Gå til innhold

overgangsalder

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 48 år, som merket symptomene på overg.alder for 7 år siden. jeg har ikke hatt mens på 4,5 år. Jeg brukte østrogen en tid, men sluttet etter å ha hørt og lest masse skremselspropagenda om mulige konsekvenser. Jeg har prøvd en umasse alternative beh.måter, og tanketerapi er vel det som har hjulpet best. Da tenker jeg først og fremst på humør og å takle hetetokter. Men fortsatt er jeg ofte unødig irritert og sint, og kroppen brenner. men det som kanskje er aller verst, er at jeg har mistet fullstendig seksuell lysst. Tenning eksisterer ikke lengre, heller ikke kribling og vellysst. Dette er så fortvilet at jeg griner av det, og tenker at det kan kanskje være årsaken til mitt elendige humør? Jeg tenker også at hadde det vært menn som hadde slike problemer, hadde det sikkert blitt mer forsket på dette for å finne en løsning! Kan du gi meg et håp om en bedre seksuell fremtid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285483-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...