Gå til innhold

Vondt kne etter fall

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år og prøver å holde meg aktiv med løping. Men for 4 uker siden falt jeg og slo kneet. Vet ikke hva jeg slo det mot. Løp i skauen, så det kan godt være mulig jeg traff en stein. Det hovnet fort opp. Jeg tok is på, men hevelsen var fremdeles stor dagen etter. Det var veldig vondt å bøye, men gikk greit å trå på det. Å kjøre bil var forferdelig vondt! Jeg kom meg til legen dagen etter, en fredag. Hun sa det var vansklig å undersøke det ordenlig fordi jeg hadde så vondt. Ble enige om å se det ann over helgen. Mandagen kom, og det var noe bedre. Men å gå i trapper bl.a. var vondt. Gikk til en annen legen som fikk undersøkt det nøye. Han vridde på benet mitt, og fikk bøyd det. Ikke vondt. Han sa at jeg godt kunne ha ødelagt noe inni der, men det fikk vi se etter en stund. Nå 4 uker etter er kneet ennå vondt. Jeg kan ikke sette meg ned på kneet. Selv med mykt underlag gjør det vondt. Jeg har forsøkt å løpe. Men det er akkurat som om kneet knekker. Kneet går "feil vei". Vanskelig å forklare. Men det gjør ikke vondt, veldig ekkelt. Bør jeg komme meg til legen og få bedt om flere undersøkelser av kneet? Jeg vil gjerne løpe igjen snart, men har ennå tatt det veldig rolig. Hva bør jeg ta hensyn til før jeg begynner å trene igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285519-vondt-kne-etter-fall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I og med at kneet har vært såpass hovent som du beskriver, og du ikke er særlig bedre etter 4 uker, synes jeg det bør taes et MR-bilde. Da vil man se om det er skader på menisker eller korsbånd inni kneet, eller annen type skade.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/285519-vondt-kne-etter-fall/#findComment-2292727
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...