Gå til innhold

En bønn til alle med postkasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sykt.

Iallefall hvis dere har bilbud.

Har en rute (ofte), 45 blokker, 3 etasjes, ikke heis, alle skal på dør.

Ikke er det lov å kjøre inn til de om nettene heller.

Prøv å gå det en dag.

Blir helt ødelagt.

Ett par blokker med heis og greier gjør ikke noe....

Her er det ikke blokker, og heller ingen trapper. Det er uansett ikke vi abonnenter som har bestemt hvordan avisen skal leveres, ruten blir lagt opp av budets arbeidsgiver...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Excelsion 2

21

• Sofline

12

• double

3

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hva feiler det dere som.... ''

Allerede her falt jeg av.

Dessverre.

Skrevet

Hva feiler det deg som er avisbud, men som ikke gidder å gå ut av bilen og gjøre jobben din? Du får da betalt for jobben, jeg ser ikke problemet ditt. Det er du som utfører en service, ikke folk som skal hjelpe deg. Heldigvis kan folk ha postkassene sine der det passer dem. PS, jeg får avisen min levert på døra, prikkfritt på matten, bor i 5. etasje uten heis. Kanskje du skulle droppe hele bilen, tenk så sprek du vil bli.

Gjest smil og vær glad
Skrevet

Tror ikke det er fordi de er onde. De har nok ikke gjort det på pur faen. De har enten bare ikke tenkt på det. Noen kan kanskje ha en god grunn. De med dårlige bein vik kanskje ha det nærmt huset.

Gjest postmann pat, postmann pat med sin sorte.....
Skrevet

jeg bor i høyblokk. 12 etasjer. Der tar avisbudet heisen opp og springer ned igjen. Jeg spurte han en grytidlig morgen(kom hjem fra byn veldig pratsom) om hvordan det var å gjøre dette hver morgen i 3 tiden. Han var kjempe glad. Han hadde aldri vært så sprek før. Gått ned mange kilo. Noen mennesker er født positive og noen er født... slik som deg.

Skrevet

Har du hørt om fortau før? Jeg kan ikke plassere postkasse langt nok ut til at noen når den fra veien pga fortauet foran huset. Fortauet er kommunal grunn og det er ikke mulig å sette opp noen postkasse der. Dermed henger den på veggen.

Videre bør du skaffe deg en annen jobb (evt en hobby eller en dame). Du har tydeligvis problemer med aggresjon. I tillegg er du så barnslig at jeg har vanskelig for å ta hele innlegget seriøst.

Skrevet

Jeg er iallefall snill med dere som har kassene på stativ.

Er veldig forsiktig med lokkene..

Så folk som er dårlig til bens og har postkassen nært huset skal straffes for det med smelling?

Skrevet

Jeg elsker jobben min..

Er bare litt irritert idag, er ikke ofte jeg får en slik drittrute jeg hadde idag.

De skulle prøvd å gått den selv.

Det gjør ikke meg noe, jeg har jo 300 lapper i timen når dere gjør det vanskelig for oss!

Men frustrerende...

Når du har så bra betalt er det kanskje et tegn på at du må regne med å bruke litt lenger tid noen ganger?

Skrevet

Det er sykt.

Iallefall hvis dere har bilbud.

Har en rute (ofte), 45 blokker, 3 etasjes, ikke heis, alle skal på dør.

Ikke er det lov å kjøre inn til de om nettene heller.

Prøv å gå det en dag.

Blir helt ødelagt.

Ett par blokker med heis og greier gjør ikke noe....

Du burde kanskje bli i litt bedre form?

Skrevet

Og hva feiler det dere som ikke kan bruke ordet 'dem'? Prøv å oversette til engelsk: "Eller har de på husveggen" = "or put they on the wall".. du ser at det skal være _them_ her, ikke sant? Tilsvarende _dem_!

Takk......

Gjest syndpådegja
Skrevet

Sorry, men vi i nabolaget har postkassene på stativ, et stativ som halvveis ligger og ingen gidder å fikse.... og postkassene er på "feil" side av veien, dvs. du må ut av bilen for å åpne postkassene. Stakkars postbud.

Skrevet

Vi har postkassa på døra. At postbudet må gå 5 meter for å legge avisa oppi hos oss, vel...tja...hva er det dere er betalt for da, mener du?

Skrevet

''Jeg kjørte en rute i dag, 250 aviser, SAMTLIGE hadde postkassen på husveggen. Det betyr 250 ganger ut av bilen, 250 smell i bildøra. Det er jo ikke morsomt engang..''

Du det er vel innbakt i jobben? Og for en trim! :)

Jeg er snill og har kassa mi på stativ! Værsågod ;) Men jeg tviler på at du kjører landlig på sørlandet?

Ha ei god vakt te natta da :)

Skrevet

Du får vel bare være glad for at du ikke leverer aviser i vårt borettslag, for her har alle postkassene sine på bodveggen, og de nås ikke fra bilen. Så avisbudet parkerer i hver enkelt stikkvei og spaserer opp og ned.

Count your blessings. :oP

Skrevet

Jeg husker postmannen vår der jeg vokste opp. Han syklet han, en rute som var ca. 2 mil lang.

Skrevet

Så folk som er dårlig til bens og har postkassen nært huset skal straffes for det med smelling?

Vel ja.

De klarer jo å hente posten sin.

Mange har jo to postkasser, ei på døra til avisa, og ei langs veien.

Alikvel klarer de som er dårlig til beins å komme seg ned til veien

å sjekke postkassa flere ganger daglig!

Skrevet

Når du har så bra betalt er det kanskje et tegn på at du må regne med å bruke litt lenger tid noen ganger?

Problemet er jo at vi skal være ferdige innen halv 7.

Det er umulig når man får 6 ruter, og 2 av dem er hovedsaklig dørleveringer.

Skrevet

Problemet er jo at vi skal være ferdige innen halv 7.

Det er umulig når man får 6 ruter, og 2 av dem er hovedsaklig dørleveringer.

Så klag til arbeidsgiveren din om at du har for mye å gjøre, ikke klag over postkasseeierne. Jeg har selv levert post og aviser, og har aldri hatt problemer med folks postkasseplassering.

Skrevet

Jeg husker postmannen vår der jeg vokste opp. Han syklet han, en rute som var ca. 2 mil lang.

Der jeg vokste opp sykler postmennene fortsatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...