Gå til innhold

Hjerneskade og konsentrasjon

Anbefalte innlegg

Hei Doktor Online! Jeg fikk for noen år siden en hjerneskade som gjorde at hukommelsen ble skadet. Jeg studerer fremdeles, men bruker opp til fire ganger så mye tid på oppgaver enn før. Resultatene er jeg fornøyd med, men det er utrolig krevende. Ofte har jeg mest lyst til å slutte studiet; men dersom jeg gjør det, vil jeg dessverre bli ufør. Fortvilelsen min er også at det ikke finnes studieteknikk for en med den skaden som jeg har. Sagt helt enkelt: Den dype konsentrasjonen som trenges når jeg skal sette seg inn i fagstoff, arbeide med oppgaver, osv. gjør meg helt sløv og fortumlet. Det er nesten som jeg gjør en bedre oppgave dersom jeg har tatt meg ei pils eller to. Da er det umulig å være dypt konsentrert, men da blir resultatet av oppgaven absolutt akseptabelt. Håper på svar til hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285505-hjerneskade-og-konsentrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være slem, men jeg ser du kan ha litt problemer med hukommelse og konsentrasjon. Du har faktisk sendt dette spørsmålet 5 ganger nå :-)

Hei fei! Det er nok ikke min feil, men gutten til familien på etasjen over meg. Den smårollingen må også unnskyldes: Han skjønte ikke noe annet enn SEND INNLEGG. Det skjønte han til de grader.

En jeg studerte sammen med på universitetet, hadde fått hjelp av det som den gangen het KRESS, men som nå er nedlagt. Noe av det som KRESS drev med er videreført av andre i regi av Sunnaas Sykehus, så hvis du ikke allerede har drøftet situasjonen med dem, så hadde jeg tatt kontakt.

http://www.sunnaas.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=255&I=3868

En jeg studerte sammen med på universitetet, hadde fått hjelp av det som den gangen het KRESS, men som nå er nedlagt. Noe av det som KRESS drev med er videreført av andre i regi av Sunnaas Sykehus, så hvis du ikke allerede har drøftet situasjonen med dem, så hadde jeg tatt kontakt.