Gå til innhold

Hjelp! vaske inni komfyren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel komfyr (merke ITT) som har en stor, fastbrent fettflekk i bunnen. Hvordan fjerne denne?

Jeg aner ikke om komfyren er selvrensende - hvordan ser man det? Har nemlig kjøpt inn Mr Muscle-ovnsrens, men det står at man ikke skal bruke den om ovnen er selvrensende.

Min ovn har et grått, matt materiale inni.

Håper på kjappe svar!

klem fra

Skrevet

Jeg har god erfaring med Mr Muscle. Jeg _tror_, men garanterer ikke, at det er mindre sjanse for at en gammel ovn er selvrensende.

Her fant jeg forresten en artikkel som omhandler selvrensende ovner. det siste alternativet - om å sette ovnen på 500 gr - har jeg hørt om før, men ikke førstnevnte.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100960

Skrevet

For det jeg har vært borti av ovner, har forskjellen vært at de selvrensende har en ru overflate, mens de vanlige er glatte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har god erfaring med Mr Muscle. Jeg _tror_, men garanterer ikke, at det er mindre sjanse for at en gammel ovn er selvrensende.

Her fant jeg forresten en artikkel som omhandler selvrensende ovner. det siste alternativet - om å sette ovnen på 500 gr - har jeg hørt om før, men ikke førstnevnte.

Min 16 år gamle komfyr er selvrensende inni. Og er det grått og matt inni er det helt sikkert selvrensende, så da må det ikke brukes Mr Muscles inni.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Min ovn har et grått, matt materiale inni.''

Da er den 99,99% sikkert selvrensende. Sett den på full guffe en halvtimes tid eller vel det, så skraper du forsiktig vekk det du greier. Kan hende du må gjøre det samme flere ganger.

Skrevet

''det siste alternativet - om å sette ovnen på 500 gr - har jeg hørt om før, men ikke førstnevnte''

Finnes vel ikke stekeovner i private hjem som går til 500 grader, morsan?!

Skrevet

''det siste alternativet - om å sette ovnen på 500 gr - har jeg hørt om før, men ikke førstnevnte''

Finnes vel ikke stekeovner i private hjem som går til 500 grader, morsan?!

Joda, har du ikke hørt om ovner med pyrolyse, eller..?

Skrevet

Joda, har du ikke hørt om ovner med pyrolyse, eller..?

Nå måtte jeg faktisk sjekke på nettet før jeg svarte for jeg trodde du kødda med meg, men det gjorde du ikke gitt... Helt nytt for meg. :o)

Skrevet

Nå måtte jeg faktisk sjekke på nettet før jeg svarte for jeg trodde du kødda med meg, men det gjorde du ikke gitt... Helt nytt for meg. :o)

Er ekspert på fancy kjøkkenutstyr

;)

Skrevet

;-)

Skrevet

Er ekspert på fancy kjøkkenutstyr

;)

Jeg er ikke ekspert på NOE fancy utstyr!! ;-)

Enskjønt min mann beskyldte meg tidligere for å ha en slags plast-fetisj da jeg for en del år siden hamstret som verst på Tupperware-parties...;-)

Skrevet

Jeg er ikke ekspert på NOE fancy utstyr!! ;-)

Enskjønt min mann beskyldte meg tidligere for å ha en slags plast-fetisj da jeg for en del år siden hamstret som verst på Tupperware-parties...;-)

En mild overdrivelse å kalle meg eksert da, men ikke umulig jeg er det i forhold til Lillemus! *ser Lillemus for meg i rutete forkle foran den rosemalte komfyren*

Skrevet

Advarsel: Du blir litt mobbet lengre ned ;)

Skrevet

En mild overdrivelse å kalle meg eksert da, men ikke umulig jeg er det i forhold til Lillemus! *ser Lillemus for meg i rutete forkle foran den rosemalte komfyren*

*Hahahaha* Forkle bruker jeg faktisk innimellom, men konfyren min er hvit, ikke rosemalt. :o)

Skrevet

*Hahahaha* Forkle bruker jeg faktisk innimellom, men konfyren min er hvit, ikke rosemalt. :o)

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...