På en annen side er det ingen grunn til å ta sorgene på forskudd, så jeg ser ingen grunn til at du skal kutte ham ut kun pga aldersforskjellen.

Det er deilig å være forelsket, så hvorfor ikke bare hoppe i det, og se hvordan det går!

Lykke til

*haha* Det er nok flere som ville tenkt den tanken, ja - uten å ville innrømme det ;o)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189680596' post='3673911]

*haha* Det er nok flere som ville tenkt den tanken, ja - uten å ville innrømme det ;o)

Nei, det ville jeg ikke tenkt.

For hun må jo allerede ha gått for langt for å finne det ut.

Nei, det ville jeg ikke tenkt.

For hun må jo allerede ha gått for langt for å finne det ut.

Beklager, jeg falt ut et øyeblikk...

Det jeg mente, var at hvis jeg ser f.eks min framtidige 18-årige sønn, sammen med ei lekker dame på 25 - så hadde jeg nok stussa litt (ikke helt vanlig med aldersforskjell den veien) Den tanken Lillemus nevnte, ville sikkert fleipete kryssa tankene mine..

Hvem snakka om å finne det ut? Hallo!? Ikke jeg. Det var du det. Tror du misforsto noe her.

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189682300' post='3673930]

Beklager, jeg falt ut et øyeblikk...

Det jeg mente, var at hvis jeg ser f.eks min framtidige 18-årige sønn, sammen med ei lekker dame på 25 - så hadde jeg nok stussa litt (ikke helt vanlig med aldersforskjell den veien) Den tanken Lillemus nevnte, ville sikkert fleipete kryssa tankene mine..

Hvem snakka om å finne det ut? Hallo!? Ikke jeg. Det var du det. Tror du misforsto noe her.

Jeg har en 17-årig sønn. Hvis han kom hjem med en 24-åring, ville jeg nok tenkt mitt, men størrelsen på utstyret ville ikke vært i de tankene.

Det jeg mener, er at hun må jo ha bestemt seg for å gjøre noe med ham før hun visste hvor stort utstyret eventuelt var. Og da må det jo være andre grunner tilstede.

gulp... sønnen min omgås faktisk med jenter i den alderen. Men jeg tror ikke det har skjedd noe sånt...

Jeg har en 17-årig sønn. Hvis han kom hjem med en 24-åring, ville jeg nok tenkt mitt, men størrelsen på utstyret ville ikke vært i de tankene.

Det jeg mener, er at hun må jo ha bestemt seg for å gjøre noe med ham før hun visste hvor stort utstyret eventuelt var. Og da må det jo være andre grunner tilstede.

gulp... sønnen min omgås faktisk med jenter i den alderen. Men jeg tror ikke det har skjedd noe sånt...

Hmmm, det går seff an å være bare venner også, tross i aldersforskjellen - men som regel er det meeeget sjelden at en gutt i den nevnte alderen er mentalt på linje med ei dame som er 7 år eldre.

Tror ikke det er så langt fra sms til ligg i enkelte tilfeller, som foreldrene vil ha det til. De dveler som regel ikke på månedsvis..Ta en prat med 17-åringen din ang kondombruk, i alle tilfeller. Kan liksom ikke gi nok formaninger om å være forsiktig på den fronten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...