Gå til innhold

Bil som lekker kjølevæske - SOS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling på bil her? Jeg skal etter planen dra på fjellet i morgen, men så viser det seg at bilen jeg skal bruke har lekket kjølevæske i et par - tre uker. Det lekker ikke mye, og det har ikke vært nødvendig å fylle tanken på nytt. Er det trygt å dra på fjellet likevel? Turen tar 2 1/2 time hver vei, og det er en stigning på til sammen ca 1500 m (i alle fall ikke mer).

Verkstedet sier det kan være en pakning eller i verste fall radiatoren. Har så utrolig lyst til å dra...

Skrevet

Ser du hvor lekkasjen er?

Ellers finnes det masse midler på stort sett alle bensinstasjoner for å tette radiatorer. Ellers så har jeg benyttet kanel en gang for noen år siden. Radiatoren ble tett den.

Skrevet

Så lenge lekkasjen ikke utvikler seg er det ikke noe problem. Du kan ta med en kanne kjølevæske og fylle på underveis.

Men hvis det utvikler seg så kan du fort ha et problem. Spesielt i bratte stigninger der motoren blir ekstra varm. Ta med vann og et pulverapparat.

Gjest bilistennn
Skrevet

hadde samme problemet selv, kjøpte et stoff på Biltema, Radiatorsement (gul flaske), den tetter lekkasje i kjølesystemet. Funket veldig bra :)

Skrevet

Verkstedet sa at jeg ikke måtte finne på å dra, så ble hjemme. Bittert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...