willow Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 For ikke så lenge siden søkte jeg en jobb på Universitetet i Oslo. I dag fikk jeg svar om at de gang med å vurdere søkere, og at aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. Helt standard svar, med andre ord. Det jeg aldri har sett eller fått før er det de avsluttet mailen med "Vedlagt følger søkerliste for stillingen". Der lå det et Excel dokument med fullt navn, universitets/yrkestittel, bosted og alder. Er slikt lovlig? Er det fordi det er universitet? Har søkt på UiO før, men da fikk jeg ikke noe slikt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Søkerlister for stillinger i offentlig sektor er ikke hemmelige. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Det har jeg også fått ved søknader innen fylkeskomunnen i alle fall. 0 Siter
Gjest kommuneansatt Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Du kan be om at ditt navn holdes holdes hemmelig når du søker stilling. Arbeidsgiver vurderer om de vil innfri detteUansett har de andre søkerne som part i saken innsyn i hvem andre som har søkt og hvilken bakgrunn du og de andre søkerne har. Men dette mener jeg de skal gjøres oppmerksom på at de har taushetsplikt om. 0 Siter
illuminatum Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Du kan be om at ditt navn holdes holdes hemmelig når du søker stilling. Arbeidsgiver vurderer om de vil innfri detteUansett har de andre søkerne som part i saken innsyn i hvem andre som har søkt og hvilken bakgrunn du og de andre søkerne har. Men dette mener jeg de skal gjøres oppmerksom på at de har taushetsplikt om. Er du sikker på at de har taushetsplikt om dette? Dette er jo offentlig informasjon? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.