Høst74 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg er 32 år og prøver å holde meg aktiv med løping. Men for 4 uker siden falt jeg og slo kneet. Vet ikke hva jeg slo det mot. Løp i skauen, så det kan godt være mulig jeg traff en stein. Det hovnet fort opp. Jeg tok is på, men hevelsen var fremdeles stor dagen etter. Det var veldig vondt å bøye, men gikk greit å trå på det. Å kjøre bil var forferdelig vondt! Jeg kom meg til legen dagen etter, en fredag. Hun sa det var vansklig å undersøke det ordenlig fordi jeg hadde så vondt. Ble enige om å se det ann over helgen. Mandagen kom, og det var noe bedre. Men å gå i trapper bl.a. var vondt. Gikk til en annen legen som fikk undersøkt det nøye. Han vridde på benet mitt, og fikk bøyd det. Ikke vondt. Han sa at jeg godt kunne ha ødelagt noe inni der, men det fikk vi se etter en stund. Nå 4 uker etter er kneet ennå vondt. Jeg kan ikke sette meg ned på kneet. Selv med mykt underlag gjør det vondt. Jeg har forsøkt å løpe. Men det er akkurat som om kneet knekker. Kneet går "feil vei". Vanskelig å forklare. Men det gjør ikke vondt, veldig ekkelt. Bør jeg komme meg til legen og få bedt om flere undersøkelser av kneet? Jeg vil gjerne løpe igjen snart, men har ennå tatt det veldig rolig. Hva bør jeg ta hensyn til før jeg begynner å trene igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285519-vondt-kne-etter-fall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 I og med at kneet har vært såpass hovent som du beskriver, og du ikke er særlig bedre etter 4 uker, synes jeg det bør taes et MR-bilde. Da vil man se om det er skader på menisker eller korsbånd inni kneet, eller annen type skade. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/285519-vondt-kne-etter-fall/#findComment-2292727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.