Gå til innhold

Hva servere? Og kanskje vegetarmattips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha avdelingen min på jobben på besøk og servere middag. Hva lager man når

a) Han som skal slutte som vi liksom "feirer" er fryktelig skeptisk i matveien

B) En av kollegaene er muslim

c) Jeg tror lurer på om muslimen også er vegetarianer

d) En tredjeperson er halvveggis, dvs spiser kylling og sjømat

Jeg skal selvsagt sjekke opp om hun ene spiser noe kjøtt overhodet. Lurte på å lage kyllingrisotto. Jeg koker inn hvitvin i den vanligvis - vil dette være et problem for hun som ikke drikker alkohol? Det er ikke fysisk ei dråpe alkohol igjen når den er kokt, bare så det er sagt. Jeg har servert risottoen til veggiser før (og glemt at jeg har kokt inn kyllingkraft, men det merka de vel sikkert ikke, hehe?)

Er i utgangspunktet sjøl omtrent like skeptisk som "skeptiker'n som slutter" til veggismat, da jeg synes vegetarisme er tett opp mot en diagnose. ;)

Tips mottas med takk.

Skrevet

Salat og den derre skrytepizza'n din ;D

Har såååå lyst på pizza nå. Jeg er syyyk, feber og er syyytete, og drømmer om italiensk mat.

Må følge med i mattråden her :)

Skrevet

Kyllingrisottoen din tror jeg du trygt kan servere :o) Hvitvinen blir jo uten alkohol når den er kokt.

Gjest nei fy fy
Skrevet

å være veggis er da ingen lidelse!!aldri savnet kjøtt,glad i levende dyr jeg:) mener du virkelig sånt om folk som er vegetarianere?stakkars de som er det og omgås deg,når du synes det nær,er seg en diagnose!:(

Skrevet

å være veggis er da ingen lidelse!!aldri savnet kjøtt,glad i levende dyr jeg:) mener du virkelig sånt om folk som er vegetarianere?stakkars de som er det og omgås deg,når du synes det nær,er seg en diagnose!:(

Ikke vær så nærtagende da! Man må ikke ta alt så bokstavelig.

Skrevet

Hehe herregud.. snakk om å være nærtagende..

Skrevet

Nå fikk jeg ihvertfall bekrefta fordommene mine...

Ta en spøk da, menneske!

Skrevet

Kyllingrisottoen din tror jeg du trygt kan servere :o) Hvitvinen blir jo uten alkohol når den er kokt.

Men da må jeg bruke noe annet enn kyllingkraft å koke inn risen med.

Hmmm...jeg tror kanskje risottoen er for sær for hedersgjesten uansett... :(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189621786' post='3673572]

Salat og den derre skrytepizza'n din ;D

Har såååå lyst på pizza nå. Jeg er syyyk, feber og er syyytete, og drømmer om italiensk mat.

Må følge med i mattråden her :)

Lur du! Det var faktisk en veldig god idé. :) Og til veggisdama kan jeg jo bare lage pizza margerita. Også lager jeg en fresh salat ved siden av. Slett ingen dum idé.

God bedring til deg! :) (du får få Lotte-mannen til å svinge seg på kjøkkenet og varte deg opp med pizza i morra kveld!)

Skrevet

Men da må jeg bruke noe annet enn kyllingkraft å koke inn risen med.

Hmmm...jeg tror kanskje risottoen er for sær for hedersgjesten uansett... :(

Da må han være usedvanlig sær...

Da foreslår jeg pizza med forskjellig fyll ;o)

Skrevet

Da må han være usedvanlig sær...

Da foreslår jeg pizza med forskjellig fyll ;o)

Tror kanskje det blir det.Så får jeg heller forsteike bunner igjen, slik at det ikke blir så mye kjevling mens gjestene er på plas.

Skrevet

Stått opp på feil ben?

Skrevet

Tror kanskje det blir det.Så får jeg heller forsteike bunner igjen, slik at det ikke blir så mye kjevling mens gjestene er på plas.

Mange gjester skal du ha da?

Skrevet

Mange gjester skal du ha da?

Vi er 7 inkl meg på avdelinga.

Skrevet

Vi er 7 inkl meg på avdelinga.

Nå så jeg plutselig for meg at dere var tredve stykker og du skulle stå der å kjevle ut pizza etter pizza.

Men med sju stykker så er det ikke den verste jobben heldigvis :o)

Skrevet

Lur du! Det var faktisk en veldig god idé. :) Og til veggisdama kan jeg jo bare lage pizza margerita. Også lager jeg en fresh salat ved siden av. Slett ingen dum idé.

God bedring til deg! :) (du får få Lotte-mannen til å svinge seg på kjøkkenet og varte deg opp med pizza i morra kveld!)

Lotte-mannen er dustete. Han kan ikke å lage god pizza. Men det har ikke så mye å si, for han er veldig antidust når det gjelder mye annet ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1189678714' post='3673885]

Lotte-mannen er dustete. Han kan ikke å lage god pizza. Men det har ikke så mye å si, for han er veldig antidust når det gjelder mye annet ;D

Han må nok læres opp til den pizzaen...

Skrevet

Hei du :-)

Jeg registrerte at det du spurte om fikk du nesten ikke svar på. Når det gjelder muslimen kan du spørre han/henne om hva de spiser. Da får du sannsynlig en indikasjon på hva de spiser. Er denne muslimen moderat, liberal eller konservativ muslim? Er de liberale kan du godt bruke hvitvin i maten, men er de konservative må du nok lage noe annet til de. Skal du likevel lage kyllingrisotto med vin så må du muligens lage en en egen porsjon til muslimen.Dessuten må kjøttet være halal. Halal betyr kjøtt som er slaktet etter islamske regler.

Skrevet

Hei du :-)

Jeg registrerte at det du spurte om fikk du nesten ikke svar på. Når det gjelder muslimen kan du spørre han/henne om hva de spiser. Da får du sannsynlig en indikasjon på hva de spiser. Er denne muslimen moderat, liberal eller konservativ muslim? Er de liberale kan du godt bruke hvitvin i maten, men er de konservative må du nok lage noe annet til de. Skal du likevel lage kyllingrisotto med vin så må du muligens lage en en egen porsjon til muslimen.Dessuten må kjøttet være halal. Halal betyr kjøtt som er slaktet etter islamske regler.

Takk for svar. :)

Jeg veit at hun er svært konservativ, og jeg er ganske sikker på at hun ikke spiser kjøtt, ikke engang halal.

Så da er det lite poeng i å lage risotto...

Jeg tror jeg må prøve å finne noe ok veggismat - noe jeg har tilgode å smake sjøl...

Skrevet

Skrytepizza? Hva skal du ha for å dele oppskriften med meg? Holder det at jeg smiler pent. *vakkert smil*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...