fuji1365380447 Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Burde det ikke være et minstekrav at topplederene i landet vårt kan snakke engelsk? Jeg syntes at det er pinlig at vi har en miljøminister som ikke kan tale Norges sak i utlandet pga dårlig norskkunnskaper. Hvorfor fikk egentlig Helen Bjørnøy denne posisjonen? Ikke kunne hun noe særlig om miljø og ikke har hun basis språkferdigheter. Her hvor jeg jobber så ansatter vi INGEN som ikke kan snakke engelsk - og det er til mye mindre ansvarsfulle jobber en denne. http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/13/511926.html 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Synes ikke språk er viktigste kvalifikasjon, er de svært dyktige på andre felter kan manglende språkkunnskaper tilgis. Men stusser over at noen forholdsvis velutdannede (og forholdsvis unge) i dag ikke snakker engelsk. Går man på videregående har man jo engelsk i minimum 7-8 år på skolen - noe må man vel lære? I tillegg eksponeres man for engelsk i alle medier. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Utrolig pinlig. Erik Solheim er forresten ikke stort bedre. Eller dvs - han har ordforrådet i orden. Men uttalen hans er verre en Thor Heyerdahl. Kanskje SV burde innføre obligatorisk engelsk-undervisning som en del av startpakka i partiet. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 13. september 2007 Forfatter Skrevet 13. september 2007 Utrolig pinlig. Erik Solheim er forresten ikke stort bedre. Eller dvs - han har ordforrådet i orden. Men uttalen hans er verre en Thor Heyerdahl. Kanskje SV burde innføre obligatorisk engelsk-undervisning som en del av startpakka i partiet. Jeg syntes forsåvidt at det er OK at uttalen er litt dårlig, så lenge han ikke føler seg hemmet av det. Han snakker jo i allefall freidig i vei på sin Thor Heyerdahl dialekt... Men å ikke kunne tørre å snakke på engelsk er en skandale. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Jeg syntes forsåvidt at det er OK at uttalen er litt dårlig, så lenge han ikke føler seg hemmet av det. Han snakker jo i allefall freidig i vei på sin Thor Heyerdahl dialekt... Men å ikke kunne tørre å snakke på engelsk er en skandale. Nettopp. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Det der er bare flaut altså! Skjønner ikke hvorfor Bjørnøy fikk den posten i utgangspunktet. 0 Siter
Gjest Multippel Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 hehe har du hørt Erik Solheim snakke engelsk da? Det er nesten helt uforstålig..... men han snakker da i hvertfall. 0 Siter
petter smart Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Jeg hadde vært fornøyd om hun visste noe om miljøpolitikk jeg :-) Men det hadde kanskje ikke skadet å kunne engelsk heller. 0 Siter
Gjest Multippel Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Jeg hadde vært fornøyd om hun visste noe om miljøpolitikk jeg :-) Men det hadde kanskje ikke skadet å kunne engelsk heller. Engelsk kunnskaper er jo svært viktig særlig når det gjelder miljøpolitikk. Vi kan ikke sitte her i Norge å gjøre en masse miljøkutt uten å samarbeide om internasjonale avtaler. :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Hvorfor fikk hun den stillingen? Ja, det er et godt spørsmål jeg også lurer på. Hva i all verden har den dama i miljødepartementet å gjøre? Jeg synes Jens Stoltenberg gjør en OK jobb som statsminister, selv om jeg er uenig i en hel del av politikken hans, men anseelsen blir langt dårligere når han absolutt skal ha slike virke-udugelig-ministre. At hun ikke kan snakke engelsk gjør det ikke bedre... 0 Siter
Sofline Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Synes ikke språk er viktigste kvalifikasjon, er de svært dyktige på andre felter kan manglende språkkunnskaper tilgis. Men stusser over at noen forholdsvis velutdannede (og forholdsvis unge) i dag ikke snakker engelsk. Går man på videregående har man jo engelsk i minimum 7-8 år på skolen - noe må man vel lære? I tillegg eksponeres man for engelsk i alle medier. Noen har bare ikke språkøre i det hele tatt. 0 Siter
fresja Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Vi ansetter mange som er dårlige iengelske (selv om det som oftest står i stillingsannonsene at søkere må beherske engelsk skriftlig og muntlig). Vi har personer som alltid skriver he ar (he is) og staver annenhvert ord feil! Men noen av de snakker jo i vei på engelsk i telefon da. Selv om Helen Bjørnøy kanskje ikke hadde engelsk på Menighetsfakultetet, må hun ha hatt engelsk noen år på skolen før. De hadde vel ikke engelsk i småskolen den gang, men iallfall fra 6. klasse. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Oj, jeg trodde også det var et minstekrav for å bli minister at du behersket engelsk. Miljøvern er jo ikke akkurat noe nasjonalt anliggende. Ja, ja, det bekrefter bare mine følelser overfor den sittende regjering... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.