Gjest mallet Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Det er sykt. Iallefall hvis dere har bilbud. Har en rute (ofte), 45 blokker, 3 etasjes, ikke heis, alle skal på dør. Ikke er det lov å kjøre inn til de om nettene heller. Prøv å gå det en dag. Blir helt ødelagt. Ett par blokker med heis og greier gjør ikke noe.... Her er det ikke blokker, og heller ingen trapper. Det er uansett ikke vi abonnenter som har bestemt hvordan avisen skal leveres, ruten blir lagt opp av budets arbeidsgiver... 0 Siter
Kalevala Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 ''Hva feiler det dere som.... '' Allerede her falt jeg av. Dessverre. 0 Siter
Gjest Hassa Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Hva feiler det deg som er avisbud, men som ikke gidder å gå ut av bilen og gjøre jobben din? Du får da betalt for jobben, jeg ser ikke problemet ditt. Det er du som utfører en service, ikke folk som skal hjelpe deg. Heldigvis kan folk ha postkassene sine der det passer dem. PS, jeg får avisen min levert på døra, prikkfritt på matten, bor i 5. etasje uten heis. Kanskje du skulle droppe hele bilen, tenk så sprek du vil bli. 0 Siter
Gjest smil og vær glad Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Tror ikke det er fordi de er onde. De har nok ikke gjort det på pur faen. De har enten bare ikke tenkt på det. Noen kan kanskje ha en god grunn. De med dårlige bein vik kanskje ha det nærmt huset. 0 Siter
Gjest postmann pat, postmann pat med sin sorte..... Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 jeg bor i høyblokk. 12 etasjer. Der tar avisbudet heisen opp og springer ned igjen. Jeg spurte han en grytidlig morgen(kom hjem fra byn veldig pratsom) om hvordan det var å gjøre dette hver morgen i 3 tiden. Han var kjempe glad. Han hadde aldri vært så sprek før. Gått ned mange kilo. Noen mennesker er født positive og noen er født... slik som deg. 0 Siter
petter smart Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Har du hørt om fortau før? Jeg kan ikke plassere postkasse langt nok ut til at noen når den fra veien pga fortauet foran huset. Fortauet er kommunal grunn og det er ikke mulig å sette opp noen postkasse der. Dermed henger den på veggen. Videre bør du skaffe deg en annen jobb (evt en hobby eller en dame). Du har tydeligvis problemer med aggresjon. I tillegg er du så barnslig at jeg har vanskelig for å ta hele innlegget seriøst. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Du får da betalt for å gjøre jobben antar jeg. 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Jeg er iallefall snill med dere som har kassene på stativ. Er veldig forsiktig med lokkene.. Så folk som er dårlig til bens og har postkassen nært huset skal straffes for det med smelling? 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Jeg elsker jobben min.. Er bare litt irritert idag, er ikke ofte jeg får en slik drittrute jeg hadde idag. De skulle prøvd å gått den selv. Det gjør ikke meg noe, jeg har jo 300 lapper i timen når dere gjør det vanskelig for oss! Men frustrerende... Når du har så bra betalt er det kanskje et tegn på at du må regne med å bruke litt lenger tid noen ganger? 0 Siter
Sofline Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Det er sykt. Iallefall hvis dere har bilbud. Har en rute (ofte), 45 blokker, 3 etasjes, ikke heis, alle skal på dør. Ikke er det lov å kjøre inn til de om nettene heller. Prøv å gå det en dag. Blir helt ødelagt. Ett par blokker med heis og greier gjør ikke noe.... Du burde kanskje bli i litt bedre form? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Og hva feiler det dere som ikke kan bruke ordet 'dem'? Prøv å oversette til engelsk: "Eller har de på husveggen" = "or put they on the wall".. du ser at det skal være _them_ her, ikke sant? Tilsvarende _dem_! Takk...... 0 Siter
Gjest syndpådegja Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Sorry, men vi i nabolaget har postkassene på stativ, et stativ som halvveis ligger og ingen gidder å fikse.... og postkassene er på "feil" side av veien, dvs. du må ut av bilen for å åpne postkassene. Stakkars postbud. 0 Siter
Gjest haifa Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Vi har postkassa på døra. At postbudet må gå 5 meter for å legge avisa oppi hos oss, vel...tja...hva er det dere er betalt for da, mener du? 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 ''Jeg kjørte en rute i dag, 250 aviser, SAMTLIGE hadde postkassen på husveggen. Det betyr 250 ganger ut av bilen, 250 smell i bildøra. Det er jo ikke morsomt engang..'' Du det er vel innbakt i jobben? Og for en trim! Jeg er snill og har kassa mi på stativ! Værsågod Men jeg tviler på at du kjører landlig på sørlandet? Ha ei god vakt te natta da 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Du får vel bare være glad for at du ikke leverer aviser i vårt borettslag, for her har alle postkassene sine på bodveggen, og de nås ikke fra bilen. Så avisbudet parkerer i hver enkelt stikkvei og spaserer opp og ned. Count your blessings. :oP 0 Siter
jubalong70 Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Jeg husker postmannen vår der jeg vokste opp. Han syklet han, en rute som var ca. 2 mil lang. 0 Siter
Excelsion 2 Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Så folk som er dårlig til bens og har postkassen nært huset skal straffes for det med smelling? Vel ja. De klarer jo å hente posten sin. Mange har jo to postkasser, ei på døra til avisa, og ei langs veien. Alikvel klarer de som er dårlig til beins å komme seg ned til veien å sjekke postkassa flere ganger daglig! 0 Siter
Excelsion 2 Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Når du har så bra betalt er det kanskje et tegn på at du må regne med å bruke litt lenger tid noen ganger? Problemet er jo at vi skal være ferdige innen halv 7. Det er umulig når man får 6 ruter, og 2 av dem er hovedsaklig dørleveringer. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Problemet er jo at vi skal være ferdige innen halv 7. Det er umulig når man får 6 ruter, og 2 av dem er hovedsaklig dørleveringer. Så klag til arbeidsgiveren din om at du har for mye å gjøre, ikke klag over postkasseeierne. Jeg har selv levert post og aviser, og har aldri hatt problemer med folks postkasseplassering. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. september 2007 Skrevet 16. september 2007 Jeg husker postmannen vår der jeg vokste opp. Han syklet han, en rute som var ca. 2 mil lang. Der jeg vokste opp sykler postmennene fortsatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.