Gå til innhold

Hvorfor behandles tynne bedre enn tykke folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må føles fantastisk å kunne sette på plass et slikt kjerringemne med en kommentar om at jeg antagelig tjener langt mer enn hun gjør i butikkjobben sin... I wish! :)

Det jeg håper jeg en gang får til å svare en sånn er:"Men det er helt greit, hvis dere ikke vil ha pengene mine så kan jeg legge dem igjen et annet og mer kundevennlig sted jeg." Og så bare gå. :o)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Orio

6

• Lillemus

5

• petter smart

4

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis det er slik at tynne mennesker har større viljestyrke. Jeg har vært tynn hele mitt liv, men det er ikke fordi jeg er så viljessterk, Jeg kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg. I den siste tiden har jeg lagt på meg mange kilo...er enda ikke overvektig da....jeg var svært tynn i utgangspunktet...tror det har noe med at jeg er blitt eldre og at jeg forbrenner på en annen måte nå. Så nå putter jeg litt vilje inn på å gå ned....for første gang i mitt liv.

Selvfølgelig ER det ikke slik, men det er det slik mange tenker.

Jeg var selv slik før. Jeg kunne spise og drikke akkurat det jeg ville, jeg så ut som jeg ikke fikk mat uansett. Det er ikke like enkelt når en blir litt eldre nei, kan skrive under på det.

Skrevet

Kfr. historien min over, husker jeg tenkte på nettopp det at jeg antakelig tjente langt mer enn henne, men ved å si noe sånt ville jeg jo nesten sunket ned på hennes nivå.

Jeg er klar over det. Men gud, så nydelig det hadde føltes likevel. ;)

Skrevet

Jeg ier som de andre her - det er mange som ser på klesdrakt også. Glemmer aldri da jeg skulle gifte meg og var samtidig 4 mnd på vei. Hadde på meg mamma-snakkerbukser i dongeri og en tykk storskjorte og var nok ikke særlig nystelt på håret tipper jeg - prøvde å komme meg inn i en brudesalong for å se på hårpynt til den store dagen.

Damen i disken målte meg opp og ned og svarte syrlig:"Det er fullt i salongen..." Jadda. Sikkert.

Hvis du går inn i en brudesalong og er 4 måneder på vei før bryllupet, er det like greit at de sier det ikke er plass.

Skrevet

Hvis du går inn i en brudesalong og er 4 måneder på vei før bryllupet, er det like greit at de sier det ikke er plass.

''Hvis du går inn i en brudesalong og er 4 måneder på vei før bryllupet, er det like greit at de sier det ikke er plass.''

*Ler så jeg griner*

Skrevet

''Hvis du går inn i en brudesalong og er 4 måneder på vei før bryllupet, er det like greit at de sier det ikke er plass.''

*Ler så jeg griner*

*humrer*

Skrevet

Det finnes sikkert egne brudesalonger (av den litt mer lurvete sorten) for syndere og feitinger. Klart Lillemus burde tenkt på det!

;-)

Skrevet

Det finnes sikkert egne brudesalonger (av den litt mer lurvete sorten) for syndere og feitinger. Klart Lillemus burde tenkt på det!

;-)

Selvfølgelig. ;o) Det hører med til historien at jeg trasket opp til byens andre brudesalong etterpå og fikk utrolig trivelig behandling der. :o)

Skrevet

Selvfølgelig. ;o) Det hører med til historien at jeg trasket opp til byens andre brudesalong etterpå og fikk utrolig trivelig behandling der. :o)

Da var det nok DEN jeg tenkte på, ja ;-)

Gjest Stifler-trådstarter
Skrevet

Mange av dere har nevnt at klær kan være en faktor til at jeg (andre overvektige) ble behandlet annerledes.

Men for min del er ikke det riktig. Jeg har alltid vært klesgal, og har alltid hatt rålekre lær, og vært mye i utlandet og handlet.

Hadde ingen sære klær, men lekre jeans og pene gensere. Kjøpte aldri klær fra H&M eller andre billigkjeder.

Fikk mange kommentarer da jeg var feit at jeg hadde så fine klær på meg bestandig. (Alle klæra er forøvrig solgt. En meget lykkelig dame tok med seg omtrent rubbel og bit etter en annonse på Finn.)

Jeg brukte også litt sminke, og hadde alltid orden på håret. Så jeg så ikke ut som noen kjedelig bondetuppe.

Nå er jeg gudsjelov normalvektig, og ser slank ut.

Men jeg merker meg en dame på jobben som er så stor som jeg var. Hun blir helt klart behandlet som jeg ble før. Jeg ser det veldig tydelig.

Og selvtilliten er jo selvsagt blitt bedre, men jeg hadde ikke dårlig selvtillit i utgangspunktet heller. Så det er ikke der det ligger.

Forøvrig syns jeg Petter Smart absolutt kom med noen gode poeng

Skrevet

Jeg tror det kan være slik med alle laster, enten det gjelder for mye mat, lite mosjon, røyking, alkoholmisbruk, narkotikamisbruk, spillegalskap, dolavhengighet osv.osv.

Skrevet

Jeg tror det kan være slik med alle laster, enten det gjelder for mye mat, lite mosjon, røyking, alkoholmisbruk, narkotikamisbruk, spillegalskap, dolavhengighet osv.osv.

Joda. Tenker det er en del skap-dolere her inne :o)

Skrevet

Det er jo også slik at mennesker som regnes som pene og attraktive, gjerne

kommer lettere til ting og får mere positiv oppmerksomhet.

De får lettere jobber, mottar bedre service, har større utvalg blant det motsatte kjønn, og blir ofte behandlet med en annen respekt enn mennesker som oppfattes som mindre attraktive/pene.

I dagens samfunn er det ansett som penere å være slank enn å være

tykk. Dermed stiller tykke mennesker automatisk dårligere når det gjelder hvordan de blir oppfattet av andre.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de blir ansett som dummere, (jeg kjenner mange smarte hyggelige mennesker som er overvektige) men de mangler rett og slett

det fortrinnet det gir å ha en slank kropp!

Mulig dette også har noe med selvtillit og utstråling å gjøre også. Folk som er

fornøyde med seg selv, utstråler en annen selvsikkerhet og virker mere attraktive.

Og det er vel rimelig å anta at færre overvektige er fornøyde med seg selv, enn de som er slanke?

Skrevet

Å være overvektig er ingen last. Det KAN skyldes en last, som f.eks. overspising, usunn mat eller lite aktivitet, men ikke nødvendigvis.

Skrevet

Å være overvektig er ingen last. Det KAN skyldes en last, som f.eks. overspising, usunn mat eller lite aktivitet, men ikke nødvendigvis.

Det kommer vel an på hvor overvektig man er da.

Skrevet

Er dol-avhengighet en last?

(Overvekt er ingen last, men kan være følge av det.)

Skrevet

Er det en last å være litt overvektig? Eller å være veldig overvektig?

Skrevet

Er det en last å være litt overvektig? Eller å være veldig overvektig?

Å være avhengig av noe som skaper helseplager er vel en last?

Å være kraftig overvektig, kan være like helsefarlig som røyk.

Skrevet

Nå er du veldig fordomsfull. Bestemmer du deg når du ser et overvektig menneske, lite eller mye, for at hun/han har en last og det er å spise for mye?

Selvom ikke jeg er overvektig så provoserer du meg.

Synes du psykiske problemer er last også, homofile kanskje også? Kommer kanskje anpå hvor mye.

Skrevet

Nå er du veldig fordomsfull. Bestemmer du deg når du ser et overvektig menneske, lite eller mye, for at hun/han har en last og det er å spise for mye?

Selvom ikke jeg er overvektig så provoserer du meg.

Synes du psykiske problemer er last også, homofile kanskje også? Kommer kanskje anpå hvor mye.

Du må bare være så rystet du bare vil. Jeg har aldri sagt at jeg tenker slik.

Men en røyker og en alkoholavhengig vil naturlig nok føle det på akkurat samme måte som en overvektig. At man blir sett ned på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...