Gå til innhold

Hvordan finne lysten tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest vil så gjerne få det til!

vi er kommet i det sedvanlige sporet, etter 8-9 år sammen, tre barn, to av dem med medfødte ganske alvorlige feil. (som heldigvis har blitt og blir rettet helt opp med operasjoner)

Vi samarbeider veldig godt i hverdagen og er enig om det meste. Men når det kommer til nærhet og sex er alt dødt. Det vil si, han har lyst, og vil så gjerne. Jeg har ingen som helst slags lyst. Dette til tross for at jeg kan gå og kjenne på det enorme savnet etter nærhet, klining og galskap.

Det vi har kommet frem til er at vi er på ulike planeter når det gjelder tenning, forspill og nærhet. Jeg klarer ikke gi han helt det han vil ha og motsatt. Vi har aldri hatt et gnistrende sexliv og stormende forelskelse, derfor er det så vanskelig å finne tilbake til gamle følelser.

fins det noen der ute som har opplevd lignende og kanskje klarte å overvinne sperren og gi seg hen?

Jeg har alt jeg vil ha utenom nærhet, kyss og tenning på mannen min. Og må nok ha et realt spark i rævva for å komme igang.

Alle gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285411-hvordan-finne-lysten-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, det er så vanlig og så vanskelig det der.

Hva med å lage dater med hverandre. Der dere ordner så barna blir passet på av noen dere stoler på, og dere kan gjøre noe dere begge har lyst til. Kanskje dere bare vil sitte i sofaen og spille kort sammen, kanskje ut og spise middag (litt vanskeligere fordi man må finne noe koselig å snakke om hele tiden...). Kanskje dere vil gå på kino?

Når dere kommer hjem så skal dere kose med hverandre. Det inngår i avtalen. Samleie er ikke nødvendigvis med i dealen -og der må mannen din respektere deg hvis du ikke vil. Men dere skal kline :) Litt sånn som vi gjorde i begynnelsen av forholdet, lenge før barn, huslån, skitten oppvask og klesvasken tok styringen på forholdet.

Får du lyst på sex, så ha sex. Jo mer sex man har, jo mer lyst får man på det.

Snakk sammen mens dere kliner. Fortell hverandre hva dere synes er godt og hva dere har lyst skal skje.

Ingen skal bli sure hvis man ikke får det som man vil. Dette er bare første daten :)

Prøv å få til en slik skikkelig date noen ganger i året.

Så kan dere ha mini-dater noen ganger i måneden.

Da legger dere barna, og har kvelder sammen der dere ikke bare sløver foran TV'n, men gjør noe sammen. Det kan være kortspill, brettspill, samtaler, dansing - også skal det bli klining ut av det :)

Lykke til :)

Gjest vil så gjerne få det til!

Åååå, det er så vanlig og så vanskelig det der.

Hva med å lage dater med hverandre. Der dere ordner så barna blir passet på av noen dere stoler på, og dere kan gjøre noe dere begge har lyst til. Kanskje dere bare vil sitte i sofaen og spille kort sammen, kanskje ut og spise middag (litt vanskeligere fordi man må finne noe koselig å snakke om hele tiden...). Kanskje dere vil gå på kino?

Når dere kommer hjem så skal dere kose med hverandre. Det inngår i avtalen. Samleie er ikke nødvendigvis med i dealen -og der må mannen din respektere deg hvis du ikke vil. Men dere skal kline :) Litt sånn som vi gjorde i begynnelsen av forholdet, lenge før barn, huslån, skitten oppvask og klesvasken tok styringen på forholdet.

Får du lyst på sex, så ha sex. Jo mer sex man har, jo mer lyst får man på det.

Snakk sammen mens dere kliner. Fortell hverandre hva dere synes er godt og hva dere har lyst skal skje.

Ingen skal bli sure hvis man ikke får det som man vil. Dette er bare første daten :)

Prøv å få til en slik skikkelig date noen ganger i året.

Så kan dere ha mini-dater noen ganger i måneden.

Da legger dere barna, og har kvelder sammen der dere ikke bare sløver foran TV'n, men gjør noe sammen. Det kan være kortspill, brettspill, samtaler, dansing - også skal det bli klining ut av det :)

Lykke til :)

Dette hørtes veldig koselig ut. Og de jeg ramser opp nå vil sikkert virke som pessimistisk på noen.

Vi har ingen som stiller opp og passer barna, hverken en ettermiddag eller en natt.

Han liker ikke å kline, så det har vi aldri syslet med, dessverre.

Vi bor slik til at vi ikke kommer oss ut noen steder, og samtidig hjem igjen. Bor altså på en øy..

Må prøve å ta tak i noen av dine gode forslag, men kjenner motviljen allerede dessverre.....

Annonse

Dette hørtes veldig koselig ut. Og de jeg ramser opp nå vil sikkert virke som pessimistisk på noen.

Vi har ingen som stiller opp og passer barna, hverken en ettermiddag eller en natt.

Han liker ikke å kline, så det har vi aldri syslet med, dessverre.

Vi bor slik til at vi ikke kommer oss ut noen steder, og samtidig hjem igjen. Bor altså på en øy..

Må prøve å ta tak i noen av dine gode forslag, men kjenner motviljen allerede dessverre.....

Ja, er det ikke typisk. Man prøver å få samlivet til å fungere, men praktiske ting bare trøkker en ned igjen.

Kanskje dere kan ta en spillkveld etter at ungene er lagt?

Er barna så store at de kan være alene hjemme en 30 minutters tid? I så fall kan dere kanskje gå dere en tur sammen. Ikke for å være romantiske, men bare for å gjøre noe sammen.

Mannen min er heller ingen "kliner" - og gjett om jeg savner det! I stedet for å gremmes for mye, får jeg bare tenke på de gode sidene hans :)

Kanskje dere kan lage en fotballkamp hele familien. Jenter mot gutter, eller noe i den duren. Da gjør dere noe sammen, også kan du jo takle ham skikkelig og få ham på rygg for å gi ham et kyss en gang i blant ;)

Er du helt sikker på at det ikke finnes noen som kan passe barna innimellom?

Vi har datteren til en ekskollega av meg som er barnevakt her til tider. Det fungerer kjempegreit. Hun får ca. 50,- timen og ungene forguder henne. Kanskje finnes det noen ungdommer i nærheten som kunne tenke seg å tjene noen kroner en gang i blant?

Lykke til, kjære du :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...