Gå til innhold

Offentliggjøre alle navn på søkere til stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ikke så lenge siden søkte jeg en jobb på Universitetet i Oslo. I dag fikk jeg svar om at de gang med å vurdere søkere, og at aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Helt standard svar, med andre ord. Det jeg aldri har sett eller fått før er det de avsluttet mailen med "Vedlagt følger søkerliste for stillingen". Der lå det et Excel dokument med fullt navn, universitets/yrkestittel, bosted og alder. Er slikt lovlig? Er det fordi det er universitet? Har søkt på UiO før, men da fikk jeg ikke noe slikt.

Skrevet

Søkerlister for stillinger i offentlig sektor er ikke hemmelige.

Skrevet

Det har jeg også fått ved søknader innen fylkeskomunnen i alle fall.

Gjest kommuneansatt
Skrevet

Du kan be om at ditt navn holdes holdes hemmelig når du søker stilling. Arbeidsgiver vurderer om de vil innfri detteUansett har de andre søkerne som part i saken innsyn i hvem andre som har søkt og hvilken bakgrunn du og de andre søkerne har. Men dette mener jeg de skal gjøres oppmerksom på at de har taushetsplikt om.

Skrevet

Du kan be om at ditt navn holdes holdes hemmelig når du søker stilling. Arbeidsgiver vurderer om de vil innfri detteUansett har de andre søkerne som part i saken innsyn i hvem andre som har søkt og hvilken bakgrunn du og de andre søkerne har. Men dette mener jeg de skal gjøres oppmerksom på at de har taushetsplikt om.

Er du sikker på at de har taushetsplikt om dette? Dette er jo offentlig informasjon?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...