Gå til innhold

En bønn til alle med postkasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nattsjåfør, dvs jeg kjører aviser for bud som er syke.

Hva feiler det dere som gjerne plasserer postkassen 1 cm

for langt i fra veien slik at vi ikke når de fra bilen?

Eller har de på husveggen og klager for at det smeller i lokkene?

Jeg smeller ekstra hardt til dere bare til opplysning.

Eller gjemmer de vekk INNI en hekk, helt tilgrodd,

slik at man må vite at den er der?

Er dere mongolide? Helt fordømt ape i hodet?

Jeg kjørte en rute i dag, 250 aviser, SAMTLIGE hadde postkassen på husveggen.

Det betyr 250 ganger ut av bilen, 250 smell i bildøra.

Det er jo ikke morsomt engang..

Jeg forguder dere som har kassen på stativ, jeg rett og slett elsker dere.

Hadde alle att kassene på stativ så ville ikke avisene blitt så mye forsinka,

fordi det hadde gått mye fortere for oss som må steppe inn.

Hadde 2 ruter med like mye aviser idag, den ene tok meg 1 time,

den andre tok meg nesten 4 timer.

Vær litt menneskelige folkens, og sett kassene på stativ, eller iallefall ved veien.

Vi har så mye å gjøre at vi må bruke taxi for å få ut avisene,

for tro det eller ei, vi kan ikke kjøre hele tiden....

Takk....

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Excelsion 2

21

• Sofline

12

• double

3

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1189760590' post='3674525]

Da elsker du meg ;o)

Du er ett herlig menneske!

Jeg FORGUDER deg :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du er ett herlig menneske!

Jeg FORGUDER deg :-)

Nå ble jeg rørt her :o)

Skrevet

Her vi bor leveres avisene på døra, ikke i postkassen :)

Det er sykt.

Iallefall hvis dere har bilbud.

Har en rute (ofte), 45 blokker, 3 etasjes, ikke heis, alle skal på dør.

Ikke er det lov å kjøre inn til de om nettene heller.

Prøv å gå det en dag.

Blir helt ødelagt.

Ett par blokker med heis og greier gjør ikke noe....

Skrevet

Ble bare provosert av innlegget ditt. Litt mindre irritert og litt mer saklig så skal jeg vurdere å flytte postkassa.

Skrevet

Nei, la oss få slutt på denne servicen. Hvorfor ikke bare forlange at abonnentene henter avisen selv?

Skrevet

Ble bare provosert av innlegget ditt. Litt mindre irritert og litt mer saklig så skal jeg vurdere å flytte postkassa.

Bare gjør det, så får du mer å klage på i fremtiden.

Tydeligvis en mann!

Skrevet

Nei, la oss få slutt på denne servicen. Hvorfor ikke bare forlange at abonnentene henter avisen selv?

Ja, det hadde vært herlig.

Henteplassen er jo i nærheten.

Føler ironi dog :-p

Men bare vit at jeg hater dere.

Skrevet

Håper du ikke kjører hos meg da, i blokk må du jo til og med låse deg inn en dør... Skjønt jeg ser av og til at avisene bare ligger slengt foran inngangsdøra nede, noen ganger ligger de kylt inn i gangen, men som regel har budet lagt dem på riktig dørmatte hele oppgangen oppover.

Nei, jeg holder ikke avisen selv.

Skrevet

Jeg har postkassen der du gjerne ønsker at den skal være, men bare på grunn av ditt usakelig og kraftig provoserende innlegg, så er det nesten så jeg vurderer å flytte den!! Men, jeg velger å ikke gjøre det, siden det neppe er du som leverer aviser her jeg bor, og jeg ønsker ikke å gjøre det vanskelig for han som gjør der her...

Skrevet

Ja, det hadde vært herlig.

Henteplassen er jo i nærheten.

Føler ironi dog :-p

Men bare vit at jeg hater dere.

Kanskje du skulle finne deg en annen jobb? Siden du tydeligvis hater jobben din som pesten...

Skrevet

Bare gjør det, så får du mer å klage på i fremtiden.

Tydeligvis en mann!

Klager ikke, og er ikke mann... Og har ikke aviser heller, så det er ikke mitt hus du sliter med.

Skrevet

Håper du ikke kjører hos meg da, i blokk må du jo til og med låse deg inn en dør... Skjønt jeg ser av og til at avisene bare ligger slengt foran inngangsdøra nede, noen ganger ligger de kylt inn i gangen, men som regel har budet lagt dem på riktig dørmatte hele oppgangen oppover.

Nei, jeg holder ikke avisen selv.

Ja, det er ikke alltid vi har fått nøkler av budet :-p

Skrevet

Kanskje du skulle finne deg en annen jobb? Siden du tydeligvis hater jobben din som pesten...

Jeg elsker jobben min..

Er bare litt irritert idag, er ikke ofte jeg får en slik drittrute jeg hadde idag.

De skulle prøvd å gått den selv.

Det gjør ikke meg noe, jeg har jo 300 lapper i timen når dere gjør det vanskelig for oss!

Men frustrerende...

Skrevet

Klager ikke, og er ikke mann... Og har ikke aviser heller, så det er ikke mitt hus du sliter med.

Abonner da, og flytt kassen din! Mer overtid til meg!

Skrevet

Jeg er en av disse du elsker, men jeg er litt usikker på om jeg elsker alle "dere".

Av og til sover jeg i en leilighet i Oslo, og der har alle beboerne postkassene på stativ. Det nås fra postbilen. Men allikevel smelles det så desperat med lokkene at jeg - som i grunnen har et sinnsykt godt sovehjerte - våkner med hjertebank og troen på at 3. verdenskrig har kommet. HVORFOR? Avisbudet kommer nøyaktig kl. 04.43 hver morgen, så det er i grunnen "litt" før normal tid for å stå opp...

Skrevet

Jeg er en av disse du elsker, men jeg er litt usikker på om jeg elsker alle "dere".

Av og til sover jeg i en leilighet i Oslo, og der har alle beboerne postkassene på stativ. Det nås fra postbilen. Men allikevel smelles det så desperat med lokkene at jeg - som i grunnen har et sinnsykt godt sovehjerte - våkner med hjertebank og troen på at 3. verdenskrig har kommet. HVORFOR? Avisbudet kommer nøyaktig kl. 04.43 hver morgen, så det er i grunnen "litt" før normal tid for å stå opp...

Jeg er iallefall snill med dere som har kassene på stativ.

Er veldig forsiktig med lokkene..

Skrevet

Jeg er iallefall snill med dere som har kassene på stativ.

Er veldig forsiktig med lokkene..

Vel, det er ikke denne budsjåføren... Det er en han, jeg måtte jo kikke ut av vinduet for å se på "soldatene" en gang, og han tar liksom rennafart med armen og klæsker lokkene ned. Kjipt for dem med unger, tenker jeg, for om sommeren har man jo vinduer oppe og det er ikke så lett å sove gjennom den lyden av metall mot metall.

Hm, kanskje de burde ordne seg trepostkasser med slike "puter" på lokket, slike man bruker under stol- og bordbein for at de ikke skal lage riper og lyd? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...