Gå til innhold

Mange dyr kommer til å dø.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange dyrearter kommer til å dø på grunn av forurensing. Giften lagres i kroppen og føres videre til ungene deres. De kan ikke beskytte seg. De kommer til å dø ut.

Dette er så ufattelig trist

Skrevet

Alle dyr kommer til å dø.

Alle mennesker også.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Alle dyr kommer til å dø.

Alle mennesker også.

Det er sant, men jeg tolket det mer som at dyrearter dør ut. Det er mer tragisk, enn at dyr dør, mens arten lever videre.

*har nettopp startet med naturfag* :o)

Skrevet

Dyrearter vil dø ut og nye arter vil komme.

Temperaturer vil øke og synke.

Det er mange naturlige svingninger i naturen, men jeg er redd for at vi må bite i oss at mye har vært vår skyld, når vi i fremtiden en gang ser tilbake. Vi tukler med den naturlige syklusen i ting!

Jeg mener at vi alle har et ansvar for å gjøre vårt for at de som kommer etter oss skal få "blanke ark, med fargestifter til", men dessverre så får en ikke alltid en ny dag å gjøre det riktig på. Mye av det vi har gjort med naturen hittil, er upprettelig. Vi kan bare prøve å begrense det vi gjør fra i dag av og fremover!

Og selv om vi er enkeltpersoner, så er det mye vi kan gjøre! Resirkulere, velge produkter som er økologiske og miljøvennlige, bruke bilen mindre enn bussen, og bussen mindre enn føttene der det er mulig! Kanskje den nye "dingsen" en har så lyst på, ikke er nødvendig likevel. Ikke kaste fullt brukbare klær og ting. Skru ned varmen i huset med en grad eller så, og heller bruke innetøfler.

Jeg synes det er utrolig trist at våre kortsiktige behov har gjort skade på naturen. Dessverre er det stadig vekk nye stoffer som kommer på listen som skadelige, fordi produsentene ikke tok seg tid til å sjekke langtidsvirkningene før de pøste produktet ut på markedet. Det ver jo aldri vondt ment! Produktene skulle gjøre hverdagen lettere! Men med skylapper på, så var det ingen som tenkte på miljøet for bare få tiår siden...

Det hadde vært kjekt å se hva slags forslag folk har, til hvordan vi som enkeltpersoner kan spare miljøet! :-)

Skrevet

Ja, jeg vet, det er kjempe trist..:(

Jeg har meldt meg inn i WWF. Får blad derfra, og man blir deppa av å lese...

Venlig hilsen.

Skrevet

Ja, jeg vet, det er kjempe trist..:(

Jeg har meldt meg inn i WWF. Får blad derfra, og man blir deppa av å lese...

Venlig hilsen.

Ja. De er uskydige oppe i alt dette vi har skapt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...